Slutspurden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

LISBETH:-)

Endelig kan jeg sige at der kun er max 2 uger til lillesøster ser dagens lys, og nøj hvor jeg glæder mig til at graviditeten er slut, og selvfølgelig til at hilse på vores nye familiemedlem.

Har været til sidste jordmor besøg idag og hovedet står nu fast langt nede i bækkenet, og lillesøster er en rigtig basse. Jordmoderen mente at hun her i uge 37 vejer min. 3700g men nok nærmere 4 kg så hun kan nå at få en ordentlig kampvægt hvis hun bliver i sin hule 2 uger endnu.

Jeg er ihvertfald klar, så hun skal være mere end velkommen før tid.

Synes det er sjovt at der kan være så meget forskel. Mit første barn blev født 9 dage over tid og vejede 3248 g så der bliver ifølge jordmoderen min. 1 kg. forskel selvom dette barn med sikkerhed kommer til verden senest 3 dage før termin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

oo

uhuuuu hvor er det spændende! jeg glæder mig så meget til at se billeder

Anmeld

10. maj 2010

Svei

lisbeth2910 skriver:

Endelig kan jeg sige at der kun er max 2 uger til lillesøster ser dagens lys, og nøj hvor jeg glæder mig til at graviditeten er slut, og selvfølgelig til at hilse på vores nye familiemedlem.

Har været til sidste jordmor besøg idag og hovedet står nu fast langt nede i bækkenet, og lillesøster er en rigtig basse. Jordmoderen mente at hun her i uge 37 vejer min. 3700g men nok nærmere 4 kg så hun kan nå at få en ordentlig kampvægt hvis hun bliver i sin hule 2 uger endnu.

Synes det er sjovt at der kan være så meget forskel. Mit første barn blev født 9 dage over tid og vejede 3248 g så der bliver ifølge jordmoderen min. 1 kg. forskel selvom dette barn med sikkerhed kommer til verden senest 3 dage før termin.

Husk nu det bare er et skøn...jeg giver personligt intet for det de skønner..

Bliver spændende...håber snart der sker noget...

Knus..

Anmeld

10. maj 2010

Yrsa skriver:

Husk nu det bare er et skøn...jeg giver personligt intet for det de skønner..

Bliver spændende...håber snart der sker noget...

Knus..

Nej, det er jo egentlig også fuldstændig ligegyldigt hvor meget hun vejer (Så længe hun ikke er lillebitte) men jeg er slet ikke i tvivl om at hun er en ordentlig basse - der er bare ikke mere plads i maven :-) og kuglen på maven er betydelig større denne gang :-)

Med Amalie var jeg til jordmor et par dage inden hun blev født og der vuderede hun hende til 3200 g og hun vejde 3248 g så der må man sige at hun ramte rimelig plet.

Anmeld

10. maj 2010

Tjuhl skriver:

uhuuuu hvor er det spændende! jeg glæder mig så meget til at se billeder

Bare rolig jeg skal nok billed spame baby.dk for vildt :-)

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lisbeth2910 skriver:

Bare rolig jeg skal nok billed spame baby.dk for vildt :-)

det glæder mig

Bliver bare skønt at få hende til verden, hva!?

Anmeld

10. maj 2010

Svei

lisbeth2910 skriver:

Nej, det er jo egentlig også fuldstændig ligegyldigt hvor meget hun vejer (Så længe hun ikke er lillebitte) men jeg er slet ikke i tvivl om at hun er en ordentlig basse - der er bare ikke mere plads i maven :-) og kuglen på maven er betydelig større denne gang :-)

Med Amalie var jeg til jordmor et par dage inden hun blev født og der vuderede hun hende til 3200 g og hun vejde 3248 g så der må man sige at hun ramte rimelig plet.

Jeg er blevet skønnet så meget forkert... men ja, bare de er store nok...

Måske du får en som min nummer to...4,5 kg i uge 38+0...

Anmeld

10. maj 2010

Caroline86 skriver:

det glæder mig

Bliver bare skønt at få hende til verden, hva!?

Ja, det bliver bare rigtig rigtig dejligt!!! Har haft vildt mange bekymringer i denne graviditet så det bliver skønt at det får en ende. Selvom de største bekymringer jo først kommer når barnet er født

Tasken er pakket og kameraet ligger øverst. Tænker vildt meget på om hun kommer til at ligne sin storesøster som jeg selvfølgelig selv synes var den kønneste baby i verden

Anmeld

10. maj 2010

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

I so hear you!!  

det er simpelthen skønt at vide det er op over

Mht. vægten på din pige, er det ikke i den høje ende, eller? til scanningen i dag sagde min læge 2700 og det var gennemsnitslig??

Glæder mig til at høre om dit PKS! alt mulig held og lykke med det..

Anmeld

10. maj 2010

BlyViol skriver:

I so hear you!!  

det er simpelthen skønt at vide det er op over

Mht. vægten på din pige, er det ikke i den høje ende, eller? til scanningen i dag sagde min læge 2700 og det var gennemsnitslig??

Glæder mig til at høre om dit PKS! alt mulig held og lykke med det..

Jo, vægten er i den høje ende. Men hun har hele tiden ligget højt.

I uge nogen og tyve var jeg akut på fødegangen da jeg pludselig styrtblødte, der blev jeg scannet på kryds og tværs og der vejede hun 1400g hvor lige under 1000g var gennemsnittet så allerede der var hun vægtmæssigt godt med :-)

Tak for held og lykke og i lige måde!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.