Ang. Barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

MetteMTH

Hej.

Angående barsel, skal man så ringe til sin arbejdsgiver og fortælle hvornår man går på barsel? Mit arbejde har godt nok sendt et brev til mig, hvor jeg skulle skrive hvornår min termin var.

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Hyner

Hejsa

Ja det vil jeg da synes du skulle. Selvom jeg fik samme seddel hvor der står min termin på, så vidste min mester nu ikke noget som helst om hvornår jeg skulle af på barsel...

Så gør det for din egen skyld, så har du dit på det rene...

Jeg selv lavede en seddel hvorpå der stod min termin og afgang til barsel samt at jeg ringer når min søn er kommet til verden, så jeg på den måde ikke snyder mig selv i løn, hvis nu jeg går over tid..

Håber det gav mening

Henriette 37+5

Anmeld

7. maj 2010

MetteMTH

Hyner skriver:

Hejsa

Ja det vil jeg da synes du skulle. Selvom jeg fik samme seddel hvor der står min termin på, så vidste min mester nu ikke noget som helst om hvornår jeg skulle af på barsel...

Så gør det for din egen skyld, så har du dit på det rene...

Jeg selv lavede en seddel hvorpå der stod min termin og afgang til barsel samt at jeg ringer når min søn er kommet til verden, så jeg på den måde ikke snyder mig selv i løn, hvis nu jeg går over tid..

Håber det gav mening

Henriette 37+5

Mange tak.. Den gav helt sikkert mening Så må jeg hellere få ringet til ham, eller er det måske bedre at sende et brev? min mand arbejder der også, han kan jo bare give min leder den.

Mette

Anmeld

7. maj 2010

XXSS

Mette88 skriver:

Hej.

Angående barsel, skal man så ringe til sin arbejdsgiver og fortælle hvornår man går på barsel? Mit arbejde har godt nok sendt et brev til mig, hvor jeg skulle skrive hvornår min termin var.

Mvh. Mette

Grunden til at du har fået et brev om din termin, er at arbejdspladsen modtager dette brev retur med din ultralydsoplyste termin, som de selv bruger til at fastlægge din barselsstart på - derved skulle du gerne hører nærmere om hvornår din barsel starter.

Jeg selv er inden for det offentlige og der er det HR afdelingen der sørger for at notere datoer, opstart af barsel, hvordan du ønsker din barsel afholdt m.m.

Du skal ikke selv skrive til dem, hvilken dato du går af - det regner de selv ud. Men hvis du har lyst til evt. at afholde noget ferie eller andet inden, informerer du din leder herom.

Håber det gav mening

Tanja

Anmeld

7. maj 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Grunden til at du har fået et brev om din termin, er at arbejdspladsen modtager dette brev retur med din ultralydsoplyste termin, som de selv bruger til at fastlægge din barselsstart på - derved skulle du gerne hører nærmere om hvornår din barsel starter.

Jeg selv er inden for det offentlige og der er det HR afdelingen der sørger for at notere datoer, opstart af barsel, hvordan du ønsker din barsel afholdt m.m.

Du skal ikke selv skrive til dem, hvilken dato du går af - det regner de selv ud. Men hvis du har lyst til evt. at afholde noget ferie eller andet inden, informerer du din leder herom.

Håber det gav mening

Tanja

Jeg selv gav en kopi af min svangrejournal - der hvor terminen står på - derefter modtog jeg barselspapirer fra HR

Tanja

Anmeld

7. maj 2010

XXSS

Mette88 skriver:

Mange tak.. Den gav helt sikkert mening Så må jeg hellere få ringet til ham, eller er det måske bedre at sende et brev? min mand arbejder der også, han kan jo bare give min leder den.

Mette

Jeg mener bestemt ikke, at (vi kan i hvert fald ikke), give en anden termin end den fastsatte termin. Min blev kun ændret, da jeg på forhånd viste at jeg denne gang skal have kejsersnit.

Det med at "snyde sig selv for løn" holder jo ikke helt, for hvad så med dem der føder før tid - det er jo bare ærgeligt, det får du ikke refunderet. Jeg havde en kollega der lige var gået af på barsel om fredagen og fødte om søndagen - det fik hun altså ikke kompensation for, bare lige så i ved det. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad du rent arbejdsmæssigt hører ind under?

Tanja

Anmeld

7. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Her fik de nærmest at vide før familien....

Hm.. Men også fordi jeg fra 1 dag sagde at jeg ikke ville tage fri til de forskellige undersøgelser - jm - scaninger osv.

Loved min jm at gå af de 4 uger før termin, som vi kan ude hos os.

Var også firma'ets første autoredder, så der var glæde over hele linjen... De stod også dagen efter han kom ud (pks - tværs ligger) med en sand gave regn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.