Skærer tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

*Sofie*

Malou er lige straks 1 år og har 8 tænder.
Hun skærer tænder i stor stil...og det er jo bare den værste lyd i verden.
Vil lige høre om jeres børn også gør det ?
Ikk nok med at det er en super irriterende lyd, så ka det jo os ødelægge hendes tænder...altså på længere sigt. Og jeg er da lidt urolig. For hun gør det mer eller mindre konstant.
Jeg har selv skåret tænder så voldsomt at mine hjørnetænder er helt flade på bagsiden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

mor_sabina

*Sofie* skriver:

Ikk nok med at det er en super irriterende lyd, så ka det jo os ødelægge hendes tænder...altså på længere sigt. Og jeg er da lidt urolig. For hun gør det mer eller mindre konstant.
Jeg har selv skåret tænder så voldsomt at mine hjørnetænder er helt flade på bagsiden...

Det kunne jo lige så godt være min Phillip Emil han er 1 år med 9 tænder og han skærer dem hvis ikke han har sin sut, jeg tror måske det kløer?

Men har også tænkt at spørge min tandlæge, men jeg putter en finger i munden på ham når jeg opdager det.

Har du tænkt over om det er når hun koncentrerer sig? Jeg synes nemlig det er når han leger og igang med noget?

Anmeld

12. maj 2010

*Sofie*

mor_sabina skriver:

Det kunne jo lige så godt være min Phillip Emil han er 1 år med 9 tænder og han skærer dem hvis ikke han har sin sut, jeg tror måske det kløer?

Men har også tænkt at spørge min tandlæge, men jeg putter en finger i munden på ham når jeg opdager det.

Har du tænkt over om det er når hun koncentrerer sig? Jeg synes nemlig det er når han leger og igang med noget?

Dejligt at vide at man ikk er ene om det her
Hun gør det ikk på nogen bestemte tidspunkter. Men hun gør det når hun ikk har sin sut. Sys ikk jeg bestiller andet end at proppe den i munden på hende...hvilket jeg sys er smadder ægerligt. Men jeg ka simpelthen ikk holde den lyd ud
Det er vel forhåbentlig bare en 'fase'...?

Anmeld

12. maj 2010

mor_sabina

Ja det håber jeg,

Men efter han leger mere med sproget synes jeg faktisk det hjælper en smule.

Måske kan det være når han mangler sutten? Ej jeg ved det simpelthen ikke, men ser tiden an ellers må vi omkring tandlægen

Anmeld

12. maj 2010

Skouboe

*Sofie* skriver:

Min datter gjorde det samme og jeg ved ved at blive tosset over lyden og bekymret over hendes tænder...

Jeg snakkede med min børne-rytmik lærer om det og hun sagde at det skulle jeg ikke være bekymret over. Det var bare hendes måde at udforske sine nye tænder på... det går over af sig selv og for at det skulle kunne skade tænderne skulle det stå på i årevis...

Min datter stoppede efter et par måneder med det igen...

Anmeld

12. maj 2010

Ox.

Lilje er 9 måneder, har 9 bisser, og skærer tænder konstant, det er forfærdelig at høre på ..

Når hun går i krig, nusser jeg hende bare lidt på kinden, indimellem virker det, andre gange slet slet ikke ..

Anmeld

12. maj 2010

*Sofie*

Tusind tak for jeres svar ! Er helt rolig igen nu
Håber snart hun stopper med det så...

Anmeld

12. maj 2010

Ida.

Lina bliver 1 år på søndag - hun har 7 tænder og skærer også tænder hele tiden...Annika gjorde det vist også...det er som de andre skriver en fase de små er igennem - de skal lige lære, hvad de der tænder kan, og undersøger dem ligesom de undersøger så meget andet det går over lige så pludseligt, som det er kommet...og det er jo trods alt kun mælketænderne, de slider på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.