Vaniljecreme - hvor lang tid i forvejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.760 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

DkzMariia

Hejsa.

Skal lave kager her i weekenden til min fødselsdag, har fundet opskriften her (længere nede).  Hvor lang tid i forvejen kan jeg lave den? Skal lave en kage til imorgen + søndag. Der skal også rutebilscreme i. Hvor lang tid iforvejen kan jeg lave alle cremer? Kan jeg lave dem alle idag, eller skal jeg lave det til lørdag i dag, og det til søndag imorgen - eller???

Håber ikke det blev for forvirrende...

OPSKRIFTEN :

Vanilje creme.

3 blade husblas. 2 æggeblommer. 1 spsk sukker. 1 spsk majsstivelse. 2½ dl mælk. ½ vaniljestang. 2 dl fløde.

- Husblasen lægges i blød i koldt vand.  Æggeblommer, sukker, maizena og mælk piskes sammen i en gryde. Vanillestangen flækkes, kornene skrabes ud og kommes i æggemassen sammen med stangen. Cremen bringes i kog under piskning og tages straks af varmen. Vandet vrides af husblasen og den røres i den varme creme. Cremen afkøles til den er halvstiv og vanillestangen tages op.

Fløden piskes stiv og vendes i cremen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

DkzMariia

Anyone?

Anmeld

14. maj 2010

Mille83

jeg plejer og lave cremen et par dage i forvejen, men det er også fordi jeg bruge smørcreme osv, så det tager et par dage og lave.

Skal du bare lave en alm kage eller skal der fondant eller MMF på??

Anmeld

14. maj 2010

3rollinger

Hejsa

Du kan godt lave vaniljecreme idag til begge kager.

Mht rutebilscreme saa har jeg aldirg lavet og ved ikke om rutebilerne maaske bliver bloede eller noget i den stil.

God fornoejelse. Glaede rmig til at se resultatet.

Anmeld

14. maj 2010

starsofheaven

3rollinger skriver:

Hejsa

Du kan godt lave vaniljecreme idag til begge kager.

Mht rutebilscreme saa har jeg aldirg lavet og ved ikke om rutebilerne maaske bliver bloede eller noget i den stil.

God fornoejelse. Glaede rmig til at se resultatet.

Hvad er rutebil creme?

Anmeld

14. maj 2010

DkzMariia

starsofheaven skriver:

Hvad er rutebil creme?

Det er faktisk "blot" knuste rutebiler vendt i flødeskum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.