hvordan renser i ører på jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.192 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

L.J.L

Ja, som overskriften siger. Man må vidst ikke bruge vatpinde??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

nannanadja

jeg bruger de vatpinde der er sådan en sikkerheds stopper på eller hvad det hedder    kan købes i matas og nogle  supermarkeder

Anmeld

11. maj 2010

NinaNymannMadsen

bruger også de der vatpinde med stop på.

Anmeld

11. maj 2010

L.J.L

det er også dem jeg har brugt indtil videre, men syntes jeg læste et sted at man slet ikke måtte bruge nogle former for vatpinde??

Anmeld

11. maj 2010

Mathilde

Jeg bruger ingenting. Jeg tager bare det der kommer ud af sig selv med hjørnet af en stofble eller en vådserviet

Anmeld

11. maj 2010

<3

Man må slet ikke bruge vatpinde heller ikke med stopper på, når babyen alligevel er i bad så dyb ørerne ned i det varme vand, det opløser ørevoksen. Hvis du kan se det i yder-øret så fjern det med en finger.

Hovedreglen er at du kun, også på voksne, må komme så langt ind som din albue kan komme og det er altså ikke ret langt.

I værste fald kan du risikere at skubbe ørevoksen ind i øregangen så der dannes en prop og så kan du i hvert fald ikke bebrejde dit barn at det ikke kan høre

Anmeld

11. maj 2010

BinaMor

man må ikke rensen ører på børn!! (eller sig selv) man kan ricikere at skubbe sagerne længere ind (er prøvet på mig selv) og det er der af sundhedsgrunde. man kan fjerne det meste helt ude ved kanterne men ikke ind i øregangen. de sir alle læger. tro mig efter det jeg prøvede

Anmeld

11. maj 2010

L.J.L

Kirle skriver:

Man må slet ikke bruge vatpinde heller ikke med stopper på, når babyen alligevel er i bad så dyb ørerne ned i det varme vand, det opløser ørevoksen. Hvis du kan se det i yder-øret så fjern det med en finger.

Hovedreglen er at du kun, også på voksne, må komme så langt ind som din albue kan komme og det er altså ikke ret langt.

I værste fald kan du risikere at skubbe ørevoksen ind i øregangen så der dannes en prop og så kan du i hvert fald ikke bebrejde dit barn at det ikke kan høre

De vatpinde bliver vidst pakket langt væk fremover

Tak for svar

Anmeld

11. maj 2010

Monica

En sygeplejerske sagde til mig at man kan tage en hårnål - den runde ende og skrave/ rense med den.. Forstår i hva jeg mener...??!!

Monica

Anmeld

11. maj 2010

<3

De vatpinde bliver vidst pakket langt væk fremover

Tak for svar

En enkelt gang eller to sker der ikke noget med

Men selvtak da

Og mht. hårnål så tror jeg det er svært på små, ikke at komme til at skubbe ind istedet for at fjerne... Ved det ikke... Holder mig til varmt vand, det er så dejligt nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.