Rugbrødshapser - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.594 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

L-Mortil3

Ja hvornår er det nu de må begynde at få små rugbrødsryttere? Er det ved 8 mdr, eller er det allerede ved 6 mdr?

Eller er det et "baby parat" spørgsmål?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

L-Mortil3

oppelop

Anmeld

6. maj 2010

Halbschön

Line&Liam skriver:

Ja hvornår er det nu de må begynde at få små rugbrødsryttere? Er det ved 8 mdr, eller er det allerede ved 6 mdr?

Eller er det et "baby parat" spørgsmål?

6 mdr kan du så småt begynde

Hvis Liam altså er klar ;-)

Nicolai har fået i en måned nu, og det går bedre og bedre Spiser næsten et halvt stykke rugbrød til frokost nu..

Et godt tip

Når du har smurt rugbrødet med det du skal ha på - fx torskerogn, så skærer du det ud.. På en tallerken hælder du lidt sødmælk op(vil anbefale MME da han kender smagen, og så nok nemmere vil tage det) og så rugbrødet her på.... Så suger rugbrødet væske til sig, og det blir dejligt blødt, så skal han ikke kæmpe så meget for at få det gumlet

Anmeld

6. maj 2010

L-Mortil3

Renée88 skriver:

6 mdr kan du så småt begynde

Hvis Liam altså er klar ;-)

Nicolai har fået i en måned nu, og det går bedre og bedre Spiser næsten et halvt stykke rugbrød til frokost nu..

Et godt tip

Når du har smurt rugbrødet med det du skal ha på - fx torskerogn, så skærer du det ud.. På en tallerken hælder du lidt sødmælk op(vil anbefale MME da han kender smagen, og så nok nemmere vil tage det) og så rugbrødet her på.... Så suger rugbrødet væske til sig, og det blir dejligt blødt, så skal han ikke kæmpe så meget for at få det gumlet

Se DET var en godt tip!

Det skal bestemt prøves når vi engang kommer så vidt!

Jeg går ikke så meget efter alderen, så hvis han er over 6 mdr før han er klar er det jo længe fint Han gumler dog på tvebakker og gulerødder til frokost - Altså han får naturligvis hans grød, men han er ved at få nummer 2 bis, og så er det bare skøøønt med noget at tygge på hehe

Anmeld

6. maj 2010

Halbschön

Line&Liam skriver:

Se DET var en godt tip!

Det skal bestemt prøves når vi engang kommer så vidt!

Jeg går ikke så meget efter alderen, så hvis han er over 6 mdr før han er klar er det jo længe fint Han gumler dog på tvebakker og gulerødder til frokost - Altså han får naturligvis hans grød, men han er ved at få nummer 2 bis, og så er det bare skøøønt med noget at tygge på hehe

Det er nemlig rigtig godt.. Skorper er forresten bedre en tvebakker, fordi de ikke så nemt går i stykker..

Anmeld

6. maj 2010

L-Mortil3

Renée88 skriver:

Det er nemlig rigtig godt.. Skorper er forresten bedre en tvebakker, fordi de ikke så nemt går i stykker..

Trode faktisk det var det samme FNIS, kan man købe skorper i dagligvare butikkerne? Så må vi prøve sådan nogen

Anmeld

6. maj 2010

Halbschön

Line&Liam skriver:

Trode faktisk det var det samme FNIS, kan man købe skorper i dagligvare butikkerne? Så må vi prøve sådan nogen

Hehe nej det er ikke helt det samme

Ja det kan man Vi har sådan nogle i en grøn pose fra "Bisca" tror jeg det hedder.. De er vist økologiske.. Dem er er han helt vild med - og riskager! (dog er jeg ikke vild med den evige støvsugning efter dem )

Anmeld

7. maj 2010

L-Mortil3

Et lille tillægsspørgsmål, hvad starter man med mht. pålæg på rugbrødshapsere?

Anmeld

7. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Line&Liam skriver:

Vi begyndte da Vito var ca 6 mdr. Sp sagde 8, men så længe kunne Vito ikke vente.

Jeg startede med at putte lidt små ost på, og leverpostej. Det gik ikke mere end et par uger, før jeg ikke tænkte så meget over hvad jeg kom på, for han er min egen lille æde maskine

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

7. maj 2010

Tut

Da Noah startede var det pålæg som kunne smøres på, leverpostej, smøreost, advokado mm.

Jeg fik at vide af SP dengang at man ikke skulle give dem pålæg der ligger løst oven på rugbrøddet, da det kan, når det kommer i munden, falde af rugbrødet, og så har den lille 2 ting at holde styr på i munden. (kun indtil de har fået styr på hvordan man spiser rugbrød)

Her er Nana fra d. 25/11-2009, og hun er først lige startet op med grød, så hun bliver en del over 6 mdr. inden hun får rugbrød. Men hun har også været meget syg i 2 mdr. så hun har ikke været klar til grød før nu.

Men for søren da, hvis han er klar så er det da bare at give ham det når han er 6 mdr.

Og det trik med mælken på tallerkenen det brugte vi også til Noah i sin tid, og det er super godt.

Held og lykke med det.

Mette med Noah 130707 og Nana 251109

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.