Rotter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

SHERO

Der har været rigtig mange rotteproblemer i min blok i efteråret (inden jeg flyttede ind) og der skulle være rottefri da jeg flyttede ind....

Men har bare sådan på fornemmelsen at der er rotter under gulvet... Der er ofte sådan en pibelyd... troede først det var fugle uden for, men kan kun høre det inde i stuen...

Nogen der har erfaringer med rotter... Er der altid "synlige" tegn, eller?

Aaaarh, totalt paranoia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Jeamou

De lugter! Lugten r svær at beskrive men det er en mellemting mellem gammel muggen stald og jord.

og så er et sikkert tegn jo altid de små lorte, der ligger. Hvis de er spidse i den ene ene (klamt), så er det en rotte - muselorte er runde...

Anmeld

14. maj 2010

Mille83

ring til kommunen det er gratis og få dem til og komme og tjekke efter rotter, det har man pligt til..

Har selv haft besøg af dem her, dog havde vi heldigvis kun mus

Anmeld

14. maj 2010

Low

Jeg ville også sige at det er vigtigt at du ringer til kommunen. Her bor jeg i hus og jeg var nervøs for at jeg havde fået rotter på loftet fordi jeg kunne høre der blev løbet frem og tilbage og bidt i ting på loftet og så blev der ringet og der kom en mand med nogle fælder. Han kom både med musse og rotte fælder for vi havde jo ikke set og det var en rotte. Det viste sig så at det var mus vi havde på loftet og ikke rotter, puuhaa .

Anmeld

14. maj 2010

Corn

De gnaver sig igennem alt.. og er ikke til at skræmme væk, ligesom mus, der gemmer sig hvis man fx hopper i gulvet.

Vi fik rotte besøg mens vi var på ferie, en strejfer der var ude og lede efter ny bolig, og den nåede at gnave sig op igennem køkkengulvet og æde en stor del af vinylen der lå på køkkengulv og i gangen...

Her lugtede det ikke overhovedet, men den ødelagde en masse.

Og vi kunne kun høre en gnaven og kradsen, ingen piben, men det kan som regel også kun høres hvis der er rede med unger

Anmeld

14. maj 2010

SHERO

tak for svarene.... kom til at tænke på det måske kunne være underboen har en fugl...  så spørger dem lige i dag, ellers ringer jeg til kommunen... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.