TbCp skriver:
Det skal jeg have kigget på! Tak for rådet!
Jeg har syet sådan noget elastikstof.... aner ikke hvad det hedder... forneden ved fødderne og oppe i livet.
Jeg har kigget lidt på hvordan man syer det der smock.... men er ikke sikker på jeg tør kaste mig ud i det.. er det svært?
Overhovedet ikke.
Du køber noget elastik beregnet til at kunne bruges som undertråd, ruller det op på en undertrådsspole i hånden (stram godt til) og syer lange ligeudsting... min maskine står med længde 3½ når jeg syer smock.
Du skal nok løsne undertrådsspændingen og stramme overtråden lidt - det kommer an på maskinen. Prøv dig lidt frem.
Hvis du vil have en talje som i de bukser du købte til Liva, zig-zagger du først kanten hele vejen rundt. Derefter syer du en runde med smock 1½ cm fra kanten og hæfter den godt. Så folder du kanten ned, så din smock-syning følger den øverste kant (kig evt. hvordan jeg har gjort) og syer smock igen - denne gang så kanten af trykfoden følger kanten af stoffet.
Når du er nået en runde, syer du en trykfods bredde længere ned, så smocken bliver en spiral, og sådan fortsætter du indtil den er bred nok. Den sidste runde syer du bare ligeud indtil du rammer smocken igen - kig på hvordan jeg har afsluttet den.
Har du flere spørgsmål, siger du bare til 
Anmeld