SabrinaR skriver:
Hey piger..
Imorgen skal jeg holde fødselsdag, og skal have lavet 2 lagkager.. Den ene bliver med rutebilscreme og den anden vil jeg gerne ha med skildpaddecreme. Men hvordan laver jeg præcis skildpaddecremen? læste noget med at den sku stå på køl i flere timer for at den var gennemkølet før man pisker den sammen.
Men kan man smelte det idag også piske det imorgen, eller bliver den så FOR kold (altså ikke til at røre sammen)? eller kan man lave kagen idag, selvom den først ska bruges imorgen? eller blir flødeskummen dårlig så?
Vil have henholdsvis jordbær og hindbær i det ene lag af kagerne så den ikke blir for sød - men hvilken er bedst til skildpadde og hvilken til rutebilscreme?
Håber ikke det blev alt for indviklende hehe..
Hejsa
Jeg kan ikke besvare alle dine spørgsmål, men lige med hensyn til skildpaddecremen, der føler jeg mig efterhånden som ekspert. 
Jeg plejer at smelte skildpadderne i en gryde sammen med fløden. Jeg stiller det hele på køl, og pisker det stift dagen efter. Det kan ikke blive for koldt, men det kan bestemt være for varmt. Jeg forsøgte mig engang med at piske det efter et par timer, det mislykkedes totalt. Det blev en gang ulækkert grød... 
Så hellere lad det stå lidt for længe end lidt for kort tid...
Held og lykke emd kage projektet. 
Anmeld