Klar til at få passet eller ej ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

moller84

Ej jeg synes det svært. Min kæreste og jeg snakker tit om at prøve at få passet vores datter hos hans forældre en dag, hvor hun så sover der til næste dag.

Hun er 8½ måned og vi har stadig kun prøvet at få hende passet i højest et par timer ( af hans forældre). Har faktisk kun været ude alene sammen 1 gang siden vi fik hende.

Nu snakker vi lidt om, om vi skal prøve at lade hende sove hos hans forældre, så vi kan få en hel aften for os selv, og tage ud og spise og måske bowle eller noget - og så kan man jo så sove længe dagen efter, inden de kommer med hende. Det ku man efterhånden virkelig godt trænge til

Jeg synes jo selvfølgelig at det måske ku være rigtig dejligt at ku ligge alt ansvar fra mig en hel aften og sove længe en dag, men er stadig i tvivl om jeg klar til det. Det ene øjeblik synes jeg at jeg er, og ved at det da nok skal gå rigtig godt hvis de passer hende... Men det næste øjeblik kan jeg ombestemme mig, og tænke at det måske også bare er bedre at vente.

Kan godt se at hun nok skal hygge sig hos sine bedtseforældre, og de rigtig gode til at passe hende og hendes farmor ville elske at have hende sovende. Hun har jo selv haft tre børn og har også været dagplejemor engang. Men hvad nu hvis jeg kommer til at savne hende så meget at jeg bare sidder og tuder og sådan noget. De bor alligevel lidt langt væk ( 70 km ) så de kommer ikke bare med hende sent om aftenen hvis jeg fortryder.

Hvilke erfaringer har i - skal man bare springe ud i det og prøve, eller skal man lytte til den anden stemme i hovedet og så bare vente en måned mere?

Hun er stadig hjemme hos mig hver dag, starter i dagpleje d 1 juni.

kh pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jeg vil sige spring ud i det:0) Hun og i skal nok klare den, men vil bare sige:0)

Sove længe dagen efter, skyd en hvid pil efter det:0) Det kan manikke:0) Jeg har ihvertfald aldrig kunnet:0) Vågner og er rastløs og savner:0)

Men synes da i skal gøre det, og så istedet for at vente på hun bliver afleveret hjemme, så ville jeg stå "tidligt" op og kører hen og hente hende og så tage rundstykker med til svigermekanikken på vejen:0)

Stort knus herfra

Christina

Anmeld

6. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Afsted med hende og ud med jer og få jer en hyggelig aften og være kærester

Det er også en god ide, at jeres pige kan lærer, at være væk fra jer ellers risikere I, at hun får et chock når hun skal starte i dp den 1/6. Det er trods alt mange timer, at være væk fra mor når man er vant til, at være sammen altid

Kh.

Katja

Anmeld

6. maj 2010

moller84

Dejlige gode svar - har kun fået mere lyst til at prøve at gøre det Og ved min kæreste ville blive glad. Kan godt se det med at det måske er godt hun får prøvet det inden dagpleje start.

Anmeld

6. maj 2010

Mumto3

Du spørger om du skal springe ud i det og prøve, eller om du skal vente.

Du skal lytte til dit hjerte og vente! (altså det er jo min mening).

Eller måske prøve noget mindre drastisk. Kan I sover oppe hos sviger forældrene? For så kunne I alle sammen tage der op, og I kunne tage ud og spise eller i biografen om aftenen, og så sove der, og næste morgen, kunne du lige putte lidt med din datter (og måske give en ammetår hvis du stadig ammer) og så lægge hende ind i svigerforældrenes seng, og så kunne du og din kæreste få en morgen for jer selv.

Selvfølgelig lægger det ikke om til vild sex med skrige-orgame, men det er nu også godt nok bare at ligge i ske og ikke skulle tænke på sit barn.

Vi har sovet rigtig meget hos mine svigerforældre (som bor 10km fra os, så det er også nemt at tage hjem), og vi har nydt det og vores børn nyder det. Da de var små, blev de lagt ind i farmor og farfars seng. Nu hvor de er blevet lidt større, spørger de om de må løbe ind til farmor og farfar, og det må de selvfølgelig gerne. Det er skønt for os forældre at kunne sove længe!

Senere kunne I så benytte jer af at dine svigerforældre gerne vil have jeres datter overnattende alene.

Anmeld

6. maj 2010

Mumto3

hmm...bare det at du spørger om du er klar til at få hende passet eller ej, for mig til at tænke, at det er du ikke klar til! -og du er IKKE en overbeskyttende mor af den grund! Der er masser af kvinder der venter med at få deres børn passet. Vi taler bare ikke så meget om det, fordi der i vores kultur ligger noget 'fint' i at kunne give sin lille baby fra sig, og jo før kan får passet sit barn ude, jo bedre!

Men tingene er ikke sort/hvide. Nogle gange kan det måske være nødvendigt for parforholdet at man forlader sit barn og får det passet. Andre gange er der overskud til at være der for babyen 24 timer i døgnet mange månder i træk. Men det er da hårdt! Gu er det da hårdt! -og man trænger til en pause. Men man skal altid huske på at det er OS VOKSNE der trænger til en pause. Det er ALDRIG barnet der trænger til at pause fra mor!!! Det er de alt for små til når de er 8 mdr. De kan sagtens blive passet af andre end mor, og have det godt!  men babyer har ikke BEHOV for at være væk fra mor!! Det synes jeg lige man skal gøre sig klart.

Anmeld

6. maj 2010

Muffinmus

min søn var 16 mdr før han fik lov, var simpelthen ikke klar til at slippe min guldklump før. Her anden gang havde jeg prøvet det før og vidste at de knap vile registrere vi ikke var der. Så der var hun 8 mdr da hun sov hos bedsteforældrene første gang...men så også kun den ene gang, hun har ikke overnattet siden og er snart 14,5 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.