Min søn har kastet op i nat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

denlille

Min søn på 2 år har kastet op i nat...I dag har han afvist mad hele dagen. Vil dog gerne drikke...er i godt humør osv...Han har ingen feber.  Nogen der har nogle gode ideer til mad jeg kan tilbyde ham så han begynder at spise igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Mikkelmusen

Tilbyd ham det kan godt kan li' Og ellers bare sørg for masser af væske. Det er vigtigst. God bedring

Anmeld

9. maj 2010

LinLin

Hvis det var min søn, ville jeg synes det var ok, så længe han ville drikke noget. Han skal nok spise når han bliver sulten!

Anmeld

9. maj 2010

Corn

Jeg tilbyder ikke mine unger mad før de selv efterspørger det, når de er syge. Kroppen ved som regel selv når den er klar til fast føde.

Når de så begynder at snakke om at spise så er her vores standard indkøb:

A38 (med et lille drys sukker, så er det et kæmpe hit og fuld af gode bakterier til en sart mave)

Risgrød (jeg har faktisk tit haft en pakke pulverrisgrød stående og selv den store på 5 nyder at få det. Det er mildt for maven, man giver det jo som start mad, og har en sød smag)

Mariekiks, bagateller og lyst ristet brød

Æblejuice, evt fortyndet med afkølet kogt vand, ungerne kalder det æblethe. Og ellers juice af friskpresset appelsin.

Revet æble.

Når disse ting bliver indenbords, en hel dags tid, så er vi ved at være oppe at køre igen..

Jeg undgår med vilje banan-det pletter, riskager-lugter frygteligt som opkast og købe appelsinjuice-som kan være lidt hård ved maven.

Har det været i langvarig omgang, har vi Revolyt liggende, som man blander op med saftevand, og som er fuld af salte osv som man mister ved opkast.

Majken, mor til Ekspert-brækker Andreas på 5 og omgangssyge Anton på 3, som altid får smittet deres mor, selvom det er som regel er far der går hjemme med syge børn

Anmeld

10. maj 2010

denlille

Tak for svar..han er stadig syg ..han har prøvet at spise men kaster stadig op...jeg gav ham havregrød måske var det dumt..Han var bare så sulten at han var helt drænet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.