AV AV - mange jag i underlivet?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.713 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

K&S

Spørgsmål fra en 1. gangs gravid  

Jeg har i mange dage haft jag eller niv i underlivet i kortere perioder - det er mest ved skambenet, men det føles som om det ender helt nede ved skamlæberne - er det normalt?

De kommer, når jeg bevæger mig, men også når jeg sidder helt stille i sofaen...

Er det, hvad man kalder ligamentsmerter eller??

Jeg føler også tit, at lillemanden ligger MEGET lavt i mavsen - det føles næsten som dødvægt (ikke ment bogstaveligt) for der er masser af liv i mavsen

Knus Katja (25+1)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Bom

Hmm mit bud ville være, at du måske kan mærke baby's hovede mod dit bækken..

Jeg har her sidste 5-6 uger tid haft nogle dage, hvor der lige pludselig kom så'n nogle jag, og min jordemor siger at det er fordi hun leger med hovedet nede i mit bækken (prøvet at sætte sig fast), men min bandit i maven leger kun, hun har nemlig ikke sat sig fast endnu..

Men ved ikke om det kan være det, når du ikke er længere henne...

Knus Maria (førstegangs gravid) 39+2

Anmeld

5. maj 2010

Muffinmus

Ja, en blanding af ligamentsmerter og at den bette rammer dine nerver dernede...og det bliver tit lidt værre når de vender hovedet ned ad.

Anmeld

5. maj 2010

Betteisen

Hejsa!

Kunne det være begyndende bækkenløsning?? Det lyder som de smerter jeg går og døjer med

Anmeld

8. maj 2010

K&S

Mini-Terp skriver:

Hmm mit bud ville være, at du måske kan mærke baby's hovede mod dit bækken..

Jeg har her sidste 5-6 uger tid haft nogle dage, hvor der lige pludselig kom så'n nogle jag, og min jordemor siger at det er fordi hun leger med hovedet nede i mit bækken (prøvet at sætte sig fast), men min bandit i maven leger kun, hun har nemlig ikke sat sig fast endnu..

Men ved ikke om det kan være det, når du ikke er længere henne...

Knus Maria (førstegangs gravid) 39+2

Jeg ved ikke, hvornår babyen begynder at sætte sig fast, men det lyder til at være lige tidligt nok for mig, du er jo meget tæt på termin  

Anmeld

8. maj 2010

K&S

MariaE skriver:

Ja, en blanding af ligamentsmerter og at den bette rammer dine nerver dernede...og det bliver tit lidt værre når de vender hovedet ned ad.

Tusind tak for svaret  jeg må prøve at høre jordemoderen ad næste gang, der var bare så lang tid til, så tænkte at der helt sikkert var nogle, der havde oplevet det samme herinde

Anmeld

8. maj 2010

K&S

anistu skriver:

Hejsa!

Kunne det være begyndende bækkenløsning?? Det lyder som de smerter jeg går og døjer med

Lægen har længe haft mistanke om begyndende bækkenløsning, men de smerter der "normalt" indikerer bækkenløsning har været meget svingende hos mig og min krop har ikke reageret med smerte på de bevægelser, han normalt bruger til at konstatere bækkenløsning - men måske jeg sku tage en snak med ham igen  Tak tak....!

Anmeld

8. maj 2010

Trolde_mor

K&S skriver:

Lægen har længe haft mistanke om begyndende bækkenløsning, men de smerter der "normalt" indikerer bækkenløsning har været meget svingende hos mig og min krop har ikke reageret med smerte på de bevægelser, han normalt bruger til at konstatere bækkenløsning - men måske jeg sku tage en snak med ham igen  Tak tak....!

Bækkenløsning var også min tanke..

Du kan evt. prøve at ligge dig ned på ryggen og se om du kan løfte begge ben. Hvis det smerter det samme sted, kunne det godt være bækkenløsning. Det var sådan min jordmoder tjekkede mig..

Anmeld

8. maj 2010

Vial

Jeg ved at min lille pige ligger med hovedet helt nede i bunden ved skambenet. Nogle gange kilder hun mig i blæren andre gange får jeg ondt som du præcis skriver det. Tror, det er helt normalt, når nogle har taget bolig i ens krop :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.