Gudmor eller gudfar??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.027 visninger
32 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Nadia&Daniel

Selvom der er et pæn stykke tid før jeg har termin, har gudmor eller gudfar rollen allerede samtale emne i familien. Vi har 2 i tanker. Men synes det kræver overvejelser. Hvad har I valgt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

SHERO

Jeg valgte min storebror, der var ikke så meget tvivl ved mig (men også kun min egen familie at vælge i mellem)

Min søn er opkaldt efter min ældste afdøde storebror, så skulle min anden storebror selvfølgelig bærer... Mine forældre og lillebror var faddere.. :-)

Anmeld

12. maj 2010

Heidi85

hej

ja det kan være meget svært at vælge men i vores familier er der også mange der gerne vil bære. Det er ikke nemt at blive enig men jeg tror nok det ender med min søster selvom kærsten ikke er helt enig med mig. Men nu er der også tild tid til terminen endnu så det kan hurtigt blive indret.

Anmeld

12. maj 2010

Nadia&Daniel

Vi har som sagt to i tankerne. Enten min forlovedes lillesøster (21 år) eller en af hans bedste venner. Min familie bor i Jylland, og dem har vi ikke så meget med at gør, og eftersom vi bor (Sjælland) tæt på alle i hans familie, har vi meget mere med dem at gør. Men nu er der det dillema, at hans søster nogle gange er rimelig diva og ikke altid er sin alder bevist eller lever op til dette ansvar. Plus der er ofte problemer i hendes liv i form af hendes kæreste og imellem hende og jeg, da hun er meget jaloux over hvor godt hendes bror og mit forhold er, (hun har været sammen med hendes kæreste i 6 år - men mange mange pauser, utroskab og skænder, og ingen planer om at flytte sammen pga de begge er uden uddannelse og økonomien ikke helt er fast - og min forlovedes og mit forhold er helt anderledes - vi har været sammen i 1½ år - er forlovedet og nu venter drømmebarn sammen). Og det der går mig mest på, hendes kæreste har ikke sagt tillykke, men kun brokket sig over at jeg er gravid, da jeg ikke har et fuldstidjob lige pt. Men kun arbejder 2 dage om ugen. Samt hun intet har spurgt til maven eller os ovehovedet, først da hun fandt ud af, at vi var i tvivl om hvem der skulle være gudmor eller gudfar. Så er der min forlovedes bedste ven, ham ser vi hver lørdag (til fodbold) og han sender sms om hvordan der går hos os, og spørger til både maven, mig og os.. Synes det er et dillema - for svigermor holder jo også på søsteren..

Anmeld

13. maj 2010

MorTilGustav

Nu er jeg enlig (så den side af Gustavs familie er ligesom udelukket) og enebarn (ellers havde jeg nok valgt søster/bror) så jeg gjorde det "nemme" og bar ham simpelthen selv  Så var mine nærmeste veninder faddere

Anmeld

13. maj 2010

Jordbærpigen

Pyha det kan være svært.. Vi har ikke mange at tage af når den tid engang kommer, men generelt er jeg af den holdning, at det IKKE skal være en ven eller veninde! Men vi er desuden lidt i tvivl om, om vores, forhåbentlig snart kommende, barn overhovedet skal døbes.

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

Min lillebror var gudfar.... det vidste jeg fra start at han skulle være.

Jeg var selv hans gudmor så synes det kunne være lidt sjovt

samtidig var præsten, som døbte Liva, den samme som jeg var blevet konfirmeret ved + min lillebror et par år efter også blev konfirmeret ved.

Synes det er meget sjovt med de forskellige sammenhænge

Anmeld

13. maj 2010

LinLin

Jeg bar selv - og regner med jeg skal det her næste gang igen Min lillebror og jeg blev båret af hhv vors mor og far...

Davids faddere er en af hans fars venner fra militæret (som jeg ikke så ikke tror han har set siden  (vi er ikke sammen mere...) ) og en af mine folkeskoleveninder

Min kæreste ser ikke sin familie, så jeg tror Adams faddere bliver min lillebror og enten en af min kærestes venner eller en af mine veninder

Anmeld

13. maj 2010

Vidunderligeunger

gudmor her skal være min kærestes søster, da jeg er enebarn Min veninde skal så stå fadder også, så der ligesom er en fra "min side" også

Jeg ved endnu ikke hvem der skal bærer, vil tro det bliver min svigerinde.

Anmeld

13. maj 2010

LinLin

BlyViol skriver:

gudmor her skal være min kærestes søster, da jeg er enebarn Min veninde skal så stå fadder også, så der ligesom er en fra "min side" også

Jeg ved endnu ikke hvem der skal bærer, vil tro det bliver min svigerinde.

Er gudmor/-far ikke den der bærer?!?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.