Lidt stolt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

TbCp

JA ja, ved godt det slet ikke er på niveau med Skouboe... men ville lige vise et par bukser jeg har syet til Liva.

Kan se de er lidt for posede foroven, så skal lige se om jeg kan finde på noget der...

Nå ja, Liva ville absolut ikke være model, så billederne er ikke særlig gode

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

JustAnotherName

Jeg er overhovedet ikke krativ anlagt (selvom jeg godt kan LIDE sådn puslerier og nusseting) ....Jeg tror simpelthen ikke at jeg er logisk begavet og tålmodig nok til at få tingene til at makke ret og gå op i en højere enhed. Og jeg beundrer altid andre som kan!

Så jeg synes bestemt at du har god grund til at være stolt.
DET ER JO BUKSER!! Som DU har lavet til hende!
Hvis det havde været mit projekt, så havde det været to løsthængende stykker stof, som kun hang sammen på ét enkelt punkt ......Jeg ville opkalde dem "flower-power pants", og dermed med rette kunne se stolt ud, når Bianca var iført dem ....med synlig blemås 

Jeg synes det er nogle FIIINE bukser, som du har fået lavet til Liva 

Anmeld

11. maj 2010

Skouboe

TbCp skriver:

JA ja, ved godt det slet ikke er på niveau med Skouboe... men ville lige vise et par bukser jeg har syet til Liva.

Kan se de er lidt for posede foroven, så skal lige se om jeg kan finde på noget der...

Jeg kan kun tilslutte mig - det er SUPERFINE !!!

Det posede foran undgår du ved at tage et par cm af forstykkerne. Du kan sagtens lade dem være som de er - modeller med lige talje og elastik vil altid pose lidt...

Hvis du gerne vil gøre noget ved dem, piller du dem op i taljen, folder dem så sidesømmene ligger sammen og klipper dem lidt skrå, så forkanten er 1-2 cm kortere og syr taljen igen...

Anmeld

12. maj 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Jeg kan kun tilslutte mig - det er SUPERFINE !!!

Det posede foran undgår du ved at tage et par cm af forstykkerne. Du kan sagtens lade dem være som de er - modeller med lige talje og elastik vil altid pose lidt...

Hvis du gerne vil gøre noget ved dem, piller du dem op i taljen, folder dem så sidesømmene ligger sammen og klipper dem lidt skrå, så forkanten er 1-2 cm kortere og syr taljen igen...

Det skal jeg have kigget på! Tak for rådet!

Jeg har syet sådan noget elastikstof.... aner ikke hvad det hedder... forneden ved fødderne og oppe i livet.

Jeg har kigget lidt på hvordan man syer det der smock.... men er ikke sikker på jeg tør kaste mig ud i det.. er det svært?

Anmeld

12. maj 2010

Vinker

Det er du da sluppet ret godt fra. En lille fin jurstering der foran og så er de da  super smarte og vellykket

Anmeld

12. maj 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

hvor er du god Tina! de er da fine!

Anmeld

12. maj 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Det skal jeg have kigget på! Tak for rådet!

Jeg har syet sådan noget elastikstof.... aner ikke hvad det hedder... forneden ved fødderne og oppe i livet.

Jeg har kigget lidt på hvordan man syer det der smock.... men er ikke sikker på jeg tør kaste mig ud i det.. er det svært?

Overhovedet ikke.

Du køber noget elastik beregnet til at kunne bruges som undertråd, ruller det op på en undertrådsspole i hånden (stram godt til) og syer lange ligeudsting... min maskine står med længde 3½ når jeg syer smock.

Du skal nok løsne undertrådsspændingen og stramme overtråden lidt - det kommer an på maskinen. Prøv dig lidt frem.

Hvis du vil have en talje som i de bukser du købte til Liva, zig-zagger du først kanten hele vejen rundt. Derefter syer du en runde med smock 1½ cm fra kanten og hæfter den godt. Så folder du kanten ned, så din smock-syning følger den øverste kant (kig evt. hvordan jeg har gjort) og syer smock igen - denne gang så kanten af trykfoden følger kanten af stoffet. 

Når du er nået en runde, syer du en trykfods bredde længere ned, så smocken bliver en spiral, og sådan fortsætter du indtil den er bred nok. Den sidste runde syer du bare ligeud indtil du rammer smocken igen - kig på hvordan jeg har afsluttet den.

Har du flere spørgsmål, siger du bare til

Anmeld

13. maj 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Overhovedet ikke.

Du køber noget elastik beregnet til at kunne bruges som undertråd, ruller det op på en undertrådsspole i hånden (stram godt til) og syer lange ligeudsting... min maskine står med længde 3½ når jeg syer smock.

Du skal nok løsne undertrådsspændingen og stramme overtråden lidt - det kommer an på maskinen. Prøv dig lidt frem.

Hvis du vil have en talje som i de bukser du købte til Liva, zig-zagger du først kanten hele vejen rundt. Derefter syer du en runde med smock 1½ cm fra kanten og hæfter den godt. Så folder du kanten ned, så din smock-syning følger den øverste kant (kig evt. hvordan jeg har gjort) og syer smock igen - denne gang så kanten af trykfoden følger kanten af stoffet. 

Når du er nået en runde, syer du en trykfods bredde længere ned, så smocken bliver en spiral, og sådan fortsætter du indtil den er bred nok. Den sidste runde syer du bare ligeud indtil du rammer smocken igen - kig på hvordan jeg har afsluttet den.

Har du flere spørgsmål, siger du bare til

Vil det sige at det kun er undertråden der skal være i det elastiksnor/tråd? Og overtråden skal bare være almindelig tråd?

Anmeld

13. maj 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Vil det sige at det kun er undertråden der skal være i det elastiksnor/tråd? Og overtråden skal bare være almindelig tråd?

Lige præcis

Anmeld

13. maj 2010

Vingummien

De er da rigtig fine, kan være vi skal lave vores ns gruppe om til systue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.