hjemmelavede flødeboller..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

Vidunderligeunger

Hej piger

Hvordan laver jeg bund til hjemmelavede flødeboller??

Min mor kommer i aften, og jeg vil så gerne lave noget lækkert til hende, men hun er allergiker :/ 

hun kan ikke tåle hvedemel, gluten og mælk... 

Kan man lave bundene af marcipan? og kan det bages?  eller noget andet der ikke indeholder de ting hun ikke kan tåle..

Fyld til flødebollerne har jeg styr på - og også overtræk.. 

hjælp!! 

knus Mitzie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

6800

Her er den opskrift jeg plejer at bruge:

Marcipanbunde : Skær en rulle marcipan i 30 skiver, læg dem på et bagepapir og bag dem i ovnen ved 180 Grader i 5-8 min. Stil dem til afkølling.
Guf : Kog 30 g sukker og 1 dl vand op og lad koge i 2 min. Pisk æggehviderne let og tilsæt langsomt sukkerlagen. Pisk guffet stift med en håndmikser ved middel hastighed. Fyld guffet i en pose og klip det ene hjørne af posen af. Sprøjt guffet på de bagte bunde og bag flødebollerne i ovnen ved 180 Grader i 5 min. Så de får en fast overflade. Efter afkølling pensles de med chokolade overtræk og drysses med kokos...

Anmeld

9. maj 2010

LinLin

6800 skriver:

Her er den opskrift jeg plejer at bruge:

Marcipanbunde : Skær en rulle marcipan i 30 skiver, læg dem på et bagepapir og bag dem i ovnen ved 180 Grader i 5-8 min. Stil dem til afkølling.
Guf : Kog 30 g sukker og 1 dl vand op og lad koge i 2 min. Pisk æggehviderne let og tilsæt langsomt sukkerlagen. Pisk guffet stift med en håndmikser ved middel hastighed. Fyld guffet i en pose og klip det ene hjørne af posen af. Sprøjt guffet på de bagte bunde og bag flødebollerne i ovnen ved 180 Grader i 5 min. Så de får en fast overflade. Efter afkølling pensles de med chokolade overtræk og drysses med kokos...

Dén har jeg fået - men har ikke prøvet den endnu... (men de så gode ud på det billede jeg så )

Anmeld

9. maj 2010

nannanadja

jeg har også engang prøvet at lave flødeboller selv... men det gik

bare galt fra starten af... marcipan bundet fik for meget så det blev hel hård og skummet ville ikke stivne så det hele røg ud... desvære... held og lykke håber dine blir bedre

Anmeld

9. maj 2010

Vidunderligeunger

jeg er lige nu igang med at prøve - håber meget det virker

tak for jeres svar!

Anmeld

9. maj 2010

iris-mor

Det ligner den opskrift jeg plejer at bruge, og de er bare så gode. Men pas på den ene tager den anden.

Det kan dog godt være lidt svært at pensele dem, nogle gange dypper jeg dem ned i chokoladen det er nemmere end det med penslen.

God fornøjelse

ida

Anmeld

9. maj 2010

..

Hvor mange æggehvider skal der bruges?

Anmeld

13. maj 2010

lotte32

uhm, det skal da prøves  men som en anden skrev...hvor mange æggehvider skal der bruges??

Knus Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.