De der drømmekagebunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.173 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

Nemesis

Eller rettere når i bruger drømmekage til bunde, hvordan gør i så??

Bager i en stor bradepande og skærer den over så der er to..og hvordan deler i en firkantet bund??

Bliver det ikke meget tungt med sådanne bunde??

Jeg har dog en idé om, at kagen bliver mere stabil og at der bliver mere kage ud af det, passer det?

Sisse som ellers kun bruger lagkagebunde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

eirene

Hej Sisse

Jeg har brugt drømmekage-bunde et par gange. De bliver ikke så høje når de bliver lavet i bradepanden til ovnen. Så jeg har lavet to og lagt sammen med noget fyld. Du har ret i at de bliver tunge, så der skal noget lækkert fyld i. Sådan en kage er til ca. 30 personer.

God fornøjelse

Irene

Anmeld

9. maj 2010

Nemesis

eirene skriver:

Hej Sisse

Jeg har brugt drømmekage-bunde et par gange. De bliver ikke så høje når de bliver lavet i bradepanden til ovnen. Så jeg har lavet to og lagt sammen med noget fyld. Du har ret i at de bliver tunge, så der skal noget lækkert fyld i. Sådan en kage er til ca. 30 personer.

God fornøjelse

Irene

Tak skal du have!

ER selve bunden tung..altså modsat luftige?? Eller mener du tung som i der er meget kage tung?

Det må jo være muligt med andet end lagkagebunde uden det bliver til mursten. Selvom det jo er klart at det ikke kan blive helt så let ..men en mellemting..hmm

:-) Sisse

Anmeld

9. maj 2010

eirene

Altså...  Selve kagen er jo luftig når den er uden noget andet. Men når man lægger de to ovenpå hinanden og så smører den op og putter mmf på, så synes jeg selve kagen smager meget igennem. Det er det jeg mener med tung. Men det er jo selvfølgelig smag og behag. Jeg kan jo godt li man kan smage fyldet.

Anmeld

9. maj 2010

iris-mor

Jeg lavede drømmekagen den ene dag, og jeg syntes bestemt også de var noget tunge i det, men det kan jeg selv rigtig godt lide.

Jeg har dog erfaret at dem jeg laver kagerne til faktisk bedst kan lide når jeg bruger lagkagebunde, så næste gang jeg giver mig i kast vil jeg overveje om man ikke kan kombinere det altså lagkage, fyld, drømmekage, fyld og slut med lagkage, hvis jeg da ikke lige skal bruge den sidste bund og lave et lag mere.

ida

Anmeld

9. maj 2010

Nemesis

iris-mor skriver:

Jeg lavede drømmekagen den ene dag, og jeg syntes bestemt også de var noget tunge i det, men det kan jeg selv rigtig godt lide.

Jeg har dog erfaret at dem jeg laver kagerne til faktisk bedst kan lide når jeg bruger lagkagebunde, så næste gang jeg giver mig i kast vil jeg overveje om man ikke kan kombinere det altså lagkage, fyld, drømmekage, fyld og slut med lagkage, hvis jeg da ikke lige skal bruge den sidste bund og lave et lag mere.

ida

Ja jeg overvejer nok mere at bruge drømmekagen i bunden så "kagefundamentet"  er lidt mere stabilt og så måske 2 lagkagebunde ovenpå...

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.