Var så stolt af Jacob.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

288 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

lion

Jacob havde jo længe snakket og snakket om han gerne ville stoppe med at ryge og fik INTET gjort.

Da Julius så havde lungebetændelse, var jeg så fræk at sige "din søn har lige fortalt dig du skal stoppe med at ryge."

Han tog så sin sidste smøg 8 april og han klarede de næste dage fint og vi kom forbi vores skænderier. Jeg sagde så til ham, at jeg ville gerne ha han fortalt mig hvis han begyndte igen, hellere det end at lyve.

Jeg havde så gået og tænkt at jeg ville købe eller gøre noget fordi han havde klaret så længe uden en smøg.

D. 29 april valgte han lige at begynde igen ,så vi måtte starte forfra igen d. 2 maj med ingen smøger. Vores skænderier kom igen, da han jo bliver vildt irritabel, når han ikk får sin smøg. Han sagde så lige i går at han ikk kunne klare det og gerne ville ryge igen. Han var nemlig også bange for han ville råbe eller noget af sine børn..........

Men jeg sidder bare og tænker han smed næsten 20 røgfri dage ud af vinduet uden at snakke med mig først. Jeg hader bare at han ryger, ham og lejligheden stinker bare.

Når ikk mere brok herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Bondepigen

lion skriver:

Jacob havde jo længe snakket og snakket om han gerne ville stoppe med at ryge og fik INTET gjort.

Da Julius så havde lungebetændelse, var jeg så fræk at sige "din søn har lige fortalt dig du skal stoppe med at ryge."

Han tog så sin sidste smøg 8 april og han klarede de næste dage fint og vi kom forbi vores skænderier. Jeg sagde så til ham, at jeg ville gerne ha han fortalt mig hvis han begyndte igen, hellere det end at lyve.

Jeg havde så gået og tænkt at jeg ville købe eller gøre noget fordi han havde klaret så længe uden en smøg.

D. 29 april valgte han lige at begynde igen ,så vi måtte starte forfra igen d. 2 maj med ingen smøger. Vores skænderier kom igen, da han jo bliver vildt irritabel, når han ikk får sin smøg. Han sagde så lige i går at han ikk kunne klare det og gerne ville ryge igen. Han var nemlig også bange for han ville råbe eller noget af sine børn..........

Men jeg sidder bare og tænker han smed næsten 20 røgfri dage ud af vinduet uden at snakke med mig først. Jeg hader bare at han ryger, ham og lejligheden stinker bare.

Når ikk mere brok herfra

Uuuuh, jeg forstår dig godt. Men jeg forstår osse godt ham (dog ikke at han ryger indendøre), som den eks-ryger jeg er... Nu er jeg jo blevet damper.

Det er ikke skadeligt for dine omgivelser, og det gør det så meget lettere at undvære sine giftige smøger (hvis det vel at mærke er e-cigaretter med nikotin i).

Hvorfor ikke prøve det... Det er i hvert meget bedre at dampe end at ryge... og ikke halvt så dyrt...og det lugter ikke!

Held og lykke med det uanset hvad!!!

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

jamen vi er rørende enige Helene! jeg hader stanken af røg.... bvadr.... og alle ryger udenfor her hjemme... også i regnvejr... hi hi...

bortset fra det, så synes jeg det er flot han holdt så længe! og flot at han indrømmer at han er bange for at blive for irritabel...

Anmeld

6. maj 2010

Karo

Hvor er det dog ærgeligt at han begyndte at ryge igen. Nu har jeg også selv røget og den første uge uden røg er den værste, og derfor er det også ekstra ærgeligt at han skal starte forfra endnu engang.

Jeg kæmper også en brav kamp på at få Martin til at stoppe med at ryge men det har ikke virket endnu. Dog ryger han ikke indendørs, men han slæber jo alligevellet lugten og partiklerne med ind.

Anmeld

6. maj 2010

Skouboe

lion skriver:

Når ikk mere brok herfra

Æv, æv, æv...

Jeg stoppede efter 15 år ved hjælp af nogle piller fra lægen (Champix, tror jeg de hedder), og de var en kæmpe hjælp - jeg har faktisk ikke haft virkelig lyst til en smøg siden og det er var 2 år siden i december at jeg stoppede.

Så vidt som jeg forstod på lægen er det noget med at de blokerer nikotin receptorerne i hjernen, så man ikke længere får et sus ud af nikotinen.

Enhver fast ryger vil så fortælle dig, at det får de ikke alligevel - det mente jeg heller ikke før jeg prøvede pillerne - jeg har aldrig prøvet så flad en fornemmelse når jeg tog en smøg... så jeg opdagede at jeg rent faktisk HAVDE fået et sus ud af smøgerne.

Det er en 12-ugers kur. Man tager pillerne og de første 8-12 dage skal man fortsætte med at ryge, fordi det er vigtigt at man får den der flade fornemmelse - den gør det meget nemmere at stoppe. Jeg røg mindre og mindre i den periode og efter 8 dage opdagede jeg at jeg havde glemt op til flere smøger så jeg stoppede helt, og selvom jeg havde nogle vaner, der skulle brydes (morgen-smøg og den efter et måltid) gik det faktisk forbavsende nemt.

Jeg tog ofte mig selv i at lede efter mine smøger indtil jeg kom i tanke om "Jamen, jeg ryger jo ikke...! og ikke "jamen jeg er jo stoppet" (der er nemlig en forskel og jeg tror det er den jeg fik af pillerne).

Jeg fik en lille smule kvalme af pillerne, så jeg tog dem faktisk kun de første 14 dage af 12-ugers kuren og jeg har ikke rørt en smøg siden.. og jeg savner det faktisk aldrig...

Prøv at foreslå de piller til jeres bedre halvdele, hvis de er motiverede for at stoppe - jeg har flere rygestop fiaskoer bag mig (bl.a. begyndte jeg at ryge efter 1½ års pause, fordi trangen stadig var der), og havde jeg vidst det var så nemt, var jeg stoppet for mange år siden... 

Anmeld

6. maj 2010

Vingummien

lion skriver:

Når ikk mere brok herfra

Puha Jakop, du får det hårdt til juli for her må der ik ryges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.