Aftensmad - hel kylling - hvordan skal jeg lave den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

LLN

Hej

Vi skal have kylling til aften. Jeg har en hel, men mangler ideer til hvordan den skal laves.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Soap

Stik en åben dåse øl i måsen på den og så på grillen 

Anmeld

11. maj 2010

LLN

Soap skriver:

Stik en åben dåse øl i måsen på den og så på grillen 

Godt forslag, men vi har ikke en kuglegril men en alm gasgril og ingen gas.

Anmeld

11. maj 2010

Soap

Man kan godt lave den på gas også 

Men nytter jo ikke når der ikke er gas på flaskerne 

Anmeld

11. maj 2010

mortilfreja

Jeg har købt et "kyllingestativ" som jeg plejer at sætte den ned over.. Så pensler jeg den med en barbecue marinade og drysser salt på og så ind i bunden af ovnen.. Kyllingen bliver super lækker og saftig.

"kyllingestativet" kan købes i en isenkram forretning eller bilka/ føtex eller kvickly.

Anmeld

11. maj 2010

Bom

Hva med den gamle traditionelle, hvor man kommer den i en stege pose med grønsager og så i ovnen??? Væden der skal i, kan jo evt være den der øl...

Anmeld

11. maj 2010

lululupo

Hvis du har en stegeso ville jeg lave den deri, med grøntsager samt soya...uhhhhhmmm

Anmeld

11. maj 2010

Nemesis

ja i stegepose med den. gnid den med salt og peber ind - og udvendigt. Stop en økocitron op i måsen på den. put den i stegeposen og put nogle kviste rosmarin i, put også et par kviste ned ved lår og bryst.

Nogle klatter smør og i ovnen 1 times tid ved 200 gr. i et ovnfast fad. stik et par huller øvers i stegeposen.

når den er færdig tager du den forsigtigt og klipper et lille hul i hjørnet og hælder skyen i en gryde.

jævn og smag sovsen til mens kyllingen trækker.

:-)  Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.