Tørre hænder :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. maj 2010

FrkLarsen

Nu håber jeg at jeg har smidt indlægget i den rette kategori  

Jeg har fået så ekstrem tørre hænder, jeg ved ikke om det skyldes jeg er er en flittig håndvasker eller om det kan skyldes graviditeten.

De klør noget så forfærdeligt og ligner efterhånden svesker. :/ 

Nogen der har en god idé til en god creme? 

Jeg bruger selv en Aloe Vera creme fra matas, men synes det tørre for hurtigt ind. 

Kamilla 27+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Skouboe

Ceridal fra Apoteket et par gang om dagen.

Den er 100% fedt og tager et stykke tid om at trænge ind, men den fugter fantastisk.

Prøv i øvrigt også at bruge alco-gel fra apoteket istedet for vand og sæbe indimellem. Det udtørrer ikke så meget som vand og sæbe.

Anmeld

9. maj 2010

Ni-ko-li-ne

FrkLarsen skriver:

Nu håber jeg at jeg har smidt indlægget i den rette kategori  

Jeg har fået så ekstrem tørre hænder, jeg ved ikke om det skyldes jeg er er en flittig håndvasker eller om det kan skyldes graviditeten.

De klør noget så forfærdeligt og ligner efterhånden svesker. :/ 

Nogen der har en god idé til en god creme? 

Jeg bruger selv en Aloe Vera creme fra matas, men synes det tørre for hurtigt ind. 

Kamilla 27+1

Som Skouboe skriver, så kan du slippe afsted med at bruge håndsprit mange gange...

Jeg lider af eksem på hænderne og er flittig håndvasker... Det der virker her er Beaut'e Pacifique x-tra dry skin fix... 159kr koster den... Men den redder mig hver gang

Anmeld

9. maj 2010

TbCp

Jeg har fundet en metode hvor en hvilken som helst creme er god

Jeg lider selv af ekstremt tørre hænder og har brugt alt for mange penge på alle mulige cremer.

Nu gør jeg det at jeg lægger en klat creme på hver håndryg og så gnider jeg det ind håndryg mod håndryg. Så når håndfladerne ikke at snuppe al fugten fra cremen og mine hænder bliver dejlig bløde igen!

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er også en af dem med tendens til tørre hænder!

jeg bruger neutrals intensiv creme og hver aften putter jeg en ordentlig klat på, gnider det så meget ind jeg kan, og bomuldshandsker på! Selvom mine hænder er stride som sandpapir kan et par dage med den behandling gøre dem silkebløde! Så bruger jeg i øvrigt samme creme i mindre doser i løbet af dagen, når jeg husker det (læs: sjældent )...

Tørre hænder er bare sååå irriterende og jeg synes kun det er blevet værre efter jeg har født! Vasker hænder hele tiden, så det er godt med en god creme

Det med at bruge sprit udtørrer i øvrigt også dine hænder, bare på en anden måde...

Anmeld

9. maj 2010

K&S

Jeg bruger (efter mange forsøg med forskellige cremer) Dermalog fedtcreme fra apoteket  og så lægger jeg også klatten på håndryggen og gnider håndryg mod håndryg først og derefter en kort tur i håndfladerne...! Det har virket for mig  den kan godt virker meget fedtet, når man smører den på, men 1 minut efter kan du sagtens bruge hænderne igen

Katja

Anmeld

9. maj 2010

Tulle28

Locobase fedtcreme fra apoteket virker vildt godt - mine sandpapirshænder var babybløde efter have smurt dem et par gange - jeg har prøvet rigtig mange cremer, men ingen virker så godt som denne.

Knus Tulle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.