Helt ny i kagefaget :-) - nogle spørgsmål??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

K&S

Hej alle i fantastiske kage-bage-piger

Jeg har aldrig prøvet at lave noget andet end simple bradepandekager og et par enkelte meget simple lagkager, men nu skal det være - jeg vil prøve at være lidt mere kreativ til mandens fødselsdag den 29. maj, hvor hele familien kommer på besøg

Kan man godt lave en "almindelig lagkage" og så putte det der MMF (som jeg vist nok har fundet ud af betyder Marshmellow-fondant?) udover? 

Og hvordan laver man sådan noget MMF? Og er der egentlig nogen, der ved om skumfiduser indeholder mælk? Min svigerinde kan nemlig ikke tåle mælk, men vil jo gerne have, at hun også kan spise kagen  

Og til sidst (lige nu i hvert fald) skal man bruge noget specielt "køkkenredskab" for at få MMF´en pæn?

Håber der er nogle erfarne kagebagere, der vil hjælpe en nybegynder

Mange kram fra Katja (som er meget lidt husmor i køkkenet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

K&S

slet ingen?

Anmeld

10. maj 2010

LISBETH:-)

Hejsa,

Ja du kan godt lave en alm. lagkage og putte mmf på. Du skal dog først smører den op med smørercreme eller i mangel af bedre nutella. Ellers vil fyldet i lagkagen ødelægge mmf'en.

Jeg vil råde dig til at købe noget færdig fondant istedet for selv at lave mmf.

Held og lykke

Anmeld

10. maj 2010

sarahb

du kan godt lave en lagkage, men problemet er at hvis dit flødeskum eller fyld der er "vådt" kommer i kontakt med MFFén smelter det.
Mff laves af skumfiduser, olie og flourmelis. Der er opskrifter på det i kagehæftet med opskrifter ellers kan du købe det færdiglavet.
Og der er ikke mælk i skumfiduser.

man kan købe en "skraber til at få mmfén til at sidde pænt ellers skal der bruges marizena når det rulles ud.

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

11. maj 2010

K&S

lisbeth2910 skriver:

Hejsa,

Ja du kan godt lave en alm. lagkage og putte mmf på. Du skal dog først smører den op med smørercreme eller i mangel af bedre nutella. Ellers vil fyldet i lagkagen ødelægge mmf'en.

Jeg vil råde dig til at købe noget færdig fondant istedet for selv at lave mmf.

Held og lykke

Tusind tak for svar

Er der noget alternativ til smørcreme eller nutella? Svigerinden kan ikke tåle mælk - og det "smør" hun kan tåle er meget blødt...

Og hvor kan man købe færdig fondant?

Katja

Anmeld

11. maj 2010

K&S

sarahb skriver:

du kan godt lave en lagkage, men problemet er at hvis dit flødeskum eller fyld der er "vådt" kommer i kontakt med MFFén smelter det.
Mff laves af skumfiduser, olie og flourmelis. Der er opskrifter på det i kagehæftet med opskrifter ellers kan du købe det færdiglavet.
Og der er ikke mælk i skumfiduser.

man kan købe en "skraber til at få mmfén til at sidde pænt ellers skal der bruges marizena når det rulles ud.

Håber det kunne hjælpe lidt

Tak tak

Skal der maizena ud over MMF´en, mens den ruller ud eller først når den er kommet på kagen og skal glattes ud?

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.