Fra 2 lure til 1 lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

Moar'en

Viktors sover stadig 2 gange, men det er jo en helt anden historie. Min tanke er os om han evt. bliver overtræt om aftene, hvis vi ikke får putte Viktor o tide bliver han overtræt og så er han bare slet ikke til at få til at sove. Min SP sagde at  når de har den alder som din søn har skal de sove ca 15 timer i døgnet, så han skulle jo ikke sove for meget som han sover nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

lonemus

Min datter gik over til kun 1 lur omkring 1 års alderen. Men min søn gjorde det allerede, da han var 8 mdr. Han virkede bare klar til det, så vi prøvede og det gik fint - og så sov han meget bedre om natten

Det kræver selvfølgelig lige lidt tilvænnig for barnet, så de første 2 uger er de meget trætte omkring det tidspunkt, hvor de normalt sov formiddagslur. Så er det bare med at aktivere dem lidt mere

Lone - som er glad for vi ingen lure har midt på dagen mere, det kan nogle gange være lidt af en videnskab at få til og passe sammen .)

Anmeld

7. maj 2010

Kala

TbCp skriver:

Jeg ved hvor frustrende det er, vi har dog mest kæmpet om natten.

Hvad med at give ham flasken inden han kommer i seng, så sengen kun bliver brugt til at sove i.

Åhh måske er det bare en masse dumme råd/ideer jeg kommer med.

Ingen råd eller ideer er dumme

Jeg har faktisk haft overvejet om jeg skulle give ham flasken 15-20 min. før sengetid og så hygge og lege stille lege med ham og så derefter putte ham.

Anmeld

7. maj 2010

Betteisen

Hejsa!

Jeg tror det er svært at generalisere mht hvornår børn bør sove og hvor mange timer i døgnet. Min datter gik fra 2 lure til 1 lur i 8 mdr. alderen... jeg var ikke i tvivl om, at hun var klar til det for hun sov kun 2 x 30-45min. Nu ved jeg ikke hvornår din søn vågner om morgenen, men det vi gjorde var, at trække formiddags luren ca 1½ time. Det betød så, at der var "ulvetime" fra ca kl. 16- 18, hvor hun skulle aktiveres lidt mere. Efter aftensmaden, står den på boglæsning og yoghurt inden sengetid... Og ja som de andre skriver vil jeg nok vælge, at give flasken i stuen i stedet for på værelset. PØJ PØJ med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.