Ja hvad skal jeg gøre?
Jeg har en dejlig søn på 4 år, med et temperament der ind imellem driver os til vanvid!
Jeg havde for noget tid siden købt nogle fine stedmoderblomster, som jeg satte i vores have. Oskar hjalp mig, vi vandede og hyggede os. Vi aftalte at vi senere skulle over på boldbanen og spille fodbold. Oskar blev ved med at sparke bolden ind i havelågen, hvor hunden stod på den anden side af lågen. Jeg bad ham flere gange om at stoppe, eller gå et andet sted hen at spille. Han blev ved. Til sidst måtte jeg hæve stemmen og meget bestemt sige til ham at nu ville jeg have han skulle stoppe. Han blev tydeligvis sur/irriteret på mig, men jeg tænkte ikke videre over det, fortsatte bare i mine gøremål.
Senere kom jeg til at se at alle mine nysatte blomster var hevet op med rod! Jeg blev ærlig talt RASENDE. Ja jeg var faktisk så vred at det var lige så jeg dirrede, jeg tror aldrig jeg har været så vred på ham før.
Jeg skældte ham ud så han bestemt forstod, at det ikke var i orden at han havde gjort sådan. Vores tur på boldbanen blev aflyst. Vi fik snakket episoden igennem igen og igen, og jeg synes vi fik en god afslutning på sagen, hvor jeg faktisk ikke var i tvivl om at han ikke ville kunne finde på at gøre det igen.
I dag opdager jeg så, at de selv samme blomster er blevet hevet op med rod IGEN!!!
Vi har ikke været uvenner i dag eller i går, men jeg husker en dag i sidste uge, hvor han ikke vil med ind fra bilen da vi kom hjem fra børnehave, han var lidt småsur, og intet var godt nok - jeg lod ham sidde udenfor, tænkte at han nok kom ind når han synes han var klar. Jeg er ret sikker på at det må være den dag han hev blomsterne op.
I dag da jeg opdagede hans færden, skældte jeg naturligvis ud, men jeg føler ligesom ikke jeg kan tage ordentlig hånd om situationen, da det jo formentlig er flere dage siden det er sket.
MEN hvorfor gør han det IGEN? han VED hvor vred jeg bliver? Er det opmærksomhed det handler om? Det kan jeg næsten ikke tro?
Og hvordan skal jeg få ham til at forstå at det altså ikke er i orden at ødelægge ting af, som andre er glade for?
Jeg synes ind imellem han laver nogle meget dumme ting, jeg ved godt han kun er 4 år, men alligevel bliver jeg ind imellem rystet over hvad han kan finde på... 
Jeg har en datter på 9 år, hun har ALDRIG været sådan..... 
Louise - som vist skal bruge sine fridage på at finde nye blomster til haven...