Plagende svigerforældre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

Anonym trådstarter

DE plager virkelig!!!!!

DE plager flere gange om ugen om de må komme og besøge os. Jeg har fortalt dem, at vi skal nok invitere dem ud, når vi har overskud og tiden til det.

Problemet er bare at min mand siger ja kom i bare, uden at informere mig. Det er lidt træls og har nævnt overfor ham at vi skal lige snakke om det først, hvad dag der passer os bedst.

Jeg synes virkelig jeg tager den snak med svigerforældrene tit om at vi skal nok invitere, jeg er så ikke lige den, der er til gæster hver dag.

Det er ikke som om de helt ville forstå det.. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op med det mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Mumto3

Jeg gjorde det med mine svigerforædre at JEG overtog styringen. Det gjorde jeg ved at tage initiativ til altid. På et tidspunkt ringede jeg dagligt til min svigermor. Der var ikke så meget at fortælle, så vi snakkede bare lige kort sammen. Jeg inviterede dem på besøg alá : kan I komme på lørdag i næste uge (så havde de jo laaang tid til at gå og glæde sig i) og jeg vil gerne have I tager aftensmad med, for jeg kan ikke overskue at lave noget. osv. osv.

For at undgå at 'få gode råd' hele tiden, så spurgte jeg om alt muligt: hvorfor tror du mit barn græder? Hvad skal jeg nu gøre? skal han have hue på i det her vejr? -ofte var det jo svært for svigermor at svare på, og hun holdt helt op med at komme med gode råd!!!

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget...

Anmeld

7. maj 2010

Loa

Mumto3 skriver:

Jeg gjorde det med mine svigerforædre at JEG overtog styringen. Det gjorde jeg ved at tage initiativ til altid. På et tidspunkt ringede jeg dagligt til min svigermor. Der var ikke så meget at fortælle, så vi snakkede bare lige kort sammen. Jeg inviterede dem på besøg alá : kan I komme på lørdag i næste uge (så havde de jo laaang tid til at gå og glæde sig i) og jeg vil gerne have I tager aftensmad med, for jeg kan ikke overskue at lave noget. osv. osv.

For at undgå at 'få gode råd' hele tiden, så spurgte jeg om alt muligt: hvorfor tror du mit barn græder? Hvad skal jeg nu gøre? skal han have hue på i det her vejr? -ofte var det jo svært for svigermor at svare på, og hun holdt helt op med at komme med gode råd!!!

Ha ha skægt løsninsforslag.......  Sejt det virkede for dig....

Tror dog ikke det ville virke med mine svigerforældre, der altid meget gerne kommer forbi, og altid meget gerne ringer og snakker om ingenting..... Og især gerne kommer med gode råd, for de ved jo bedst.....

Tror egentlig bare jeg selv ville blive idiot af at høre på deres råd hele tiden, og så ligefrem selv bede om dem....

Anmeld

7. maj 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det burde jeg nu nok og kunne bruge...

Det med råd fra svigermor, det ved hun godt ikke skal komme med til mig, hun tror nemlig at det den dag idag, stadig er det samme som dengang hendes børn var små.. Hun er midt i 60'erne.

Jeg og svigermor har aldrig kunne sammen sådan særlig godt... Hun svinede mig til i starten af min graviditet

Derfra, har jeg virkelig taget afstand fra hende.

Synes bare ikke jeg har noget at snakke med hende om i tlf, altså råd osv.

Jeg prøver mig frem.

Min søster var på samme måde, plaget hver dag om de måtte komme, hvor jeg sagde, STOP. Vi skal nok invitere. Og det forstod hun da. Høre næsten ikke fra hende.

Anmeld

7. maj 2010

Mumto3

Loa skriver:

Ha ha skægt løsninsforslag.......  Sejt det virkede for dig....

Tror dog ikke det ville virke med mine svigerforældre, der altid meget gerne kommer forbi, og altid meget gerne ringer og snakker om ingenting..... Og især gerne kommer med gode råd, for de ved jo bedst.....

Tror egentlig bare jeg selv ville blive idiot af at høre på deres råd hele tiden, og så ligefrem selv bede om dem....

Jamen det super fed ved det, er jo at de kommer til kort!!!

Situation: Baby græder. Hvad skal jeg gøre? Svigermor: Jeg tror hun er sulten (det ved Jeg hun ikke er, men jeg giver mad alligevel). Baby græder stadig. Spørger igen: Hvad skal jeg gøre? Prøv med en tør ble. Ok jeg skifter ble. Hjælper ikke. Lad mig få hende siger svigermor. Resultat: baby skriger endnu højrere. Svigermor: jeg tror hun er træt. (det tror jeg nu også), og lægger hende til at sove. Det kan man gøre på mange måder, også så de ikke lige kan falde i søvn  Resultat, baby græder endnu mere. -efter sådan en tur i vridemaskinen, vhor farmor til sidst må give op med gode råd, så bliver hun altså lidt mere tilbageholdende.

Eller den med huen i det her vejr. Det  ér svært at finde ud af, men når man ringer og spørger: synes du hun skla have hue på, og skal det være den hvide eller den lyserøde. Jamen hvad skal hun så sige??? (og jeg kan jo gøre lige det der passer mig, hun kan jo ikke se det). men kan jo aldrig ringe dagen efter og høre hvordan det går, og så lige samtidig fortælle at i går da jeg tog lillepige op af barnevognen  'var hun helt gennemblødt af sved, for den lyserøde hue var alt for varm', eller 'da jeg tog hende op havde hun iskolde øre, så det var nok dumt at hun ikke havde hue  på'.  -min svigermor holdt ihvertfald inde med de gode råd, når hun igen og igen oplevede at de ikke virkede, og at jeg havde bedre styr på det end hende!

Anmeld

7. maj 2010

Tulle28

Sådan er det også her... Ret belastende. Jeg har egentlig et ret godt forhold til dem, men (det er svigermor den er gal med) kan slet ikke styre sig når det kommer til barnebarnet. Vores behov for ro og fred kan hun slet ikke forstå. Mine forældre forventer at skulle komme forbi een gang om ugen, hvilket er OK, men her i starten synes jeg det er lidt presset at have begge familier på besøg en gang om ugen. Og når de så er her og vidunderet sover, er de jo ved at gå helt i baglås. "Ja hvis hun ikke er vågnet inden vi går, så går jeg altså ind og vækker hende!" GRRRR....

Anmeld

7. maj 2010

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

. "Ja hvis hun ikke er vågnet inden vi går, så går jeg altså ind og vækker hende!" GRRRR....

Den sætning går jeg bare amok over.

Svigermor er kun interesseret i vores barn. Synes jeg slet ikke hænger sammen nogen steder.

Anmeld

7. maj 2010

Anonym trådstarter

Snakkede med min svigermor her til aften. En ting jeg ikke kan klare er at hun begynder og kalde mig skat i hver evig eneste sætning.

Jeg bad hende pænt om at stoppe, for det irriterede mig at høre på, det forstod hun også de første 5-8 min.

Den kørte tilbage i samme dur, hver sætning.

Hvordan forklare jeg hende på en rigtig pæn måde, at jeg vil altså ikke at hun kalder mig skat.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.