kanterne på en firkantet kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.340 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvordan undgår i "sammensætninger" i hjørnerne på en firkantet kage?

Når I lægger mmf'en på og glatter ud osv, hvordan ordner i så hjørnerne ned langs kagen?

Jeg synes altid jeg har alt for meget mmf og må skære af, folde og sætte sammen og det bliver bare ikke flot glat

Håber I forstår hvad jeg mener!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Moderator

anyone?

Anmeld

9. maj 2010

Nemesis

start med hjørnerne og glat så stille ned af fra hjørne og ind.

Jeg synes det er nemmere end en rund.

;-) Sisse

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

start med hjørnerne og glat så stille ned af fra hjørne og ind.

Jeg synes det er nemmere end en rund.

;-) Sisse

men når man har rullet mmf'en ud er det jo bredede end kagen, hvis du forstår? alternativt er det fordi min mmf skal rulles ud i en anden form end firkantet? Hvis man skal pakke en kasse ind i papir er man jo også nødt til at "folde enderne ind"..

Anmeld

9. maj 2010

Nemesis

Caroline86 skriver:

men når man har rullet mmf'en ud er det jo bredede end kagen, hvis du forstår? alternativt er det fordi min mmf skal rulles ud i en anden form end firkantet? Hvis man skal pakke en kasse ind i papir er man jo også nødt til at "folde enderne ind"..

Ja jeg ved hvad du mener..

se  her det er vist nemmere end min forklaring :-)

http://www.youtube.com/watch?v=lyRy2QX2wKo

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

ladydan1 skriver:

Ja jeg ved hvad du mener..

se  her det er vist nemmere end min forklaring :-)

http://www.youtube.com/watch?v=lyRy2QX2wKo

er du vimmersvej det går stærkt

Men tak for filmen.. nu tror jeg at jeg kan finde ud af det.. det skal bare trækkes lidt i jo

Anmeld

9. maj 2010

Nemesis

ja der arbejdes ligesom med det, med udgangspunkt fra hjørnerne.

Held og lykke

:-) Sisse

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

Altså jeg syntes det plejer at gå meget godt, men det er lidt bøvlet. Men hvsi du fx ser cake boss, så snyder han tit syntes jeg. Så skærer han ligesom sådan så det passer... Altså  der ligesom bliver skåret et hjørne ud i hver hjørne.. mmm...

Anmeld

9. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Altså jeg syntes det plejer at gå meget godt, men det er lidt bøvlet. Men hvsi du fx ser cake boss, så snyder han tit syntes jeg. Så skærer han ligesom sådan så det passer... Altså  der ligesom bliver skåret et hjørne ud i hver hjørne.. mmm...

Øv noget snyd, så kan vi andre bare kæmpe med det Hej fra Dot, der bare IKKE kan se cake boss

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Dot D skriver:

Øv noget snyd, så kan vi andre bare kæmpe med det Hej fra Dot, der bare IKKE kan se cake boss

Så meget går I ikke glip af.. Det er faktisk meget lig amerikansk chopper... HVor det mest handler om at de skændes indbyrdes i familien også kan man sidde og lure i baggrunden. Men meget af det han laver - er for min synsvinkel snyd og bedrag og ser 'langt fra godt ud' eller i det store hele du ved... mmm... HVis man går tæt på i detaljen, så er der hugget hæle og klippet tæer...

I øvrigt!!! - Så er det RØVSYGE amerikanske kager, som ser FULDSTÆNDIG uspiselige ud, fordi det er en alm kedelig kage + et halvt tons smørcreme.. FØJ... Men altså altså... JA - man får et trick eller to, når man ser det, hvis man virkelig lurer igennem Og prøver at se forbi deres familieskænderier.

Det skulle hellere være 'det søde liv' vs 'Cake boss' SÅ ville man lære noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.