Kagedamer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Astrid P

Nu lavede jeg jo min første kage her i weekenden, og det gider jeg sgu ikke lige kaste mig ud i foreløbigt igen... Alt det bøvl med at lave mousse, fyld og VENTE, VENTE, VENTE, det tog jo 3 dage!
MEN, her er mit spørgsmål: Kan man godt bare bage en alm. banankage, smøre den op og så putte MMF over, eller virker det kikset? Er det noget man kun gør på lagkager, eller kan man gøre det på en almindelig kage også?
Og kunne man evt. dele en almindelig kage i to lag, lægge et lag chokoladefyld i midten, og så så MED DET SAMME smøre den op og overdække den?
Jeg orker ikke sådan noget med at skulle vente hele tiden, så hvis man kunne gøre det på denne måde, behøver man kun bruge 2 dage på det...

KH Astrid - utålmodig som bare faen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

SHERO

De første 2 kager jeg lavede lavede jeg samme dag, og det var bare med et lag chokoladecreme, smurte den op efter 1 time i køleskab, og der synes jeg altså det var ligeså let som efter et døgn... så det kan man sagtens...

Man behøver jo ikke putte creme i, en lækker banan kage mener jeg godt man kan putte mmf på, så kan man jo evt. smøre den op med en chokolade smørcreme :-)

Anmeld

11. maj 2010

birgitte

den du ser på mit profilbillede er ren chokoladekage så det synes jeg bestemt godt man kan... osse f. eks til børn de gider jo slet ikke alt det mousse så der bruger jeg ofte bare en alm kage af den slags de nu bedst kan li

Anmeld

11. maj 2010

Astrid P

Fantastisk, tak for jeres svar...
Min datters dagplejemor spurgte nemlig om jeg kunne lave en kage til deres sommerudflugt, og det vil jeg jo selvfølgelig gerne. Men jeg har bare SLET ikke tid til at bruge 3 dage på det, men vil jo alligevel gerne imponere lidt, ikke?

Så jeg laver simpelthen en banankage, smører den op med nutellasmørcreme, et lag MMF over, og så lidt pynt... Det er helt perfekt!

Tak...

Anmeld

11. maj 2010

Astrid P

birgitte skriver:

den du ser på mit profilbillede er ren chokoladekage så det synes jeg bestemt godt man kan... osse f. eks til børn de gider jo slet ikke alt det mousse så der bruger jeg ofte bare en alm kage af den slags de nu bedst kan li

Hov, endnu et spørgsmål... Kan jeg godt pynte kagen med MMF om aftenen inden den skal afleveres? Altså kan det godt stå natten over i køleskabet uden at blive ærgerligt?

KH Astrid

Anmeld

11. maj 2010

Pige2009

Astrid P skriver:

Hov, endnu et spørgsmål... Kan jeg godt pynte kagen med MMF om aftenen inden den skal afleveres? Altså kan det godt stå natten over i køleskabet uden at blive ærgerligt?

KH Astrid

Det kan du godt Må vi se din fine kage Astrid?

Anmeld

12. maj 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Da vi har en mælkeallergiker i familien lavede jeg til Alexanders fødselsdag en gulerodskage med mmf på.Jeg smurte den af den grund heller ikke op,og det virkede bare perfekt.Endnu mindre arbejde(og billigere)

Lidt billeder :

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.