4 sygehuse ramt af farlig bakterie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Taget fra teks tv:

4 sygehuse i hovedstaden er fortiden voldsomt ramt af udbrud med en livsfarlig diarrébakterie.

I de første 3 mdr af i år er 138 patienter på de 4 sygehuse blevet smidtet med bakterien; c. difficile 027, der normalt tager livet af op mod 4. patient (fra B.T)

De 4 sygehuse er; Herlev - Amager - Gentofte og Hvidovre - men enkelte er også smittede på andre sygehuse på sjælland.

Antallet af patienter med den smitsomme bakterie er næsten fordoblet i forhold fra sidste år fra 138 til 238 i årets første kvartal...

Fy føj da... Håber bare de har et eller andet der kan stoppe det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Mor til Frederic skriver:

Taget fra teks tv:

4 sygehuse i hovedstaden er fortiden voldsomt ramt af udbrud med en livsfarlig diarrébakterie.

I de første 3 mdr af i år er 138 patienter på de 4 sygehuse blevet smidtet med bakterien; c. difficile 027, der normalt tager livet af op mod 4. patient (fra B.T)

De 4 sygehuse er; Herlev - Amager - Gentofte og Hvidovre - men enkelte er også smittede på andre sygehuse på sjælland.

Antallet af patienter med den smitsomme bakterie er næsten fordoblet i forhold fra sidste år fra 138 til 238 i årets første kvartal...

Fy føj da... Håber bare de har et eller andet der kan stoppe det.

det siger altså også bare lidt om hvor vigtig hygiejne er.... det er super nemt at blive smittet... øv....

det er skræmmende.... håber de får styr på det....

Anmeld

7. maj 2010

ka-ri-na skriver:

det siger altså også bare lidt om hvor vigtig hygiejne er.... det er super nemt at blive smittet... øv....

det er skræmmende.... håber de får styr på det....

Tænker også at det er de ældre og svage patienter der bliver ramt, dem der er svage i forvejen - men man ved jo aldrig...

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Mor til Frederic skriver:

Tænker også at det er de ældre og svage patienter der bliver ramt, dem der er svage i forvejen - men man ved jo aldrig...

ja helt sikkert, der er jo mange mennesker på et sygehus med nedsat immunforsvar.... så de er klart mere udsatte... øv

Anmeld

7. maj 2010

lululupo

Læste lige det samme på tv2 nyhederne.... Hvor der også stod det blev forværret af antibiotika, hmmmm jeg kan nu ikk lade være med at unde mig om, det var jeg havde jeg var indlagt, det var nemlig  diarre i den vildeste forstand, var helt dehydreret og det blev værre da de gav mig antibiotika Dog sagde lægen at det var fordi jeg ikke kunne tåle pencellinen jeg fik mod blærebetændelse.... Som nu iøvrigt stadig døjer med, buhhhhh

Tja sætter i hvertfald mine tanker igang

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

lululupo skriver:

Læste lige det samme på tv2 nyhederne.... Hvor der også stod det blev forværret af antibiotika, hmmmm jeg kan nu ikk lade være med at unde mig om, det var jeg havde jeg var indlagt, det var nemlig  diarre i den vildeste forstand, var helt dehydreret og det blev værre da de gav mig antibiotika Dog sagde lægen at det var fordi jeg ikke kunne tåle pencellinen jeg fik mod blærebetændelse.... Som nu iøvrigt stadig døjer med, buhhhhh

Døjer du stadig med det skidt? Det ikk fair... Og super træls!!

Anmeld

7. maj 2010

lululupo skriver:

ej øv hvor træls...

Anmeld

7. maj 2010

lululupo

ka-ri-na skriver:

Døjer du stadig med det skidt? Det ikk fair... Og super træls!!

Ja var hos lægen igår, og det er der desværre stadig, ved snart ikk hvad jeg skal gøre, drikker tranebær saft hver dag, meget... Får meget væske generalt, tæller til 10 efter jeg mener at jeg færdig med tisse tørre mig den rigtige vej bruger intimsæbe morgen og aften, holder mig varm, tja ved det snart ikke.....

Anmeld

7. maj 2010

Corn

Hmm endnu en grund til at være glad for mit valg af hjemmefødsel.... OGså selvom de nævnte sygehuse ikke er i mit område

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

lululupo skriver:

Ja var hos lægen igår, og det er der desværre stadig, ved snart ikk hvad jeg skal gøre, drikker tranebær saft hver dag, meget... Får meget væske generalt, tæller til 10 efter jeg mener at jeg færdig med tisse tørre mig den rigtige vej bruger intimsæbe morgen og aften, holder mig varm, tja ved det snart ikke.....

sikke noget møg! man må sige du gør en stor indsats for at slippe for skidtet!

det er da utroligt at det fortsætter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.