Plukveer????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

elluL

Hej tøser.

Jeg har lige et spørgsmål ang. plukveer. Jeg er 38+2, og har ikke mærkede en eneste plukve, altså så vidt jeg ved. Kan jo nok godt ha haft nogle uden at bemærke dem, men alligevel.

Har nogen af jer andre også oplevet det, slet ikke at mærke plukveerne? Og har det haft nogen påvirkning, ang. om i har født før eller efter termin, eller andre ting?

Louise 38+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

Mariekjellerup

Jeg kigger lige med

Anmeld

10. maj 2010

Patrick07

Da jeg ventede min første, mærkede jeg ingen pluk veer.. kan evt,. have haft noget, men ikke noget jeg kunne mærke... og jeg fødte 41+9

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Min veninde havde ikke en eneste plukve gennem hele sin graviditet, hun fødte et par dage før termin

Jeg selv havde ekstremt mange og blev derfor sygemeldt ret tidligt pga. risiko for for tidlig fødsel. Jeg fødte i uge 35 +2

Anmeld

10. maj 2010

S-anne

Plukveer er livmoderen der trækker sig sammen og 'træner' til fødslen - nogle gravide mærker dem og andre gør ikke, men alle har dem.

Jeg havde ikke en eneste plukve under min graviditet. 1 uge før termin troede jeg at jeg fik plukveer, men det viste sig at være rigtige veer Fødslen gik fint uden komplikationer

Mvh Sanne

Anmeld

10. maj 2010

elluL

Tusind tak for alle svarene

Rart lige at hører hvordan i andre har "mærket" dem.

Anmeld

10. maj 2010

isimaven

hej! med min datter mærkede jeg intet der mindede om plukkeveer før den første rigtige ve!

Hun er født i 39+1 og fødslen gik rigtig fint

Anmeld

10. maj 2010

LinLin

TbCp skriver:

Min veninde havde ikke en eneste plukve gennem hele sin graviditet, hun fødte et par dage før termin

Jeg selv havde ekstremt mange og blev derfor sygemeldt ret tidligt pga. risiko for for tidlig fødsel. Jeg fødte i uge 35 +2

Hvad er " ekstremt mange" ??? For jeg synes godt nok jeg har dem tit - er 22+4

Anmeld

10. maj 2010

ditdot

Hej,

jeg kan heller ikke "mærke" mine plukveer i hvert fald ikke i form af smerter. Troede ikke jeg havde dem, men hos det sidste besøg hos lægen sagde hun lige pludselig, "nu har du en plukve"så jeg har lært at mærke hvordan de føles.  For min del kan de bedst beskrives som at livmoderen bliver helt hård og spændt og derefter blød igen efter nogle minutter. Det sker mest i forbindelse med fysisk aktivitet som svømning eller hvis jeg går for stærkt eller vender mig hurtigt og så når vi har haft lidt voksenhygge , men så er det bare at tage den lidt med ro, så går det over igen. (31+1)

Anmeld

10. maj 2010

sus34

Jeg har mange plukveer selv om jeg kun er i 16. uge. Det er selvfølgelig også min nr. 4, så jeg ved fra de andre hvordan de føles. Men de kommer især når jeg laver noget lidt fyskisk hårdt. Jeg havde dem så med de andre 3, men jeg har nu alligevl en pæn tendens til at gå 14 dage over tiden. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.