Væske i øret - hvad ville du gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.663 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

CamiRon

Hej Piger.

Min datter på knap 11 mdr. har i flere måneder sovet elendigt, både nat og dag. Opvågninger hver halve time - vi kan stille uret efter hende! Jeg har ik hafft på fornemmelsen at det var ørerne der drillede før hun begyndte at pive og pille ved sine ører hele tiden. Vi fik så målt at hun har væske på ørerne, ved vores egen læge for ca. 5 uger siden. De ville ikke gøre noget. "Det går over af sig selv" var beskeden.

En uge efter havde vi en forfærdentlig nat, hvor Emma havde feber (38,9), totalt lukket af snot og ville selvfølgelig hverken sove eller noget. Hun blev tjekket igen ved vores egen læge som stadig måler bæske og siger at ørerne er lidt røde men han mener ikke at det hjælper noget at give penicillin, da det er utvivlsomt om det er nødvendigt og at vi bare vil have problemer med at få det i hende. Hmm...

Har så, for ca. 2 uger siden været ved en ørelæge (ringede selv og bestilte tid) han måler væske og siger at vi kan lægge dræn hvis jeg syntes eller vi kan se tiden lidt an. Han anbefaler at vi ser tiden an. Æhh ja... Jeg er noget nervøs over det at hun skal i narkose osv så jeg hopper på den med at se tiden an.

Nu er vi så bare der at Emma er vældig pylret, hiver sig i ørerne og vågner hvert kvarter! I nat kastede hun voldsomt op. Havde ingen feber men tydeligt ondt i ørerne. Hun spiser sparsomt i dag. Aner snart ikke mine levende råd og har brug for at høre hvad andre ville gøre i den her situation. Syntes jo det er frygteligt at hun skal have ondt hele tiden og ikke være udhvilet fordi hun vågner så tit. Og vil ikke fylde hende unødigt med panodil junior...

Fortæl hvad jeg skal gøre og jeg gør det! 

Emmas bekymrede og desperate Mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Patrick07

Altså vi prøvede med Patrick, han har også døjet med væske i mellemøret tror jeg det hed.. og der fik vi tid ved en ørelæge hvor han tjekkede og sagde vi skulle give lidt børne panodil inden han skulle sove også skulle vi komme tilbage efter nogle uger... panodil hjalp meget til at "bedøve" smerten ved patrick.. og da vi var ved tjek efter de par uger.. var der en lille smule, men ikke noget der ikke vil gå i sig selv... og idag fejler han ingen ting  Bare lige lidt om vores erfaring.

Anmeld

7. maj 2010

L.J.L

Vi har idag ved 5 mdr. vaccine fået tjekket Lauritz ører, fordi han også har sovet rigtig dårligt på det sidste. Og ja, han havde væske i begge ører, og vi skulle også bare se tiden an, og ellers komme derind igen om 14 dage og se om det er blevet bedre. I mellemtiden skulle vi hæve hans hovedgærde på sengen og ellers give panodil hvis det blev rigtig slemt. Han har heldigvis ikke haft feber eller taget sig til ørerne, endnu.. Håber det går i sig selv, for jeg ønsker absolut ikke at han skal til at have lagt dræn og i narkose og alting...

God bedring med Emma

Anmeld

7. maj 2010

nuggie

jeg ville få lagt nogen dræn i hendes øre, det kan gøre hammer undt at have væske i ørene.

Min søn led meget af væske i ørene da han var lille, og fik dræn i første gang som 11 mdr. det var hos en privat ørelæge og det gik meget hurtigt. bagefter var han selvfølgelig påvirket af det, men mest fordi han nu kunne høre alle lyde omkring sig. selve indgrebet tog under 5 min og så var jeg tilbage hos ham.

