Frugtmos - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Pige2009

Laura er nu godt 6 mdr. og hun skal til at have lidt frugtmos eller andet som mellemmåltid her om formiddagen. Hun vil imidlertid ikke have hverken pære eller æble. Det ser ud som om, hun synes det er for surt.

Hvad kan jeg ellers servere, som jeg laver selv? Kan jeg evt. bruge noget grød/mos sammen med æble og/eller pære?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

Gittemor09

jeg lavede risgrød eller hirsegrød.. og så kogte jeg æble eller pære og blendede og blandede sammen med..!! eller også moste jeg banan ned i det..!! det virker ikke så surt med æble og pære når det er blandet ned i.. efterhånden brugte jeg nogle gange begge dele i grøden..!!

Anmeld

10. maj 2010

Valle81

Hejsa

Jeg kogte æbler, pærer, bananer, dåseananas ( de de er søde) kiwi osv i en stor pærevælling, tilsatte en lille smule sukker og så var den god:0)

Du kan også tage jordbær, hindbær og ændre skovbær og koge og servere:0)

Nam nam og god arbejdslyst:0)

Christina

Anmeld

10. maj 2010

hc=k

Lad være med at give hende frugt for det har hun overhovedet ikke noget behov for. Giv hende risgrød, havregrød, hirsegrød eller sådan noget. Så vender du hende heller ikke til alt det søde.

Min sundhedsplejeske forklarede at små børn overhovedet ikke har nogen gavn af at få frugt mos, det er lige som at give dem slik.

Anmeld

10. maj 2010

Pige2009

hc=k skriver:

Lad være med at give hende frugt for det har hun overhovedet ikke noget behov for. Giv hende risgrød, havregrød, hirsegrød eller sådan noget. Så vender du hende heller ikke til alt det søde.

Min sundhedsplejeske forklarede at små børn overhovedet ikke har nogen gavn af at få frugt mos, det er lige som at give dem slik.

Hun synes faktisk at frugten er alt for sur Jeg har tænkt på boghvedegrød, som hun tidligere har fået, da hun lige var startet på grød, men tror du ikke det mætter alt for meget, når det kun er et lille mellem måltid?

Hun får havregrød kl. 7, og det lægger en god bund. Så får hun bryst lige inden hun sover til middag kl. 12.

Anmeld

10. maj 2010

Pige2009

Hejsa

Jeg kogte æbler, pærer, bananer, dåseananas ( de de er søde) kiwi osv i en stor pærevælling, tilsatte en lille smule sukker og så var den god:0)

Du kan også tage jordbær, hindbær og ændre skovbær og koge og servere:0)

Nam nam og god arbejdslyst:0)

Christina

Ja, ok. Sundhedsstyrelsen vender så  til jordbær ind til 1 år, men de andre frugter er lækre. Tak.

Af principielle årsager serverer jeg ikke sukker for Laura endnu

Anmeld

10. maj 2010

Skouboe

Baagøe skriver:

Ja, ok. Sundhedsstyrelsen vender så  til jordbær ind til 1 år, men de andre frugter er lækre. Tak.

Af principielle årsager serverer jeg ikke sukker for Laura endnu

Prøv at tilsætte en lille smule vanilje til grøden... det giver en dejlig smag, og er ikke sukker...

Ellers har en almindelig moset banan altid være et hit herhjemme som mellemmåltid.

Anmeld

11. maj 2010

Pige2009

Skouboe skriver:

Prøv at tilsætte en lille smule vanilje til grøden... det giver en dejlig smag, og er ikke sukker...

Ellers har en almindelig moset banan altid være et hit herhjemme som mellemmåltid.

Hun vil heldigvis gerne have grød uden sødemidler Det er kun frugtmos der er surt for hende. Har også hørt kanel skulle være godt...

Anmeld

11. maj 2010

dithmer

Baagøe skriver:

Laura er nu godt 6 mdr. og hun skal til at have lidt frugtmos eller andet som mellemmåltid her om formiddagen. Hun vil imidlertid ikke have hverken pære eller æble. Det ser ud som om, hun synes det er for surt.

Hvad kan jeg ellers servere, som jeg laver selv? Kan jeg evt. bruge noget grød/mos sammen med æble og/eller pære?

K.h. Linda

Hvad med fersken eller blommer. Melon er også sødt.

Anmeld

11. maj 2010

millesofie

Baagøe skriver:

K.h. Linda

kogte frugter er sødere

og hvis du moser en banan og lige giver den lidt varme i en gryde eller mirkroovnen så bliver den også sødere og kan så bruges i grød

jeg giver Tinke hirsegrød det kan hun lide både med og uden banan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.