Jeg tilbyder ikke mine unger mad før de selv efterspørger det, når de er syge. Kroppen ved som regel selv når den er klar til fast føde.
Når de så begynder at snakke om at spise så er her vores standard indkøb:
A38 (med et lille drys sukker, så er det et kæmpe hit og fuld af gode bakterier til en sart mave)
Risgrød (jeg har faktisk tit haft en pakke pulverrisgrød stående og selv den store på 5 nyder at få det. Det er mildt for maven, man giver det jo som start mad, og har en sød smag)
Mariekiks, bagateller og lyst ristet brød
Æblejuice, evt fortyndet med afkølet kogt vand, ungerne kalder det æblethe. Og ellers juice af friskpresset appelsin.
Revet æble.
Når disse ting bliver indenbords, en hel dags tid, så er vi ved at være oppe at køre igen..
Jeg undgår med vilje banan-det pletter, riskager-lugter frygteligt som opkast og købe appelsinjuice-som kan være lidt hård ved maven.
Har det været i langvarig omgang, har vi Revolyt liggende, som man blander op med saftevand, og som er fuld af salte osv som man mister ved opkast.
Majken, mor til Ekspert-brækker
Andreas på 5 og omgangssyge Anton på 3, som altid får smittet deres mor, selvom det er som regel er far der går hjemme med syge børn
Anmeld