I vores søns børnehave tager lederen det jævnligt op på forældremøder. Hun siger hver gang: Lad nu være med at gøre et stort nummer ud af det. Hvis I bare sørger for at få det afleveret i børnehaven igen, så er det fint!
 Han går i en steinerbørnehave, og ifølge deres pædagogik, så er det noget med at det lille barn omkring (øh nu kan jeg pludselig ikke huske hvad alder det er) opdager den materielle verden på en helt ny måde. Børnene bliver draget af tingene og meget fasicerede af dem. Nogle gange er et par perler, en bil, et par glatte kastanier bare så fantastisk at de tager dem med hjem. Men ifølge børnehaven så er det et led i en helt naturlig udvikling, som vi voksne med al vores voksenmorale ikke skal gribe forstyrrende ind i.
 Jeg ved ikke helt om jeg er enig med børnehaven i det hele, men de tager det ihvertfald meget afslappet og mener som sagt ikke at det er noget man skal begynde at interlektualisere over. Barnet sanser og reagere med kroppen, og er udviklingsmæssigt slet ikke nået til hovedet endnu, med alle de rationaler og moralbegreber vi har.

Anmeld