Kiropraktor mod luft i maven - nogen erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.564 visninger
10 svar
1 synes godt om
9. maj 2010

Tulle28

Min lille datter på 6 uger i morgen lider rigtig meget af luft i maven. Jeg sørger for at bøvse og prutte hende godt af efter hvert måltid, vi laver mave/benøvelser hver dag, ligger meget på maven osv. men hun døjer rigtig meget med det alligevel... Jeg er ikke så meget for at begynde at medicinere hende, men tænker lidt på om man måske skulle tage et smut forbi en kiropraktor og få hende tjekket. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Skal måske lige sige at jeg ammer 100%.

Hun er født ved kejsersnit, og jeg har læst på andre babyhjemmesider at kejsersnitbørn tit døjer med problemer med nakke og ryg - nogen der ved hvorfor?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Vidunderligeunger

Tulle28 skriver:

Min lille datter på 6 uger i morgen lider rigtig meget af luft i maven. Jeg sørger for at bøvse og prutte hende godt af efter hvert måltid, vi laver mave/benøvelser hver dag, ligger meget på maven osv. men hun døjer rigtig meget med det alligevel... Jeg er ikke så meget for at begynde at medicinere hende, men tænker lidt på om man måske skulle tage et smut forbi en kiropraktor og få hende tjekket. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Hun er født ved kejsersnit, og jeg har læst på andre babyhjemmesider at kejsersnitbørn tit døjer med problemer med nakke og ryg - nogen der ved hvorfor?

Knus Tulle

jeg kigger lige med her, da jeg muligvis skal have PKS

Anmeld

9. maj 2010

Mikkelmusen

Jeg kan anbefale zoneterapi mod den lille mave der. Det gjorde vi med vores første og efter 3 gange var hun helt forandret (vi kunne dog mærke det lidt allerede fra første gang).

Anmeld

9. maj 2010

Tulle28

Mikkelmusen skriver:

Jeg kan anbefale zoneterapi mod den lille mave der. Det gjorde vi med vores første og efter 3 gange var hun helt forandret (vi kunne dog mærke det lidt allerede fra første gang).

Det har jeg også fået anbefalet af sundhedsplejersken, det var kun fordi jeg faldt over nogle tråde om at kejsersnitbørn kan have problemer med ryg og nakke som åbenbart kan påvirke mausen jeg tænkte på kiropraktor...

Anmeld

9. maj 2010

Plysbjørnen

Tulle28 skriver:

Knus Tulle

Ja det er rigtigt... og det er af den årsag at når de skal have dem ud af maven på dig... så tager de fat i ganen med 2 fingre og hiver dem ud på den måde, og derved kan de lave en "lås" i nakken på dem, simpelhen for ellers skal hullet være for stort...

Kan du umiddelbart fortælle mig om din datter mere eller mindre græder konstant og stort set kun ligger med hovedet til den ene side... For gør hun det så ville jeg ikke tøve en kende med at tage til kiropraktor med hende...

Anmeld

9. maj 2010

Tulle28

Ja det er rigtigt... og det er af den årsag at når de skal have dem ud af maven på dig... så tager de fat i ganen med 2 fingre og hiver dem ud på den måde, og derved kan de lave en "lås" i nakken på dem, simpelhen for ellers skal hullet være for stort...

Kan du umiddelbart fortælle mig om din datter mere eller mindre græder konstant og stort set kun ligger med hovedet til den ene side... For gør hun det så ville jeg ikke tøve en kende med at tage til kiropraktor med hende...

Det gør hun ikke - hun er en meget nem lille trold Men hun har altså de her slemme prutter som dels gør at hun vågner både om dagen og natten og gør hende ked af det. Og det gør jo ondt i hjertet på moaren 

Anmeld

9. maj 2010

Plysbjørnen

Tulle28 skriver:

Det gør hun ikke - hun er en meget nem lille trold Men hun har altså de her slemme prutter som dels gør at hun vågner både om dagen og natten og gør hende ked af det. Og det gør jo ondt i hjertet på moaren 

så kan du "nøjes" med Zoneterapi...

Anmeld

9. maj 2010

RumlesMor

Mikkelmusen skriver:

Er jo lidt nysgerrig, da mange snakker om hvor stor gavn de har af zoneterapi efter ganske få gange...

Hvor længe forsætter man med at gå til behandling? Stopper man når resultatet viser sig, eller skal det holdes ved lige??

Anmeld

9. maj 2010

Mikkelmusen

RumlesMor skriver:

Er jo lidt nysgerrig, da mange snakker om hvor stor gavn de har af zoneterapi efter ganske få gange...

Hvor længe forsætter man med at gå til behandling? Stopper man når resultatet viser sig, eller skal det holdes ved lige??

Jeg ved ikke hvad andre gør, men vi gik ikke efter de 3 gange. I vores tilfælde var det ikke nødvendigt, men det kan sikkert være forskelligt fra barn til barn. Du kan da evt prøve at ringe og høre en zone-dims om hvad de anbefaler

Anmeld

9. maj 2010

perzona

Det er meget individuelt hvor mange gange dit barn skal have zoneterapi. Jeg plejer at finde ud af det med jer forældre for I er dem der er sammen med børnene. Jeg plejer i reglen at bruge 3-5 gange alt efter hvor slemt det er. Har din datter afføring hver dag? Virker hun som om hun har ondt i maven? 

Du er velkommen til at stille mig spørgsmål så skal jeg prøve at hjælpe dig.

Hilsen

Perzona

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.