Hvornår tager man ÆL test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

sufinurs

Jeg ved godt, jeg kunne google det, men spørger jer alligevel ..

hvornår skal man begynde at tage ÆL test... jeg tror, at min cyklus er regelmæssig: 28 dage sharp.. jeg havde hormonspiral indtil sidste måned og alligevel fik jeg mens efter 28 dage.. desværre idet jeg gerne vil blive gravid hurtigst som muligt..

så spørgsmålet, hvilke dag skal jeg begynde at teste.. tror at jeg har 14 tests.. så jeg er ikke så nærig ;D .. i dag er det dag nummer 6 siden mens startede.. og min mens varede kun 2 / 3 dage..

Tak for hjælpen

Sufinurs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Muffinmus

hvis jeg var dig ville jeg prøvbe fra dag 10 ca. Så er der rimelig chance for at fange den, og gør du ikke det må du prøve fra dag 8 næste gang.

Men med regelmæssig cyklus som din vil jeg tro den ligger mellem dag 12-16, men intet er helt sikkert jo:-)

Pøj pøj med det.

Og husk at have SEX INDEN ÆL. det giver dig langt større chancer nemlig da sædcellerne så bare ligger på lur inde i dig og venter på ægget:-)

Anmeld

10. maj 2010

sufinurs

MariaE skriver:

hvis jeg var dig ville jeg prøvbe fra dag 10 ca. Så er der rimelig chance for at fange den, og gør du ikke det må du prøve fra dag 8 næste gang.

Men med regelmæssig cyklus som din vil jeg tro den ligger mellem dag 12-16, men intet er helt sikkert jo:-)

Pøj pøj med det.

Og husk at have SEX INDEN ÆL. det giver dig langt større chancer nemlig da sædcellerne så bare ligger på lur inde i dig og venter på ægget:-)

sex før ÆL giver "piger" tror jeg .. jeg har to i forvejen.. og de to gange var det bare sex hver dag i 20 dage ;D

jeg vil gerne have en dreng (og derfor prøver at ramme ÆL) .. pyt hvis ikke det lykkes.. piger er også søde .. men det er nok sværere at blive gravid, når man ikke prøver så mange gange ;D

Tak for svaret!!!

Anmeld

10. maj 2010

otlitrom

sufinurs skriver:

sex før ÆL giver "piger" tror jeg .. jeg har to i forvejen.. og de to gange var det bare sex hver dag i 20 dage ;D

jeg vil gerne have en dreng (og derfor prøver at ramme ÆL) .. pyt hvis ikke det lykkes.. piger er også søde .. men det er nok sværere at blive gravid, når man ikke prøver så mange gange ;D

Tak for svaret!!!

Undskyld, men det synes jeg da lyder som noget værre vås? Hvor har du den teori fra??

Jeg ville starte med test fra lige efter mens, og så bare køre hele cyklus igennem, til du finder ÆL.. Så er du helgarderet!

Anmeld

10. maj 2010

Muffinmus

hi hi, ja, det påstår de kloge kan have en smule at sige, men vi snakker en dags forskel i udholdenhed og styrke...så det er kun en svag hældning til pige siden hvis det er:-)

Men det kan også have med din mand at gøre jo, at i sammen f.eks ikke KAn lave drenge:-)

Anmeld

15. maj 2010

sufinurs

kitty skriver:

Undskyld, men det synes jeg da lyder som noget værre vås? Hvor har du den teori fra??

Jeg ville starte med test fra lige efter mens, og så bare køre hele cyklus igennem, til du finder ÆL.. Så er du helgarderet!

http://www.min-mave.dk/dreng-eller-pige/oensker-pige.htm

man kan læse om det uendelige mange steder ..  og jeg ved det slet ikke er 100% videnskabeligt - har en veninde, der føder på mandag (KS) .. hvis det er en pige, så har det virket for hende ;D

Anmeld

15. maj 2010

sufinurs

ekstra spørgsmål om ÆL test: får i også en svag streg (udover kontrolstregen) hver dag? jeg tror, at de to streg skal være lige så tydelige for at være positivt?

Anmeld

15. maj 2010

Muffinmus

ja, normalt får de fleste 2 streger næsten hele mdr.

Men de SKAL være mindst lige tydelige eller også så skal din TEST streg være tydeligere end kontrolstregen.

Og husk nu det KUN er den første positive test der kan bruges, alt hvad du tger efterfølgende viser IKKE noget du kan bruge.

Anmeld

17. maj 2010

sufinurs

MariaE skriver:

ja, normalt får de fleste 2 streger næsten hele mdr.

Men de SKAL være mindst lige tydelige eller også så skal din TEST streg være tydeligere end kontrolstregen.

Og husk nu det KUN er den første positive test der kan bruges, alt hvad du tger efterfølgende viser IKKE noget du kan bruge.

Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.