Kaos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

TineA

Hej Hej

Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle smide dette oplæg, men jeg tænker, at så mange mennesker samlet på en side, må kunne hjælpe på den ene eller anden led.

Sagen er den, at jeg for alvor er kommet i klemme i systemet. Jeg er ansat på min nuværende arbejdsplads til og med d.25/6 , 8 uger før min termin.

Det viser sig så, at for at kunne modtage barselsdagpenge, skal jeg have været i arbejde t.om. 4 uger før termin, dvs. indtil 30/7-10. Det drejer sig om små 5 uger ekstra , men jeg kan ikke få forlænget min kontrakt på min nuværende arb.plads...

Så hvis jeg ikke kan finde et andet job fra 26/6 - 30/7 , hænger jeg på kontanthjælpen, hvilket ikke er meget hjælp

Mit mål er så.. Kan nogle hjælpe med denne umulige opgave ? Højgravid søger (forholdsvis) stillesiddende arbejde i 5 uger..

Det kan være, at jeg er pessimist, men jeg føler det som en umulig opgave ..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

CamiRon

Har desværre ik noget job til dig men håber virkelig du finder et!!

Jeg krydser alt hvad der kan krydses for dig!

Anmeld

12. maj 2010

sarahb

hvad hvis du spørger dit arbejde om du må arbejde frivilligt i de sidste 5 uger, altså uden løn. bare så du har kontrakt på de 5 uger...

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

nu spørger jeg måske lidt dumt, men er du alene eller i et forhold? for jeg har nemlig selv været i den situation, men der handlede det om 1 dag og der kontaktede jeg simpelthen kommunen for at spørge om det ku betale sig for mig at finde en dags arbejde eller hvad, og der indrømmede hun (meget modvilligt) at for en enlig gravid, der ku det ikke betale sig. fordi kontanthjælpen var noget højere.

Anmeld

12. maj 2010

lollandpigen

Hejsa.....

kan godt se det ikke er det fedste at være på kontanthjælp, men bliver lige nød til at høre om du er gift, ejer hus, bil eller om de rer noget der gør du ikke vil kunne modtage kontant hjælp eller er det fordi du ikke har lyst til at komme på kontanthjælp??

Anmeld

12. maj 2010

frk Jensen

Tine2104 skriver:

Hej Hej

Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle smide dette oplæg, men jeg tænker, at så mange mennesker samlet på en side, må kunne hjælpe på den ene eller anden led.

Sagen er den, at jeg for alvor er kommet i klemme i systemet. Jeg er ansat på min nuværende arbejdsplads til og med d.25/6 , 8 uger før min termin.

Det viser sig så, at for at kunne modtage barselsdagpenge, skal jeg have været i arbejde t.om. 4 uger før termin, dvs. indtil 30/7-10. Det drejer sig om små 5 uger ekstra , men jeg kan ikke få forlænget min kontrakt på min nuværende arb.plads...

Så hvis jeg ikke kan finde et andet job fra 26/6 - 30/7 , hænger jeg på kontanthjælpen, hvilket ikke er meget hjælp

Mit mål er så.. Kan nogle hjælpe med denne umulige opgave ? Højgravid søger (forholdsvis) stillesiddende arbejde i 5 uger..

Det kan være, at jeg er pessimist, men jeg føler det som en umulig opgave ..

På forhånd tak

Hej...
Du skal have 13 ugers beskæftigelse inden du går på barsel for at få barsels dagpenge..

nu ved jeg ikke hvor lang tid du har arbejdet der, men du kunne jo evt blive sygmeldt f.eks den sidste uge. Men det er op din læge om ham vil sygemelde dig.

Kram

Anmeld

12. maj 2010

TineA

Jeg er ikke gift, har en kæreste med en god indtægt, men det kan vi 3 jo ikke leve af

Jeg kan desværre ikke få forlænget min kontrakt, no matter what

Jeg har regnet lidt på tingene og barselsdagpengene lyder på 13500 kr før skat pr. måned, hvor kontanthjælpen (i mit vedkommende) lyder på 9500 kr. Derfor vil jeg helst ikke på kontanthjælp - også fordi jeg frygter at blive smidt i aktivering inden for x antal uger ? Er ikke 100% opdateret på reglerne, men kunne forestille mig, at jeg, selvom kontanthjælpen bliver min form for barsel, at jeg bliver smidt i aktivering .. Og med en lille mand på armen, kan jeg slet ikke overskue det ..

Anmeld

12. maj 2010

TineA

Jeg har været ansat siden oktober 08 , så i arbejde, dét har jeg været Dog med en sygemelding t.o.m. 10/6 - det ved jeg ikke om har nogen betydning ?

Jeg ved ikke lige med den sygemelding , forstår ikke helt hvad du mener

Jeg ville ønske, at det ikke var så indviklet det hele

Anmeld

12. maj 2010

Jibbe

Som jeg har forstået det så skal man være ansat 13 uger før barsel ELLER være berettiget til dagpenge. Jeg er pt ledig med en masse afløservagter, men jeg får barselsdagpenge når jeg går på barsel. Er du ikke berettiget til dagpenge?? Hvis du er med i en A-kasse selvfølgelig..

Anmeld

12. maj 2010

<3

Tine2104 skriver:

Jeg er ikke gift, har en kæreste med en god indtægt, men det kan vi 3 jo ikke leve af

Jeg kan desværre ikke få forlænget min kontrakt, no matter what

Jeg har regnet lidt på tingene og barselsdagpengene lyder på 13500 kr før skat pr. måned, hvor kontanthjælpen (i mit vedkommende) lyder på 9500 kr. Derfor vil jeg helst ikke på kontanthjælp - også fordi jeg frygter at blive smidt i aktivering inden for x antal uger ? Er ikke 100% opdateret på reglerne, men kunne forestille mig, at jeg, selvom kontanthjælpen bliver min form for barsel, at jeg bliver smidt i aktivering .. Og med en lille mand på armen, kan jeg slet ikke overskue det ..

Tja i min akasse er der en regel om at man enten skal arbejde indtil 3-5 uger før barsel ELLER have papir på 1924timer indenfor det sidste år. Det er til de selvstændige... Måske du kan gøre brug af en lignende regel i din akasse?

Og de kan ikke aktivere dig på barsel, og indenda kan du jo blive syg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.