Behandling allerede-er forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg skriver indlægget som anonym, da jeg ikke ønsker hele verden skal vide det endnu, og man ved jo aldrig hvem der kigger med

Vi har kun været igang i 9 mdr, det har føltes som alng tid, men synes alligevel det er meget tidligt, i forhold til hvad man hører, når man starter i IUI behandling eller andet behandling.

Jeg blev henvist til gynækolog, da jeg ahr en fast cyklus på 6 uger, efter jeg har været på p-piller, og derfor ville lægen sende mig derover så de måske kunne give en forklaring, på hvorfor den er så lang.

Jeg har så været til første besøg, og blev undersøgt. Der var fin passage i æggelederne, så det er jo bare skønt, det hele gik lidt stærkt. Fik at vide at chancerne for graviditet er ca 15 % men pga min overvægt, som jeg har kæmpet rigtig meget med, er det - 25% så går ud fra jeg er nede på de omkring 11% i chance. Havde det godt nok dårligt over den besked.

Det der så undrede var jeg fik at vide, vi skulle starte i behandling allerede efter næste menstruation, bliver dog først om 2 mdr, da de ikke havde nogen ledig tid, før der, men synes da det er hurtigt de vil sætte os igang med det, vi har jo ikke fået nogen forklaring på min cyklus, og ahvde ikke forventet, vi skulle igang med behandling.

jeg har fået sedler med hjem til blodprøver, jeg skal have taget ved lægen, manden skal henvises, og næste gang have sæd med, som skal testes. Så lød planen på jeg skulle starte med behandling på 3 menstruationsdag.

jeg er dog forvirret, og synes dælme det er gået stærkt, og synes jeg mangler en hel masse, i forhold til, hvad er det liiige jeg går ind til. om ejg vil have børn, åh ja, så det er ikke det, men synes det er et stort skridt, ligefrem at skulle begynde i medicin, hormoner osv. Det gode er dog, de ikke mener jeg ahr pco, men de tester alligevel for at være 100% sikre.

Jeg synes dog det hele er gået en tand for stærkt, og synes det hele er lidt voldsomt, specielt da jeg jo kæmper med kiloerne, og knokler og knokler, og alligvel, trods dyrt betalt hjælpe-kursus osv, står vægten stort set stille, det har lagt enormt pres på, efter jeg fik den besked, og selvom jeg godt ved det måske er pjat, føler jeg alligevel, alt håb for baby, vægttab og det hele, braste lige der. måske det hele bare blev for meget, med de andre nyheder oveni, for havde jo slet ikke forventet alt det her, slet ikke allerede nu.

Blev vist lidt langt, men kan det virkelig passe, man bliver sat i behandling så hurtigt, frem for at prøve at løse mysteriet om den lange cyklus???

ja er meget forvirret, og synes det hele virker meget uopnåeligt, og uoverskueligt lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Sofiedk

Det kan nogle gange gå rigtig stærkt og hvis de mener jeres chancer ikke er særlig gode på egen hånd har de helt sikkert sat jer igang hurtigt fordi de vil gøre det bedste for jer.

Det er en rigtig stor mundfuld først og fremmest at acceptere at man behøver hjælp og så at blive klar til behandling, men tag du den bare med ro. Få lavet de undersøgelser og prøver det kræver og når du så er helt klar kan du helt selv bestemme om du vil igang med det samme eller vente et par måneder til du har vænnet dig til tanken om hormoner, statistikker og ventetider.

Du skal gøre hvad du synes føles rigtigt og lægerne er der kun for at råde og vejlede dig så godt som muligt. Jeg gjorde det at jeg skrev en liste med alle de spørgsmål der faldt mig ind inden jeg skulle til den næste samtale for ligesom at få styr på alle de rumsterende tanker.

Knus

Anmeld

9. maj 2010

oo

hvis du ikke føler dig klar, så skal du melde det ud. Du kan sagtens få lavet de videre undersøgelser fx blodprøverne og din mand kan få testet sædkvalitet og så kan I få de resultater som både gør jer og lægerne klogere og som gør jer hundrede procent klar til at starte i behandling....altså rent fysisk! for mentalt kan det godt tage noget længere tid at blive klar til at kaste sig ud i den del af kampen. og så synes jeg bare du skal slå bremserne i og sige, at I måske ikke helt er der endnu hvor I vil takke ja til behandling, men at I blot gerne ville have en udredning på fx din lange cyklus. det MÅ man gerne selvom man nogle gange føler, at nu kører toget og hvis man ikke springer på nu, så er det ikke muligt at tage med på en senere afgang - det ER det, og det er supervigtigt at du og I er klar til at starte behandling når det sker, for det er en barsk omgang! og der kommer naturligvis mange tanker og følelser op i en inden behandlingsstart, som det også er supervigtigt I får talt igennem med hinanden som par.