Han har senere fået lagt dræn flere gange, men er vokset sig fra det.

jeg havde selv den tivlvsomme fornøgelse at have væske i mit øre sidste vinter, og jeg må indrømme jeg synes at det var meget smertefuldt og jeg fik noget dårlig samvigtighed over alle de gange min dreng har ligget med den smerte.

så jeg ville ringe til ørelægen og få en tid til dræn,

Anmeld

7. maj 2010

malunte

Hvis det har stået på længe, ville jeg helt sikkert også vælge at få lagt dræn. Vores datter fik lagt dræn, da hun var 11 måneder, og det hjalp helt gevaldigt på hendes søvn og generelle trivsel.

Det er bestemt ikke sjovt, når de skal i narkose, men det er heldigvis hurtigt overstået. I vores tilfælde var resultatet i hvert fald det hele værd.

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Min datter på knap 11 mdr. har i flere måneder sovet elendigt, både nat og dag. Opvågninger hver halve time - vi kan stille uret efter hende! Jeg har ik hafft på fornemmelsen at det var ørerne der drillede før hun begyndte at pive og pille ved sine ører hele tiden. Vi fik så målt at hun har væske på ørerne, ved vores egen læge for ca. 5 uger siden. De ville ikke gøre noget. "Det går over af sig selv" var beskeden.

En uge efter havde vi en forfærdentlig nat, hvor Emma havde feber (38,9), totalt lukket af snot og ville selvfølgelig hverken sove eller noget. Hun blev tjekket igen ved vores egen læge som stadig måler bæske og siger at ørerne er lidt røde men han mener ikke at det hjælper noget at give penicillin, da det er utvivlsomt om det er nødvendigt og at vi bare vil have problemer med at få det i hende. Hmm...

Har så, for ca. 2 uger siden været ved en ørelæge (ringede selv og bestilte tid) han måler væske og siger at vi kan lægge dræn hvis jeg syntes eller vi kan se tiden lidt an. Han anbefaler at vi ser tiden an. Æhh ja... Jeg er noget nervøs over det at hun skal i narkose osv så jeg hopper på den med at se tiden an.

Nu er vi så bare der at Emma er vældig pylret, hiver sig i ørerne og vågner hvert kvarter! I nat kastede hun voldsomt op. Havde ingen feber men tydeligt ondt i ørerne. Hun spiser sparsomt i dag. Aner snart ikke mine levende råd og har brug for at høre hvad andre ville gøre i den her situation. Syntes jo det er frygteligt at hun skal have ondt hele tiden og ikke være udhvilet fordi hun vågner så tit. Og vil ikke fylde hende unødigt med panodil junior...

Fortæl hvad jeg skal gøre og jeg gør det! 

Emmas bekymrede og desperate Mor.

nikoline havde samme problemer, og hun blev ved med at få feber.... og mild MØB...

vi fik lagt dræn... synes simpelthen det var for synd hun skulle have sådanne smerter! og det med at give dem panodil hver nat kan man jo ikke i en evighed...

det gik super smertefrit at få lagt drænene! og nu er hendes hørelse langt om længe perfekt og væsken er væk!

Anmeld

7. maj 2010

foto på lærred

Her har vi et ørebarn. Hun vågnede hele natten konstant det første år. Da hun endlig var stor nok til at få dræn kunne det ikke gå hurigt nok da hun havde så mange smeter.Hun har fået lagt dræn igen en gang efter og det er gået helt fint. Hun var sig selv og frisk efter 5 min.

Anmeld

7. maj 2010

JonTri

Her blev der ilagt dræn i går. Jeg var møgnervøs for min lille dreng og tudbrølede. Fra han blev bedøvet til han var i mine arme gik der 5-7 minutter. Føltes dog som timer.

Han var MEGET gal og græs da han vågnede, men hvis det kan hjælpe på hørese og adfærd så ja tak. I nat har han sovet HELE natten.

Han havde væske på ørene i et år - alt for længe at trække den. Du skal ikke være nervøs over indgrebet - de laver jo ikke andet, de ørelæger.

Paracetamol (pamol) er jo ikke just en super ting at stoppe i dem - men nødvendigt i ny og næ. Hos drenge kan det gøre skade på deres senere sædkvalitet.

Jeg ville sige ja tak til operation, velvidende at jeg vil vædde med at I alle vil sove bedre - uden smerter.

Vh Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.