Fordele og ulemper ved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

293 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

SAL

- at 2 veninder får deres børn passet hos samme dagplejemor??

Kan I bidrage lidt?

Min veninde har ønsket samme dagpl. som mig (min søn startede i april - hendes skal 1.6) - hun synes det er evigt skønt at de skal samme sted, jeg har det bare sådan...ej, men kan bare mærke at det ikke er godt inde i mig! Vi har talt om det, jeg har sagt hvad jeg mener - men det er jo deres barn og deres beslutning! Jeg mener bare, at der hurtigt kan opstå ubehagelige oplevelser mellem os som veninder, fx hvis den ene oplever noget knap så fedt med dagpl. og man søger sympati hos éns veninde(!!!!!) og denne IKKE har oplevet det pågældende ubehagelige hos dagpl....Jamen at man pludselig står og ikke får den forståelse og måske anerkendelse som man før har fået, det kan give problemer i forholdet mellem veninder??!! Eller hvad??

JEG synes BESTEMT ikke at fordi man er veninder så SKAL ens unger absolut passes samme sted og blive bedste venner eller kærester eller hva ved jeg....

Er jeg en knotten og uretfærdig mor???? Eller hvad tænker I?!?!?

Kh...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Svei

Jeg kan ikke helt se problemet...altså, fordi den ene evt ikke kunne med personen er det jo ikke det samme som at den anden ikke kan. Jeg tror egentlig jeg ville se det som noget positivt, da børnene jo så også får et tæt forhold og har en de virkelig kender godt, både i dp og hjemme.

Min dagplejer til de to små var min veninde, hvilket jeg syntes var skønt.

Knus.

Anmeld

7. maj 2010

Kvindemin

Hvis man er veninder burde man vel kunne klare sig ud af det, eller melde sig ud af det - hvis der skulle komme episoder. Man er jo stadig sig selv og sit barn..

Hvis min veninde ville have sin søn/datter i min dp., så fred være med det, så må det jo være en god dp mor Det er da skønt.

Jeg ville ikke tænke nærmere over det!

Anmeld

7. maj 2010

SAL

Tak for jeres svar! Jeg må lige prøve at fokusere på det positive!

Anmeld

7. maj 2010

Anja

Som udgangspunkt regner I vel med, at det er en sød og engageret dp I har fået til jeres barn, så hvorfor skulle der opstå problemer med dårlige oplevelser?

Tilgengæld kan jeg da se en stor fordel i, at I kan hente hinandens børn! Hvis man har et sent møde eller der opstår noget så man bliver forsinket, så kan veninden jo snuppe ens barn med hjem og så kan man hente hjemme hos veninden

Anmeld

7. maj 2010

Lise

Kan overhovedet ikke se problemet. Nu har jeg ingen erfaring med dp, men har syntes det var hyggeligt at en veninde havde sin søn i samme vuggestue - på samme stue - som min. Nu kender de hinanden rigtig godt, og leger fantastisk sammen..

Tror du tager nogle sorger på forskud her. I øvrigt så burde et venindeforhold kunne stå mere igennem end at man er uenig om forholdene hos dp...

Kh. Lise

Anmeld

7. maj 2010

Bare mig..

Anja skriver:

Som udgangspunkt regner I vel med, at det er en sød og engageret dp I har fået til jeres barn, så hvorfor skulle der opstå problemer med dårlige oplevelser?

Tilgengæld kan jeg da se en stor fordel i, at I kan hente hinandens børn! Hvis man har et sent møde eller der opstår noget så man bliver forsinket, så kan veninden jo snuppe ens barn med hjem og så kan man hente hjemme hos veninden

Det var også min første tanke.. Vildt smart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.