I hvert fald skal du have rigtig meget held og lykke her fra mig

Anmeld

10. maj 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

hvis du ikke føler dig klar, så skal du melde det ud. Du kan sagtens få lavet de videre undersøgelser fx blodprøverne og din mand kan få testet sædkvalitet og så kan I få de resultater som både gør jer og lægerne klogere og som gør jer hundrede procent klar til at starte i behandling....altså rent fysisk! for mentalt kan det godt tage noget længere tid at blive klar til at kaste sig ud i den del af kampen. og så synes jeg bare du skal slå bremserne i og sige, at I måske ikke helt er der endnu hvor I vil takke ja til behandling, men at I blot gerne ville have en udredning på fx din lange cyklus. det MÅ man gerne selvom man nogle gange føler, at nu kører toget og hvis man ikke springer på nu, så er det ikke muligt at tage med på en senere afgang - det ER det, og det er supervigtigt at du og I er klar til at starte behandling når det sker, for det er en barsk omgang! og der kommer naturligvis mange tanker og følelser op i en inden behandlingsstart, som det også er supervigtigt I får talt igennem med hinanden som par.

I hvert fald skal du have rigtig meget held og lykke her fra mig

tusind tak, tænker også det er tidligt at starte, men også mit problem er jo at hvad jeg ved af har man kun et hvis antal forsøg (3 IUI og 3 opsætning af befrugtet æg) og ville jo så gerne prøve om jeg kan nå at tabe mig yderligere, inden, så jeg ikke pga overvægten, måske misser min chance.

vil så gerne være gravid, men vejen er åbenbart langt mere hård end jeg havde regnet med

har man begrænset forsøg elelr hvordan, synes slet ikek der stod noget i den folder, og jeg synes behandling lød fint, intil jeg fandt ud af det var direkte linje til IUI, findes der slet ingen mellemting inden man prøver IUI behandling ?

Anmeld

10. maj 2010

oo

Anonym skriver:

tusind tak, tænker også det er tidligt at starte, men også mit problem er jo at hvad jeg ved af har man kun et hvis antal forsøg (3 IUI og 3 opsætning af befrugtet æg) og ville jo så gerne prøve om jeg kan nå at tabe mig yderligere, inden, så jeg ikke pga overvægten, måske misser min chance.

vil så gerne være gravid, men vejen er åbenbart langt mere hård end jeg havde regnet med

har man begrænset forsøg elelr hvordan, synes slet ikek der stod noget i den folder, og jeg synes behandling lød fint, intil jeg fandt ud af det var direkte linje til IUI, findes der slet ingen mellemting inden man prøver IUI behandling ?

ja det er rigtigt man har 3 IUI forsøg og 3 IVF forsøg. Man kan godt køre længere med IUI forsøg inden man går over til IVF, hvis lægerne mener der er en reel chance for at opnå graviditet ved IUI. Vi fik 6 IUI forsøg inden vi skulle videre til IVF (hvor vi så blev naturligt gravide i behandlingspausen...lidt spøjst!). Men jeg kan sagtens forstå du tænker, at du lige vil give vægttabet en chance først og SÅ starte behandlingen op.

nogle gange prøver de et par forsøg inden IUI hvor de enten bare inseminere når du har ÆL eller kun stimulerer dig med få hormoner og så ordner I selv sagerne derhjemme. Det er meget forskelligt fra par til par og fra klinik til klinik, og selvfølgelig også fra hvad jeres resultater ender med at vise. Vi var uforklarligt barnløse, dvs at der overhovedet ikke var nogen logisk grund til at vi ikke undfangede selv, men vi gik alligevel direkte til IUI med hormoner og inseminering og hele svineriet

Anmeld

10. maj 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

ja det er rigtigt man har 3 IUI forsøg og 3 IVF forsøg. Man kan godt køre længere med IUI forsøg inden man går over til IVF, hvis lægerne mener der er en reel chance for at opnå graviditet ved IUI. Vi fik 6 IUI forsøg inden vi skulle videre til IVF (hvor vi så blev naturligt gravide i behandlingspausen...lidt spøjst!). Men jeg kan sagtens forstå du tænker, at du lige vil give vægttabet en chance først og SÅ starte behandlingen op.

nogle gange prøver de et par forsøg inden IUI hvor de enten bare inseminere når du har ÆL eller kun stimulerer dig med få hormoner og så ordner I selv sagerne derhjemme. Det er meget forskelligt fra par til par og fra klinik til klinik, og selvfølgelig også fra hvad jeres resultater ender med at vise. Vi var uforklarligt barnløse, dvs at der overhovedet ikke var nogen logisk grund til at vi ikke undfangede selv, men vi gik alligevel direkte til IUI med hormoner og inseminering og hele svineriet

Ja jeg må¨jo bare tage en snak med dem når det er, så jeg ikke bare bliver kastet ud i det hele.

Indtil da sætter jeg alt ind og mere til, i kampen mod kiloerne og håber det hjælper.Men er da lidt noget rod det hele, og svært at kapere, emn er jo ikke den første og nok heller ikke den sidste med de følelser

Dejligt at det er lykkedes for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.