min 5 årige datter snakker ørene af mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.420 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

Anonym trådstarter

Kender I det? Hun snakker og snakker og så snakker hun lige lidt mere og hver sætning begynder med ; "mor ..........." Hun fortæller mig ALT hvad hun gør, gjorde og hvorfor. "Mor, jeg bider mig i tungen" "mor, jeg kløede mig lige dér" "mor, jeg går lige sådan her" OSV! Jeg bliver mildest talt sindssyg!

Min kæreste og jeg prøvede at tælle hvormange gange hun sagde mor og på under en halv time var det over 50 gange.. Jeg bliver træt i hovedet,. stresset og irriteret over det.

Venter barn nr 2 og er meget bekymret for om det bliver det samme, for det kan jeg simpelthen ikke holde til. Jeg er lidt bekymret for om jeg er i gang med at udvikle en depression - hun bliver seriøst et irritationsmoment for mig!

Jeg har prøvet at snakke med hende om at hun ikke behøver fortælle mig alting, at hun ikke kun behøver henvende sig til mig og har sågar fortalt hende at jeg bliver sur over at hun snakker til mig konstant og hele tiden.

Nogen af jer der kender det og hvad har I gjort ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Svei

Jeps..det gør min 4 årige også og jeg har lige haft ham hjemme i 10 mdr... hvad jeg gør, nyder at han gider tale med sin mor om alt for de gider mine to skolebørn bestemt IKKE og så ellers lige lidt tålmodighed..

Men det er jo helt naturligt og jeg tror bare der skal fyldes på nu og snakkes igennem... glæder dig over at når der er to så kan de tale sammen

Anmeld

13. maj 2010

Anonym trådstarter

Undrer mig bare over at hun aldrig henvender sig til min kæreste som hun også er meget glad for.. Det er virkelig ligegyldige ting hun siger.. Uha min tålmodighed duer nok bare ikke til det. Ville da nyde at tale med hende, men når der kommer 50 spørgsmål på under en halv time mens jeg køre bil og samtidig skal koncentere mig om det, så er det sgu lidt stressende.

Anmeld

13. maj 2010

Valle81

Welcome to my wold:0)

Min datter er 6 og som du beskriver det, ja såddan har det stort set været siden den dag hun begyndte at snakke:0)

Har også prøvet at fortælle at hun ikke behøver fortælle alt, snakke hele tiden og starte hver sætning med moar, men tjah det hjælper ikke, så har affundet mig med at sådan er det:0)

Her taler hun dog lilg så meget til min kæreste, som også til tider er ved at få spat:0)

Christina

Anmeld

13. maj 2010

iris-mor

Same here.

Vores Is på snart 5 taler konstant og har også gjort det siden hun lærte det. Tænk læge og sp har skrevet i hendes bog at man skal være obs på hendes sprog fordi hun ikke snakkede så meget - det er hun så kommet rigtig godt efter.

Selvom det kan være træls med al den snakken - lige nu forklarer hun noget om gummistøvler og børnehave..., men så er det barnets måde at bearbejde ting på og lære og lagre informationer på. Så vores børn må blive meget kloge.

Hendes dp sagde en gang at nu skulle hun hvile munden, det har jeg så også forsøgt at sige til hende, og i bilen siger jeg mor skal hvile munden, men lige lidt hjælper det. - så tjaa get used to it.

Ida

Anmeld

13. maj 2010

Anonym trådstarter

det hjælper rigtig meget at høre at det ikke kun er min datter der er et sludresjatol. Har et job jeg ikke er glad for, en graviditet der gør mig træt og så min datters stemme hele tiden - er en rimelig dårlig cocktail. Men nu hvor jeg ved det ikke kun er mig så hjælper det lidt

Anmeld

13. maj 2010

Moar'en

Nu snakker min søn ikke endnu, men min mor (og resten af familien) har fortalt at munden heller ikke stod stille på mig da jeg var lille. Det var så slemt at de indimellem bestak mig med en 20 for at få mig til at tie stille bare 5 min . Jov og så prøvede de med stilleleg, det virkede os nogenlunde, for jeg endte altid med at falde i søvn

Anmeld

13. maj 2010

Daisy

Kender jeg godt til. Har en på 8 og en på 5 der bare skal tale hele tiden. Det er værst når de begge to har noget at sige og står og får helt åndenød af at tale, og så lige i munden på hinanden. Jeg er gravid med nr. 3 og min tålmodighed er ikke lige som den har været. Men som Yrsa sagde, nyd det så længe det varer og håb at din datter vil være lige så glad for at tale med dig i fremtiden.

Anmeld

13. maj 2010

VIPpigen

Er altså nød til at kommentere det her, for lagde lige mærke til af alle indlægene er der kun en som vidst har en dreng der snakker, ellers er det døtre. hihi. Syntes bare lige det var ret skægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.