Prag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Muffinmus

ja, det lader til at alle har været i Prag undtaget mig:-)

Men sagne er den vi planlægger en "kærestetur" fra fredag til mangda til Prag. Vi har ikke være meget alene de sidste 3 år og trænger til et par dage hvor vi kan nyde os selv en smule:-)

Ved ikke hvordan vi skal undvære vores små guldklumper, men håber det går alligevel. DE skal med på tur til efteråret til udlandet, så de får også lidt hyggeferie med os senere.

Men HVOR skal man bo i Prag, kender INTET til byen og nogle suger der er bestemte setder der er bedre at bo, altså områder Ingen kan dog huske navn på områderne, men hvis i kunne hjælpe med lidt forslag ville de være alle tiders.

Min mand har været der 3 gange, men der er mange år siden og han husker det ikke for godt. Andet end at der er mange fortovs steder med billige øl

Og er der ting man SKAL se??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

sarahb

vi boede på noget derhed corintha towers da vi var der alene.. det var vidunderligt med pool i toppen af bygningen med vinduer fra gulv til loft så man kunne se ud over hele byen.
Her for 1/5 år siden var vi der også med vores søn og der valgte vi et hotel midt i byen, simpelthen fordi det var lettere med et barn.. Men vil helt sikkert anbefale corintha hotel hvis det er kæreste hygge
Og så skal der spises på Coluseum. Der kom vi til at spise hver dag i 5 dage UPS!!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. maj 2010

sarahb

Og forresten så skal i bare have massage HVER dag, det koster ca. 40 -50 kr for en halv time.. Vi var der hver dag.. SÅ SKØNT..

Alt der er at se er udendørs og overalt i byen, der er så meget akitektur osv. så det er bare de gode sko på og så går man bare rundt, det er en skøn by.
Og så en tur i hestevogn er altid hyggeligt.

Og min favorit. PARISKA STREET. Alle DYYYYRE mærker liggende på en gade, ja jeg gik bare og drømte mig hen

Anmeld

10. maj 2010

Muffinmus

sarahb skriver:

Og forresten så skal i bare have massage HVER dag, det koster ca. 40 -50 kr for en halv time.. Vi var der hver dag.. SÅ SKØNT..

Alt der er at se er udendørs og overalt i byen, der er så meget akitektur osv. så det er bare de gode sko på og så går man bare rundt, det er en skøn by.
Og så en tur i hestevogn er altid hyggeligt.

Og min favorit. PARISKA STREET. Alle DYYYYRE mærker liggende på en gade, ja jeg gik bare og drømte mig hen

elsker massage men manden hader det..mon ikke man kan parkere ham i abrne en halv time så???:-)

Uha, jamen vi faktisk gerne se den der kirke med kranierne, aner ikke hvad den hedder eller hvor den ligger, men har bare hørt om den.

Anmeld

10. maj 2010

dorthemus

Altså jeg ELSKER Prag  Jeg har været der to gange og har fået lavet mine tatoveringer i byen.

Begge gange har jeg boet lidt i udkanten af byen..område 10. Det er billigere og de har det mest geniale metrosystem som man bare ikke kan fare vild i  Men jeg kender også flere som har været begejstrede for at bo centralt på husbåde.

Jeg kan varmt anbefale en tur over Karlsbroen som er super romantisk og er fyldt med spændende gadehandel. Desuden siger legenden at hvis man frier til sin elskede der så ender alt lykkeligt

Hvis man kan lide øl er Prag bare stedet.  Jeg kan anbefale U Fleku som er en restaurant/bryggeri hvor man sidder ved langborde og drikker store fad..der er stemning for alle pengene. Jeg fik også en yderst pinlig skid på...pinlig fordi kl. ikke var mere end 18.00 og jeg havde meget svært ved at gå lige da vi kom ud

Så er der også dukketeater som er meget berømt og hvis man vil have lidt mere dyster historie på programmet kan man besøge koncentrationslejren Theresienstadt lidt uden for byen..meget spændende.

Ja også er der egentlig bare at sige, at Prag er en fantastisk by med en fantastisk kultur, arkitektur og historie og det er en by jeg klart skal besøge igen og igen.

Eneste minus er den tjekkiske mad... Men så er der så mange andre steder man kan spise

Jeg er dybt misundelig på dig!

Anmeld

10. maj 2010

sarahb

MariaE skriver:

elsker massage men manden hader det..mon ikke man kan parkere ham i abrne en halv time så???:-)

Uha, jamen vi faktisk gerne se den der kirke med kranierne, aner ikke hvad den hedder eller hvor den ligger, men har bare hørt om den.

den ligger midt inde i byen, den kan man ikke undgå når man shopper..
Nej han kan nyde en drink eller en øl mens du får massage.. Det skal du have dernede..

Anmeld

10. maj 2010

Muffinmus

ok, fedt troede faktisk den lå uden for byen, men dejligt nemt så:-)

Uha, skal vist til at skrive ned hvad der bliver foreslået og så må vi se hvad turen kan bringe:-)

Vi er dog gift og har bryllupsdag den 27 maj, 4 år, så man kan vel kalde det en slags bryllupstur for vi skal rejse den 28:-)

Anmeld

10. maj 2010

Smølf

Hej med dig,

Vi kom hjem fra Prag i går efter en dejlig weekend. Min mand, som var dernede boede først på et hotel der hed "Perla", som han syntes var godt. Det ligger i kort gå-afstand til den gamle bymidte. De sidste dage boede vi på en andet hotel, som også var ok, men i følge min mand ikke så godt som Perla.

Der er mange restauranter, men når man kun har få dage, så vil man jo gerne satse rigtigt. Jeg kan varmt anbefale en restaurant der hedder "Ambiente", som ligger på en gade, der hedder "Celetna" tæt på torvet i den gamle bymidte.

Derudover kan jeg anbefale at gå op på Petrinhøjen som ligger bag bydelen Mala Strana. Et hyggeligt park-område, hvor der ligger et lille eiffeltårn på toppen. Der er der en super udsigt over hele byen.

Og så så skal man jo se borg området på toppen af Mala strana, gå på karlsbroen, se verdensuret, Tyn-kirken og skt vituskatedralen og meget meget mere...

Der to billeder er fra det lille eiffeltårn på Petrinhøjen. Det første med Karlsbroen i fokus og det næste med Skt. Vituskatedralen..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.