Lækker jordbær-kvarkcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.646 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. maj 2010

Jordbærpigen

Uhmm.. har lige lagt min kage sammen og brugte denne lækre sukkerfri creme for første gang. Kan kun anbefale den Den er jo især tilladt for jer med fx. PCO

5 husblas, 500 g jordbær, 3 ss limesaft, 40 g sukkerfri jordbærmarmelade, 300 g kvark, lidt sødemiddel om nødvendigt, 1 1/4 dl piskefløde.

Læg husblas i blød. Blend 150 g jordbær med limesaft og marmelade. Smelt husblas og rør lidt af puréen i og vend det i skålen med puré. Tilsæt kvark og resten af jordbærrene i skiver. Smag evt. cremen til med lidt sødemiddel (eller sukker, hvis ik du er til sødemiddel.) Stil cremen på køl til den så småt begynder at stivne. Pisk fløden og vend den i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

quity

Den skal prøves. Skal ha lavet en sukkerfri kage til på tirsdag, hvor der kommer en med sukkersyge.

Anmeld

8. maj 2010

Jordbærpigen

quity skriver:

Den skal prøves. Skal ha lavet en sukkerfri kage til på tirsdag, hvor der kommer en med sukkersyge.

Perfekt.. opskriften er netop taget fra en bog med diabetesopskrifter

Anmeld

11. maj 2010

quity

MissSmile26 skriver:

Uhmm.. har lige lagt min kage sammen og brugte denne lækre sukkerfri creme for første gang. Kan kun anbefale den Den er jo især tilladt for jer med fx. PCO

5 husblas, 500 g jordbær, 3 ss limesaft, 40 g sukkerfri jordbærmarmelade, 300 g kvark, lidt sødemiddel om nødvendigt, 1 1/4 dl piskefløde.

Læg husblas i blød. Blend 150 g jordbær med limesaft og marmelade. Smelt husblas og rør lidt af puréen i og vend det i skålen med puré. Tilsæt kvark og resten af jordbærrene i skiver. Smag evt. cremen til med lidt sødemiddel (eller sukker, hvis ik du er til sødemiddel.) Stil cremen på køl til den så småt begynder at stivne. Pisk fløden og vend den i

Nøj hvor er den god. Har lige lagt kagen sammen men denne creme/mousse og kom lige til at smage den. Det skulle jeg ik ha gjort  Det er nok hidtil den bedste jeg har smagt....

Tusind tak for denne LÆKRE LÆKRE opskrift

Anmeld

11. maj 2010

Jordbærpigen

quity skriver:

Nøj hvor er den god. Har lige lagt kagen sammen men denne creme/mousse og kom lige til at smage den. Det skulle jeg ik ha gjort  Det er nok hidtil den bedste jeg har smagt....

Tusind tak for denne LÆKRE LÆKRE opskrift

Selv tak. Synes også den er vildt god. Dejlig frisk og ikke specielt vammel

Anmeld

14. maj 2010

Guldet

Den lyder lækker.. har du en opskrift på sukkerfri lagkagebunde..  jeg kan bruge til ??

Anmeld

14. maj 2010

Jordbærpigen

LAURAS MOR skriver:

Den lyder lækker.. har du en opskrift på sukkerfri lagkagebunde..  jeg kan bruge til ??

4 æg

90 g perfect fit

60 g mel

1 tsk bagepulver

Pisk Æggeblommerne.
Tilsæt Perfect Fit.

Bland bagepulveret i hvedemelet og bland æggeblommerne i.

Pisk æggehviderne stive og vend det forsigtigt i dejen.

Hæld dejen ud i en bageform, som er beklædt med bagepapir.

Bages ved 175 C i ca. 30 min. tages ud og afkøles.

Passer til 2 bunde.

Anmeld

14. maj 2010

quity

Må simpelthen også lige sige at cremen eller hvad vi skal kalde den for er også super god som dessert. Jeg prøvede i aften. Portions anrettede det og pyntede med friske jordbær og mørk chokolade drys (kakao indhold over 70%, da folk med diabetes må få dette) Rundt om havde jeg hældt lidt smeltet mørk chokolade (lige som de fine kokke gør med sauce)

MUMS

Anmeld

15. maj 2010

Jordbærpigen

quity skriver:

Må simpelthen også lige sige at cremen eller hvad vi skal kalde den for er også super god som dessert. Jeg prøvede i aften. Portions anrettede det og pyntede med friske jordbær og mørk chokolade drys (kakao indhold over 70%, da folk med diabetes må få dette) Rundt om havde jeg hældt lidt smeltet mørk chokolade (lige som de fine kokke gør med sauce)

MUMS

ej hvor lækkert. skønt at i har gode erfaringer med cremen og at den faldt i god jord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.