Hvordan reagerede din krop på p-pille stop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Junibæbs2013

Kære alle sammen.

Jeg er meget nysgerrig for at høre jer om jeres oplevelser i forbindelse med p-pillestop.

Stoppede du efter en endt pakke? Så får man jo bare sin planlagte menstraution, men hvor lang tid varede den for dig?
Og hvordan forløb det efterfølgende?

Får du f.eks. pletblødninger?

Eller stoppede du midt i en pakke? Hvor lang tid gik der så, før du fik menstraution? Og var den normal?

Jeg håber, du vil hjælpe mig og fortælle lidt om, hvordan det gik for dig.
Jeg vil også meget gerne høre, hvordan dine menstrationer blev, da de blev regelmæssige?

På forhånd mange tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Maja_4000

For mig nåede det ikke at blive regelmæssigt før jeg blev gravid (:
Jeg stoppede efter endt pakke i januar .. Og i marts testede jeg positiv (: 

Anmeld

12. maj 2010

Heidi85

hej

Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person. Jeg selv stoppede fra den ene dag til den anden men der skete ikke rigtig noget. Jeg fik min mens som jeg altid har gjort til tiden og det hele jeg har ikke spist p-piller i over 5 år og er for 15 uger sidden blevet grvid. Håber det var svar nok

Anmeld

12. maj 2010

AnneBJ

Jeg stoppede efter endt pakke midt i januar og fik mens som jeg skulle. Den varede muligvis en/to dage mere end det plejer på piller, men ikke længere. Første cyklus var 26 dage, næste 30, næste 31 og denne ved jeg ikke helt endnu...

Min krop har flere gange bildt mig ind at jeg var gravid, pga. helt konkrete symptomer. Kvalme, MEGET ømme bryster, lidt kvalme, træthed og mange bumser/generelt uren hud.

Jeg har altid haft enormt mange smerter under mens, og lige op til, det har ikke ændret sig meget, bortset fra, at jeg i starten efter stoppet havde hovedpine næsten dagligt, og nu nærmest aldrig har hovedpine. Selvom jeg ellers har døjet med det gennem mange år.

HÅber det var svar nok, ellers spørger du bare ind...

Anmeld

12. maj 2010

comulle

Da jeg smed p-pillerne, var det efter den sidste pille i pakken. Så fik jeg mens, og så var min cyklus på 33 dage, og næste måned var den på 21 dage. Denne måned er jeg oppe på 27 dage i dag, og stadig ingen mens. Men udover at den kom på forskellige dage, så har den været normal.   

Anmeld

12. maj 2010

B&J

det eneste der skete var at jeg havde det røde i 3mdr så blev jeg gravid men den var ikke helt reglmæssig... den hoppede lidt så i starten troede jeg bare den sød mig ind til der var gået en uge så viste jeg der var noget helt galt og nr 2uge fik jeg sindsygt ondt i mine bryster... også tog jeg testen og bingo... jubii

Anmeld

12. maj 2010

Junibæbs2013

Mange tak for jeres svar - spændende læsning!

Anmeld

12. maj 2010

Lise

Jeg stoppede efter en endt pakke, og fik så min mens som normalt i p-pille pause. Den varede som når jeg tog p-piller, og 29 dage efter fik jeg endnu en mens. Og så blev jeg gravid derefter  

Det var i øvrigt den eneste normale menstruation jeg fik mellem mine to graviditeter. Fik aldrig mens efter første graviditet - først da jeg begyndte på p-piller da min søn var 9 mdr..

Anmeld

12. maj 2010

grinny

Jeg har ikke haft så mange problemer. Både min ÆL og min mens kommer som den altid har gjort. Dog fik jeg utrolig mange mens smerter igen :/

Anmeld

14. maj 2010

Junibæbs2013

Det er meget beroligende at høre, at I ikke har oplevet de store problemer.

Frygter især uren hud (som jeg i forvejen kan lidt af) og så en meget uregelmæssig mens, som man ikke kan hitte rede i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.