Hoster og hoster og hoster :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.682 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Mussen2

Min datter har siden opstart i dagpleje for snart 2 mdr. siden været mere eller mindre forkølet hele tiden kombineret med hosten.Der har været enkelte perioder med feber. Før opstart var hun aldrig syg.

Jeg har fået set på hende 2 gange ved lægen, men der var íntet unormalt. Så konklusionen var forkølelse, virus og deraf lidt rød i øret og hosten.

Sidste gang jeg var dernede fik jeg noget hostesaft til hende, som kunne tage toppen af hosten, så hun kan sove.

Nu er den så gal igen. Her til aften har hun lidt feber og hoster som en gal og er forkølet. Hun virker ellers ikke syg.

Er i andre også plaget af sygdom og hvornår går man til læge igen? Er det normalt og kan man selv gøre noget for at afhjælpe forebygge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

NinaNymannMadsen

Muttien skriver:

Min datter har siden opstart i dagpleje for snart 2 mdr. siden været mere eller mindre forkølet hele tiden kombineret med hosten.Der har været enkelte perioder med feber. Før opstart var hun aldrig syg.

Jeg har fået set på hende 2 gange ved lægen, men der var íntet unormalt. Så konklusionen var forkølelse, virus og deraf lidt rød i øret og hosten.

Sidste gang jeg var dernede fik jeg noget hostesaft til hende, som kunne tage toppen af hosten, så hun kan sove.

Nu er den så gal igen. Her til aften har hun lidt feber og hoster som en gal og er forkølet. Hun virker ellers ikke syg.

Er i andre også plaget af sygdom og hvornår går man til læge igen? Er det normalt og kan man selv gøre noget for at afhjælpe forebygge.

lige pt ligger min datter med hosten slem hosten og er snottet, hun får ventoline hostesaft mod det, og det hjælper lidt. igår havde hun høj feber så tog til vagtlægen da hendes vejrtrækning også vær anderledes end den plejede at være. idag er hun nogenlunde men med hosten så det gør noget.

hun har været meget syg siden hun startede i DP i januar med feber og virusser og sådan nogen ting.

så vil sige hold øje med forkølelsen og hosten og bliver den værre er det nok en go ting at kontakte lægen igen.

Anmeld

11. maj 2010

Mussen2

Åh, det lyder også som en slem omgang.

Jeg vil holde øje med hende.

Mon der findes en forebyggende mirakkel kur?

Anmeld

11. maj 2010

NinaNymannMadsen

Muttien skriver:

Åh, det lyder også som en slem omgang.

Jeg vil holde øje med hende.

Mon der findes en forebyggende mirakkel kur?

ja det er det også... hun sover ikke særligt godt om natten heller..

hvis det er fordi det gør ondt så kan du jo prøve med lidt panodil junior eller sådan noget, det har jeg før givet til min datter på 10 mdr. hjælper også på feber jo. ellers ved jeg ikke lige hvad man kunne gøre jo..

og god bedring med den lille

Anmeld

11. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Min lille pige er er også snottet og hoster heeeelt vildt.. Jeg har endnu ikke gjort noget, men fortsætter de weekenden over opsøger jeg vores læge. Vil lige have tjekket om det er halsbetændelse eller bare pga snot...

Anmeld

11. maj 2010

N&J

Tror det er meget normalt, min datter var syg nærmest konstant det første halve år, når de starter skal de jo vænne sig til nogle andre bakterier og hvis du så samtidigt har skrået ned på amningen så skal hendes imunforsvar jo også lige i gang, heldigvis går vi formentlig en varm tid i møde og du slipper for at have hende syg en gang om ugen det næste halve år. Min datter havde heller ikke været syg inden, så det var noget af en omvæltning, men det er altid godt at tjekke op ind imellem ved at tage til lægen, vi havde en omgang af lungebetændelse.. 

Anmeld

11. maj 2010

Jordbærpigen

Lige pt. er stort set alle vores 13 børn i vuggestuen plaget af snot, hoste og forkølelsesmave.. De stakkels pus. Problemet er jo ofte, at de ikke når at komme sig efter egen sygdom, inden de får noget nyt fra én af de andre som hoster og spreder smitten.. så det er desværre meget normalt, at ens barn er syg i lang tid. Kan kun anbefale Biostrath som forebyggelse

Anmeld

11. maj 2010

Mussen2

MissSmile26 skriver:

Lige pt. er stort set alle vores 13 børn i vuggestuen plaget af snot, hoste og forkølelsesmave.. De stakkels pus. Problemet er jo ofte, at de ikke når at komme sig efter egen sygdom, inden de får noget nyt fra én af de andre som hoster og spreder smitten.. så det er desværre meget normalt, at ens barn er syg i lang tid. Kan kun anbefale Biostrath som forebyggelse

Ja, de stakkels små, det er en stor flok snottet børn.

Må de få biostrath uanset alder?

Anmeld

11. maj 2010

Betteisen

Saltvandsdråber til næsen og hævet hovedgærde i sengen. Det er hvad der har virket herhjemme, når bettepigen har været forkølet med hoste.

Anmeld

11. maj 2010

perzona

Det er meget normalt at de små bliver forkølet og få andre sygdomme når de starter i vuggestue. Man skal selvfølgelig søger for at søge læge hvis det er i en længere periode eller hvis der er høj feber. Man kan også skærer ned på mælkeproduktter (afhænig af alder) og søger for at skære ned på bananer når de er forkølet. Det er fordi mælkeprodukter og bananer er slimdannende dette gælder også når de har væske på ørene.......dette er min erfaring som behandler af spædbørn.

Hilsen

Perzona

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.