vælling..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

SHERO

jeg fik i dag afvide af min sp at jeg skulle begynde at supplere amningen med grød, mos eller vælling da han ikke rigtig har taget på den sidste måned.

men nu er jeg sgu blevet lidt i tvivl. Ville gerne give ham vælling til natten, men på pakken står der fra 6 måneder, og han bliver 4 måneder om 10 dage. men sp'en sagde god for vælling...

så ved ikke helt hvad jeg lytte til... hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Findusinde

Jeg har givet vælling til Laura til natten siden hun var 4 mrd.. Grunden til der står 6 mrd på pakken er noget med nogle regler i EU... Ved ikke lige helt hvad det er.. ;D

Så giv du bare vælling..

Anmeld

6. maj 2010

SHERO

Findusinde skriver:

Jeg har givet vælling til Laura til natten siden hun var 4 mrd.. Grunden til der står 6 mrd på pakken er noget med nogle regler i EU... Ved ikke lige helt hvad det er.. ;D

Så giv du bare vælling..

aarh super... Så gør jeg det i aften... spændt på om han kan finde ud af flasken...

Anmeld

6. maj 2010

4kløver

Vil så lige sige at da mine var små var det fra 4 måneder og de har ikke taget skade *gg*

Anmeld

9. maj 2010

Halbschön

Findusinde skriver:

Så giv du bare vælling..

Laver du din vælling selv?? Hvis ja, hvordan ?

Anmeld

9. maj 2010

Mira0911

Tullen85 skriver:

jeg fik i dag afvide af min sp at jeg skulle begynde at supplere amningen med grød, mos eller vælling da han ikke rigtig har taget på den sidste måned.

men nu er jeg sgu blevet lidt i tvivl. Ville gerne give ham vælling til natten, men på pakken står der fra 6 måneder, og han bliver 4 måneder om 10 dage. men sp'en sagde god for vælling...

Lyt altid til din sp... De ved bedst...

Anmeld

9. maj 2010

Findusinde

Renée88 skriver:

Laver du din vælling selv?? Hvis ja, hvordan ?

Nej, jeg laver den ikke selv..

Anmeld

9. maj 2010

millesofie

Tullen85 skriver:

Jeg har en super god opskrift fra en ældre helse bog

Jeg brugte opskriften til min lille Tinke da hun var 1½ mån gammel og hun havde ingen men af den og har senere talt med både læge og SP og de sage begge at det var en fin opskrift, snu giver vi den lige vidre

1dl vand / modermælk /MME

2 spsk hirse flager

½dl mandler

½ tsk gyldent rørsukker

----------------------------------

smut mandlerne og blendt dem i vandet/modermælken

si det ned i en gryde, rør evt hvis det sidder fast i sien

hæld hirse flager og sukker i

kog vællingen i ca 10 min, hvis vællingen bliver tykker end hvad der kan komme ud af sutte flaskens str 2 sut put da mere vand i

----------------------------------------------------------------------------

håber den lille kan lide vællingen, min synes det var livet og hvis du malker ud mister du ingen mælk

held og lykke Mille

Anmeld

9. maj 2010

millesofie

glemte at sige at det hele skal sies engang til når det er kogt færdigt

Anmeld

23. november 2010

Mia&Allan

millesofie skriver:

Jeg har en super god opskrift fra en ældre helse bog

Jeg brugte opskriften til min lille Tinke da hun var 1½ mån gammel og hun havde ingen men af den og har senere talt med både læge og SP og de sage begge at det var en fin opskrift, snu giver vi den lige vidre

1dl vand / modermælk /MME

2 spsk hirse flager

½dl mandler

½ tsk gyldent rørsukker

----------------------------------

smut mandlerne og blendt dem i vandet/modermælken

si det ned i en gryde, rør evt hvis det sidder fast i sien

hæld hirse flager og sukker i

kog vællingen i ca 10 min, hvis vællingen bliver tykker end hvad der kan komme ud af sutte flaskens str 2 sut put da mere vand i

----------------------------------------------------------------------------

håber den lille kan lide vællingen, min synes det var livet og hvis du malker ud mister du ingen mælk

held og lykke Mille

Var der en speciel grund til at du kan vælling så ''tidlig''? og var det kun til natten??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.