Stresser i over barnets 1 sygedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

denlille

Min søn er halvsløj i dag og jeg kan mærke at jeg allerede nu stresser over om jeg bliver nødt til at melde barn syg-igen. Det er kun 1 månede siden min anden dreng var syg og også måtte melde barn syg der. Min mand og jeg deler og da han tog sidste gang ja så er det min tur. Min yngste som går i vuggestue har været en del syg. På min arbejdsplads er der ikke andre der har så små børn som mig så jeg føler jeg har barn syg hele tiden. Og barn 2 sygedag er bestemt ikke en mulighed med mindre det er under særlige omstændigheder-og det er ellers i vores overenskomst. Vi har ingen familie der kan hjælpe ved barn sygedag så der er kun os to der kan skiftes. Andre der har mange barns 1 sygedag? Og hvordan tager jeres arbejdsplads det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

LinLin

Vi skiftes også sådan rimeligt, Davids far og jeg - med lidt overvægt til min side...

Jeg arbejder i vuggestue - der er kun kvinder, og vi er 4 ud af 9 der har mindre børn; der er aldrig sure miner når nogen har barns første sygedag!

-vi har i øvrigt også barns ANDEN sygedag nu, men det er der endnu ingen der har benyttet sig af

Anmeld

9. maj 2010

Ni-ko-li-ne

spætte skriver:

Min søn er halvsløj i dag og jeg kan mærke at jeg allerede nu stresser over om jeg bliver nødt til at melde barn syg-igen. Det er kun 1 månede siden min anden dreng var syg og også måtte melde barn syg der. Min mand og jeg deler og da han tog sidste gang ja så er det min tur. Min yngste som går i vuggestue har været en del syg. På min arbejdsplads er der ikke andre der har så små børn som mig så jeg føler jeg har barn syg hele tiden. Og barn 2 sygedag er bestemt ikke en mulighed med mindre det er under særlige omstændigheder-og det er ellers i vores overenskomst. Vi har ingen familie der kan hjælpe ved barn sygedag så der er kun os to der kan skiftes. Andre der har mange barns 1 sygedag? Og hvordan tager jeres arbejdsplads det?

jeg ved ikke om vi stresser over det... selvfølgelig er det ikke super fedt at skulle benytte sig af det igen og igen...

men børn bliver jo syge, og de kan ikke pleje sig selv.... jeg tror vi begge har det holdning at "sådan er det bare" det er jo ikke fordi vi melder os syge i tide og utide.... og hvis du har ret til barns 2. sygedag så kan de da ikk snyde dig for det hvis behovet er der!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.