Spiral!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. juni 2008

Anonym trådstarter

Hvor mange af jer bruger det?

Jeg har nu spist p-piller de sidste 2 mdr, hvor jeg har lidt af kraftige mavesmerter og migræne. Jeg har derfor besluttet at stoppe med pillerne nu. Jeg ved godt man kan skifte til et andet mærke, men det orker jeg simpelthen ikke nu - med 2 børn og de humørsvingninger jeg altid oplever ved opstart af p-piller. Jeg har nu aldrig før haft problemer med p-piller, men min krop har åbenbart ændret sig efter 2 fødsler!

Nå, men jeg skal jo så finde en anden prævention, da jeg syntes kondommer er rigtig trælse. Derfor overvejer jeg nu spiral.
Jeg læste om det på nettet, som jeg dog ikke syntes lyder særlig rart - ved opsætning får man ve-smerter, man kan mærke trådene, samt får kraftigere blødninger - jeg bløder rigeligt i forvejen.

Men hvad er jeres erfaringer?
Jeg vil helst ikke have hormonspiral, hvis det bliver spiral, da jeg ikke vil udsætte min krop for alle de hormoner længere.

Kom gerne med jeres fordele/ulemper, egne erfaringer, holdninger mv. Syntes det er lidt svært.
Jeg vil dog tale med min læge om det, men kunne godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer også.

Jeg er anonym i dag, syntes spørgsmålet er lidt pinligt/MEGET privat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det er ikke et pinligt spørgsmål. Jeg havde spiral på et tidspunkt, for jeg kan heller ikke enes med p-piller. Jeg får de samme symptomer som dig.

Jeg har også kraftig blødning, så det er ikke sikkert at du kommer til at bløde mere end du gør. Der er jo en grænse for hvor meget man kan bløde. Og jeg vil sige at ve-smerter er så meget sagt. Det er ømt og opsætningen er ikke det mest behageligt, men så er det heller ikke værrer. Personligt kunne jeg ikke mærke trådene, men det kunne kæresten når han var helt i bund. Det gjorde ikke ondt på ham, men han kunne mærke den var der.

Om det skal være hormon eller ej kan jeg ikke svare på. Det er en individuel vurdering. Jeg ville nok ikke, for jeg er ikke god til de der hormoner.

Det var mit input

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.