Hej med dig,
Vi kom hjem fra Prag i går efter en dejlig weekend. Min mand, som var dernede boede først på et hotel der hed "Perla", som han syntes var godt. Det ligger i kort gå-afstand til den gamle bymidte. De sidste dage boede vi på en andet hotel, som også var ok, men i følge min mand ikke så godt som Perla.
Der er mange restauranter, men når man kun har få dage, så vil man jo gerne satse rigtigt. Jeg kan varmt anbefale en restaurant der hedder "Ambiente", som ligger på en gade, der hedder "Celetna" tæt på torvet i den gamle bymidte.
Derudover kan jeg anbefale at gå op på Petrinhøjen som ligger bag bydelen Mala Strana. Et hyggeligt park-område, hvor der ligger et lille eiffeltårn på toppen. Der er der en super udsigt over hele byen.
Og så så skal man jo se borg området på toppen af Mala strana, gå på karlsbroen, se verdensuret, Tyn-kirken og skt vituskatedralen og meget meget mere...
Der to billeder er fra det lille eiffeltårn på Petrinhøjen. Det første med Karlsbroen i fokus og det næste med Skt. Vituskatedralen..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld