Hvornår kan man se kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.427 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

henh01

Hej.

Jeg er en meget utålmodig gravid i 12. uge og kunne godt tænke mig at høre om nogen har fået kønnet af vide før uge 17 hvor man kan få 3D scanning?

Hvis ja, hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Jeamou

Jeg fik det at vide ved en hjertescanning i uge 15+3 mener jeg det var.

Det skal dog lige siges at ham der scannede mig var en meget erfaren fødselslæge og ikke "bare" en sygeplejerske...

Anmeld

9. maj 2010

henh01

Okay men det er ikke en scanning man kan bestille lige sådan uden videre - altså med en læge og ikke en sygeplejerske?

Anmeld

9. maj 2010

XXSS

Du kan ikke bestille en hjerteskanning på sygehuset, medmindre der er problemer.. Du kan bestille en 3d skanning i privat regi, det koster omkring 1000-1200 kr. men er helt klart det hele værd især første gang. Mener det er fra omkring uge 18-19- til 21 for at få de bedste optagelser.

Tanja

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

i princippet kan man godt se det allerede i 12. uge, men det bliver utroligt meget lettere når du kommer til 17. uge, og det er derfor de først anbefaler at man får dem lavet der

Min mor kunne se på min NF scanning at vi skulle have en pige (hun er ledende overlæge på fg på gentofte og var selvfølgelig ikke 100% sikker, men mente bestemt det måtte være en pige derinde). Til kønsscanning i 17. uge fik vi beskeden: PIGE og det blev bekræftet til MD og gentagne gange efterfølgende (jeg blev scannet hver 4. uger)...

Så nogen gange kan man se det tidligt, men det er klart at anbefale at have tålmodighed

Knus Caroline og Laura 180210

Anmeld

9. maj 2010

SabrinaR

Ved ikk hvor du bor - men ultralydsklinikken.dk har klinik i kbh og hillerød og scanner køn fra 14+0 og H.C Andersen klinikken i Odense scanner også køn fra 14+0

Anmeld

9. maj 2010

lauras*mor*

jeg fik en 3d scanning i uge 16+1 som sagde jeg fik en pige.. og ganske rigtigt så kom der er en pige ud.. har en veninde der også fik det af vide på det tidspunkt og derfor valgte jeg også at prøve.. jeg fik den på scanningsklinik i aalborg i sundhedenshus -  bang og hinde mener jeg de hedder.. samtidig fik vi en gennemscanning som er den man også får på sygehuset.. denne her var bare hyggeligere og mere udførlig synes jeg.. jeg gav 800 kr.. de kan og vil ikke garantere at de kan se kønnet, men  når/hvis du bestiller en tid så sig at det også er kønnet du vil vide..

jeg synes de var rigtig søde, og med hjem fik vi en dvd med hele scanningen på en time på og en lang række billeder.. vi så selv billederne af beviset og var heller ikke selv i tvivl..

noget af scanningen var i 2d da det er nemmest at se organer osv på den måde.. Jeg er rigtig glad for jeg gjorde det.. og man ved lige pludselig meget mere om barnet.. det gjorde også at  vi til MD mest hyggede os fordi vi jo vidste at vores datter var sund og rask..

det blev lidt langt..

KH Lauras mor

Anmeld

9. maj 2010

Faith

henh01 skriver:

Hej.

Jeg er en meget utålmodig gravid i 12. uge og kunne godt tænke mig at høre om nogen har fået kønnet af vide før uge 17 hvor man kan få 3D scanning?

Hvis ja, hvordan?

Jeg fik kønnene på drengene at vide i uge 15+6.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.