Glæde og rædsel...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2010

Barbamama

Anna-jonas skriver:

Ja, det er nogle af de følelser jeg fik i dag, da vi fik brev fra visitatoren for special pædagogik.

Ida har nemlig fået plads i en specialbørnehave ( Skovbrynet) i Højbjerg, fra den 1 august.

Så nu skal mors lille snut ud og passes..... ......og det er nok det bedste sted vi overhovedet kunne få. Vi var nemlig dernede og hilse på, og blive vist rundt sidste torsdag.

I aner ikke hvor angstprovokerende det er for mig, at skulle slippe hende . Er så bange.......bange for at hun skal blive ked, eller bange, eller komme galt af sted, eller blive slået. Sidder her og græder............for er bare så knyttet til den bette ski' og omvendt.

Men jeg ved jo også godt, at det bliver godt..........at få noget mere voksenliv, og få en så normal tilværelse som muligt.

Nå, nok tuderi herfra............for er også glad, hvis i forstår.

Knus Mette

Åh hvor kan jeg godt forstå du er ked af det. Jeg stortudede også da jeg skulle til at undvære Carla. Men det går jo over og det har du jo også prøvet før, men ja det er ikke sjovt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

Ida.

Anna-jonas skriver:

Pladsmæssigt er den en KÆMPE institution, med masser af lys og rum. De har 4 store stuer, hvor der går 5 børn på hver.............og til hver gruppe er der tilknyttet 4 pædagoger eller medhjælpere. Desuden er der en køkkendame, 2 fysioterapeuter og en ergoterapeut. De har musikterapi, stor gymnastiksal, sanserum og mulitmedierum.

Legepladsen er stor, men overskuelig..............og der er masser af handicapvenlige legeredskaber. Selve inst. ligger op til skoven..............så der er masser af natur lige uden for døren.

Det bliver rigtig godt..............og vi er glade for at Ida kan få sin fys. og ergo træning i huset...............så vi ikke skal ud at køre med hende hver gang. Det er jo nemmere at tilrettelægge denne træning efter Ida's dagsrytme, end som det er nu.

Mette - jeg kan dælme godt forstå dine følelser - med alt det du og Ida har været igennem sammen, så er din reaktion bare SÅ forståelig og naturlig!! Selv jeg kan få vand i øjnene ved tanken om Lina som en i mængden i en vuggestue...

Men den beskrivelse du giver at institutionen lyder jo helt fantastisk ift Idas behov - når det nu skal være, så er det jo så godt, som man kunne ønske!

Jeg håber så inderligt, I bliver glade for stedet!!

Knus

Anmeld

9. maj 2010

anna-jonas

TbCp skriver:

Men hvordan med dig Mette?

Skal du så starte arbejde igen ineden længe eller hvordan kommer det til at fungere? Jeg tænker at Ida vel ikke skal være afsted så mange timer eller hvordan?

Glemte lige at svare her.........

Jeg skal til møde på onsdag ang. "afklaring af min arbejdssituation", på min "SKØNNE" arbejdsplads...................NOT! Nå, men planen er vel, at jeg skal arbejdsprøves, og at Århus sygehus skal finde en stilling, hvor jeg netop kan blive det. Jeg har fået bevilget tabt arbejdsfortjeneste indtil d. 31 aug. hvis altså ikke, de vælger at fyre mig på onsdag. Så er jeg på den.............rent økonomisk.

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Pladsmæssigt er den en KÆMPE institution, med masser af lys og rum. De har 4 store stuer, hvor der går 5 børn på hver.............og til hver gruppe er der tilknyttet 4 pædagoger eller medhjælpere. Desuden er der en køkkendame, 2 fysioterapeuter og en ergoterapeut. De har musikterapi, stor gymnastiksal, sanserum og mulitmedierum.

Legepladsen er stor, men overskuelig..............og der er masser af handicapvenlige legeredskaber. Selve inst. ligger op til skoven..............så der er masser af natur lige uden for døren.

Det bliver rigtig godt..............og vi er glade for at Ida kan få sin fys. og ergo træning i huset...............så vi ikke skal ud at køre med hende hver gang. Det er jo nemmere at tilrettelægge denne træning efter Ida's dagsrytme, end som det er nu.

Ajjj det lyder da helt vildt godt!!!!

Det skal nok blive godt for Ida... og sikkert også for jer

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Glemte lige at svare her.........

Jeg skal til møde på onsdag ang. "afklaring af min arbejdssituation", på min "SKØNNE" arbejdsplads...................NOT! Nå, men planen er vel, at jeg skal arbejdsprøves, og at Århus sygehus skal finde en stilling, hvor jeg netop kan blive det. Jeg har fået bevilget tabt arbejdsfortjeneste indtil d. 31 aug. hvis altså ikke, de vælger at fyre mig på onsdag. Så er jeg på den.............rent økonomisk.

Men de må vel for pokker ikke fyre dig i sådan en situation?!? Eller hvad!

Anmeld

10. maj 2010

Lilletrold

Kære søde Mette. Sender dig først lige et kæmpe stort kram. Det varer lige i 5 minutter hvor jeg ikke slipper dig For det første, hvor er hun bare smuk og super dejlig Ida. Sikke en lille prinsesse. For det andet kan jeg virkelig godt forstå at det bliver svært at slippe hende. Sådan et sygdomsforløb giver et helt specielt og meget meget tæt bånd mellem mor og barn. Det er så intenst det hele. Det forløb som August var igennem kan slet IKKE sammenlignes med det i er igennem, men jeg ved hvad du mener med at give slip efter sådan en intens omgang. Men jeg er sikker på at det bliver godt for dig/jer og ikke mindst Ida. Det er små skridt af gangen..... Jeg håber virkelig ikke din arbejdsplads lader dig i stikken, så du også skal bekymre dig om det også. Så får de fandme med mig og bestille  Tanker på dig søde. Knus og kram fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.