Savler stadig rigtig meget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.165 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

denlille

Min søn på 2 år savler stadig meget..Han har for 2 mdr siden fået alle sine tænder så troede egentligt at det ville stopper da de kom frem men ak nej. Nogen der har haft en storsavler? Og hvornår stoppede det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

frk Jensen

spætte skriver:

Min søn på 2 år savler stadig meget..Han har for 2 mdr siden fået alle sine tænder så troede egentligt at det ville stopper da de kom frem men ak nej. Nogen der har haft en storsavler? Og hvornår stoppede det?

Bruger ham meget sut?

min søn savler nemli enormt meget hvis han har den prop i munden, men tager jeg den fra ham, så savler han ikke det mindste

Anmeld

7. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
BetinaMørk skriver:

Bruger ham meget sut?

min søn savler nemli enormt meget hvis han har den prop i munden, men tager jeg den fra ham, så savler han ikke det mindste

Det er det samme med Luka som er 2 1/2 år.

Kh. Katja

Anmeld

7. maj 2010

denlille

ja han bruger sut men vi prøver at begrænse det for ellers er der nærmest et vandfald ud af hans mund:-(

Anmeld

7. maj 2010

frk Jensen

spætte skriver:

ja han bruger sut men vi prøver at begrænse det for ellers er der nærmest et vandfald ud af hans mund:-(

god ide.. Her burger marcus kun sut når han blir trøstet eller skal sove...

Anmeld

8. maj 2010

Anja

Vores den ældste savlede også ekstremt meget frem til børnehavenalderen. Vi fik et par råd af en talepædagog som har hjulpet rigtigt meget.

Lær barnet at tygge på tyggegummi, det træner musklerne i munden og lærer barnet at holde på mundvandet og ikke bare lade det flyde ud. Vi lavede en regel der hed, at man måtte tygge tyggegummi i bilen.

Lad barnet drikke af sugerør så ofte det kan lokkes til det, da det også træner muskulaturen.

Iflg den talepædagog vi talte med handler det ofte om dårlige vaner og dovenskab, når så store børn savler.

og ja, væk med sutten i de vågne timer, hvis sådan en bruges

Anmeld

8. maj 2010

Monica

Anja skriver:

Vores den ældste savlede også ekstremt meget frem til børnehavenalderen. Vi fik et par råd af en talepædagog som har hjulpet rigtigt meget.

Lær barnet at tygge på tyggegummi, det træner musklerne i munden og lærer barnet at holde på mundvandet og ikke bare lade det flyde ud. Vi lavede en regel der hed, at man måtte tygge tyggegummi i bilen.

Lad barnet drikke af sugerør så ofte det kan lokkes til det, da det også træner muskulaturen.

Iflg den talepædagog vi talte med handler det ofte om dårlige vaner og dovenskab, når så store børn savler.

og ja, væk med sutten i de vågne timer, hvis sådan en bruges

DET var nogle gode råd - begge mine unger savler meget, Gustav er dog dog begyndt at kunne undvære savlesmækken, men han er jo også snart 3 år... Men vil prøve med tyggegummi og sugerør...

Tak Anja...

Anmeld

8. maj 2010

Anja

Monica skriver:

DET var nogle gode råd - begge mine unger savler meget, Gustav er dog dog begyndt at kunne undvære savlesmækken, men han er jo også snart 3 år... Men vil prøve med tyggegummi og sugerør...

Tak Anja...

Det var så lidt

Hverken Elias eller Esther har været de store savlere, men vi har også tidligt introduceret sugerør og tyggegummi (i bilen)  - selv Esther er med på tyggegummibølgen nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.