Jeg skriver dette indlæg som anonym, da det jeg vil til at skrive om endnu ikke er officielt for andre end familien - jeg ved I kan gætte, hvem jeg er
men det kan andre nok ikke...
Vi har længe gået og været trætte af vores bolig - vi bor til leje i et rækkehus, og vi synes egentlig ikke særlig godt om vores naboer, boligen er alt for dyr, vi bor langt væk fra daginstitutionen, og vi har som sådan ikke nogen tilknytning til byen, vi bor i. Vi bor nord for Århus og jeg læser inde i Århus (når jeg ikke er på barsel) - min mand arbejder desuden også i nærheden af Århus. Vi har, siden vi flyttede hertil tænkt, at næste gang vi skulle flytte, ville det være fordi vi skulle flytte i vores eget hus...og tanken har hele tiden været, at det skulle være i omegnen af Århus. Min mand kommer oprindeligt fra Nordjylland og jeg selv er opvokset i Viborg - vi har hele tiden vidst, at Nordjylland ikke var det sted, vi ønskede at bo, når vi skulle købe hus, og i mine tanker har Viborg aldrig været en mulighed....indtil for nylig. Pludselig føltes tanken om at flytte "hjem" til Viborg bare helt rigtig - tanken var heller ikke fremmed for min mand, og så begyndte tankerne ellers at rulle.
Jeg starter på studiet igen her til september og har 1 semesters undervisning (reelt tre måneders undervisning - tre dage om ugen) samt et speciale tilbage før jeg er færdig - og vi kom efter, at det måske godt kunne lade sig gøre at flytte NU! Men at det ville kræve jobskifte for min mand...vi tog et møde med banken, men da vi desværre slap fra et lejlighedssalg med et tab, har vi et rimeligt stort lån, der bremser os i at få lov til at låne penge til et hus. Vi gik noget slukørede fra mødet...men jeg er en løsningernes kvinde, så jeg gik straks igang med at tænke alternativt. Vores nuværende bolig er pænt dyr i leje - og en hurtig søgning viste, at hvis vi lejede noget i Viborg ville vi kunne spare 2-3000 kr om mdr i husleje!! Penge som vi ville kunne bruge til at betale af på vores lån med...
Endnu en hurtig søgning viste, at min mands drømmejob faktisk var at finde lidt uden for Viborg!!! Han følte sig underkvalificeret, men jeg fik alligevel overtalt ham til at søge jobbet (som er en mellemlederstilling) - der var ansøgningsfrist lørdag d. 1. maj - han sendte ansøgningen fredag aften og blev kontaktet allerede mandag, om han ville komme til samtale onsdag!!!! Han var dog først til samtale torsdag (han havde møder onsdag, så måtte lige rykke det en dag) - og kun 3 timer efter han var hjemvendt fra samtalen, tilbød de ham jobbet!!!!! Det er simpelthen SÅ SINDSSYGT! Og for at det ikke skal være løgn, så vil jobskiftet betyde, at han stiger 4000 kr i løn OM MÅNEDEN!!! Den økonomiske konsekvens er til at tage og føle på!...desuden vil han få 6. ferieuge, mere i pension end nu, flere efteruddannelsesmuligheder, løn under barsel og en masse andre goder...chefen i firmaet virker superimødekommende og behagelig og alt virker næsten for godt til at være sandt! (og jeg er bare MEGASTOLT af min mand!!)
Nu står vi bare og skal have en hel masse ender til at mødes. Vores yngste datter skal 1/6 starte i samme vuggestue som vores ældste datter går i - og vi vil nok skulle flytte omkring d. 1/8 - de sidste to uger i juli har vi ferie, så hun vil kun komme til at gå der i 1½ måned.
Jeg går stadig hjemme, så jeg er i syv sind over, hvorvidt vi skal starte hende op eller ej - hun og jeg er mere end klar til, at hun skal starte, - men jeg kan ikke finde ud af, om vi giver hende flere skift, end det er nødvendigt! På den anden side bliver hun 1 år næste weekend og hun trænger til flere input i løbet af dagen, end jeg kan give hende OG der vil være mange praktiske ting, der skal ordnes med pakning og sortering af alle vores ting! Måske vil det være bedre for hende at komme af sted (og være sammen med sin storesøster) end det vil være for hende at gå herhjemme, hvor jeg unægteligt vil komme til at skulle ordne en masse.
Vi skal have fundet et sted at bo, samt pasning til begge børn - vi skal flytte, flytte ind, sætte nuværende bolig i stand og køre begge børn ind i nyt pasningstilbud - og alt skulle meget gerne ske inden 1/9, hvor mine studier starter igen...bliver helt forpustet ved tanken!!!!
Nå det blev et pokkers langt indlæg - men for pokker da, hvor det er meget at skulle gå med inde i hovedet...kontrakten er jo endnu underskrevet, arbejdsplads og vuggestue er ikke informeret, så alt er tys-tys (!!!!!) indtil alting er faldet helt på plads...og jeg er ikke god til ting, der er tys-tys...
men i navlere kan man altid dele tingene med - og den her anonyme funktion er jo intet mindre end genial!!