Spørgsmål ang. pulver farver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Mira0911

Kan ikke huske hvem det var der nævnte det herinde...

Når jeg nu maler alt det pynt der skal males med pulver farve, kunne man blande det op med vodka?

Så skal det vel også males i sidste øjeblik?

Hvor meget pulver og vodka skal der blandes?

Til en Blomst f.eks tænker jeg 1 tsk fuld vodka noget i den stil og lidt pulver i !?

Håber nogen kan hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Mira0911

6. maj 2010

iris-mor

Ok nu er jeg nødt til at vide det!! Hvad står "op" for?? Opmærksom eller...?!?

ida

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Ja... Lige for at gøre opmærksom på man ønsker et svar...

Anmeld

7. maj 2010

Mira0911

Hiver den lige op igen...

Bliver det meget pænere når man maler farverne blandet op med vodka? Skinner det mere?

Anmeld

7. maj 2010

birgitte

synes jeg havde svaret men nu kan jeg ikke finde det????

ved ikke om det bliver bedre med vodka jeg bruger vand og det fungerer fint tror måske mere det er at alkoholen fordamper

men brug dem også med tør pensel det bliver super flot'

God fornøjelse

Anmeld

7. maj 2010

Mira0911

Den første kage jeg lavede malede jeg det på tørt, og synes det blev for tørt...

Når der er vodka i, bliver det vel også lidt pænere? Eller

Anmeld

8. maj 2010

birgitte

altså jeg synes begge effekter er så forskellige at jeg ikke kan sige hvilken der er bedst men jeg har lige lagt et billede ind af min sidste kage hvor begge er brugt. kalaerne er indvendig dustet med en tør guld pulverfarve og bogstaverne samt  bibel(bladkanten) er samme farve men opblandet med vand(liiiidt vand vel at mærke) Bogstaver og kors er efterfølgende pyntet med guldflager

de små blomster er også dustet indvendigt med guld

men prøv dig frem for de forskellige farver opfører sig nok os lidt forskelligt... jeg laver altid en prøve inden jeg går i gang for alvor!

ps kagen kan du se i den tråd der hedder enkel konfirmationskage eller på min profil

Anmeld

8. maj 2010

MoarTNoah

MoarJ skriver:

Kan ikke huske hvem det var der nævnte det herinde...

Når jeg nu maler alt det pynt der skal males med pulver farve, kunne man blande det op med vodka?

Så skal det vel også males i sidste øjeblik?

Hvor meget pulver og vodka skal der blandes?

Til en Blomst f.eks tænker jeg 1 tsk fuld vodka noget i den stil og lidt pulver i !?

Håber nogen kan hjælpe mig...

Det var mig der sagde det

Har ikke lige været på i et par dage, har stået i kage til knæerne

du skal prøve dig frem med blandingsforholdet, men jeg bruger DRÅBER af gangen, og ikke en teske.. hehe.. det skal liige akurat have vodka nok så det bliver flydende - og ja, vodka i stedet for vand er fordi vodkaen fordamper  

Anmeld

8. maj 2010

Mira0911

KatrineR skriver:

Det var mig der sagde det

Har ikke lige været på i et par dage, har stået i kage til knæerne

du skal prøve dig frem med blandingsforholdet, men jeg bruger DRÅBER af gangen, og ikke en teske.. hehe.. det skal liige akurat have vodka nok så det bliver flydende - og ja, vodka i stedet for vand er fordi vodkaen fordamper  

Jeg prøvede med vodka idag på en enkelt ting, jeg synes ikke det blev så pænt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.