Sjuskehoved i know

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

Lilletrold

Nå nu kommer sandheden på bordet.... hmm huer mig ikke. Men August hygger stadigvæk med en lille bitte flaske inden han skal i seng. Normalt stopper man jo omkring 1års alderen, men August har været så møg hamrende syg de første måneder af året, så min sundhedsplejerske sagde det var okey at jeg fik noget mad i ham via flasken. Jeg har nu endelig fået mængden ned til 100 ml, men syntes det er ved at være tid til at stoppe. Han er altså 20 månender nuMen der har været så mange forhindringer for at stoppe at tiden først er klar til det nu. Plus svigermor fandt flaskerne idag og sagde: "sig mig får han stadigvæk flaske, nej vel !" og måtte jo så sige jo. Hun smilte heldigvis bare. Men er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg stopper ??? Nogen siger man stille og roligt skal fortynde flasken så han ikke gider den mere. Nogen siger stop med det samme. Syntes vi har kæmpet så mange kampe den lille mand og jeg, så vil gerne gøre det så stille og roligt som muligt. Han har haft en lang periode hvor han sover rigtig dårligt. Men har jo læst at det med flasken ikke er særlig sundt for hans tænder.  Knus fra sjuskehovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Vingummien

Lilletrold skriver:

Nå nu kommer sandheden på bordet.... hmm huer mig ikke. Men August hygger stadigvæk med en lille bitte flaske inden han skal i seng. Normalt stopper man jo omkring 1års alderen, men August har været så møg hamrende syg de første måneder af året, så min sundhedsplejerske sagde det var okey at jeg fik noget mad i ham via flasken. Jeg har nu endelig fået mængden ned til 100 ml, men syntes det er ved at være tid til at stoppe. Han er altså 20 månender nuMen der har været så mange forhindringer for at stoppe at tiden først er klar til det nu. Plus svigermor fandt flaskerne idag og sagde: "sig mig får han stadigvæk flaske, nej vel !" og måtte jo så sige jo. Hun smilte heldigvis bare. Men er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg stopper ??? Nogen siger man stille og roligt skal fortynde flasken så han ikke gider den mere. Nogen siger stop med det samme. Syntes vi har kæmpet så mange kampe den lille mand og jeg, så vil gerne gøre det så stille og roligt som muligt. Han har haft en lang periode hvor han sover rigtig dårligt. Men har jo læst at det med flasken ikke er særlig sundt for hans tænder.  Knus fra sjuskehovedet

Det er da også helt fint, vi ik stoppet inden Emil blev syg ellers havde han sgu nok også haft den i munden endnu.

Vi stoppede bare fra den ene dag til den anden, og puttede vand i og så fik han det tilbudt lige ved senge tid og han gad de tikke rigtig, gik et par dage og så ensede han ikke flasken mere

Anmeld

5. maj 2010

Ida.

Annika stoppede først med godnatflasken mellem jul og nytår - og hun blev altså 2 år d. 31. august!! Vi har fortsat længe pga. hendes lave vægt - og så blev det nok til endnu længere tid pga Lina...

Vi stoppede simpelthen fra den ene dag til den anden - forklarede hende, at nu var hun blevet en stor pige, og hun behøvede ikke at få flasken længere - at hun gerne måtte få mælk, men så kunne hun få det i en kop... Hun spurgte efter flasken nogle gange, men vi slog det hen med en "aaaarj nu er du ALT for stor til flasken, det er kun babyer som Lina der får flaske"...og det har faktisk ikke været noget problem...

Hun er stadig meget småtspisende (især ofte til aftensmaden) og får derfor tilbudt mad umiddelbart inden hun skal i seng (frugt, rugbrød eller havregryn) - hun spiser som regel noget...

Held og lykke med det - du skal ikke være flov over det - enhver forælder vælger, hvad der virker bedst for dem og deres barn

Anmeld

5. maj 2010

anna-jonas

Har ikke rigtigt nogle nye råd...................men vil bare ønske jer held og lykke med projektet. Mon ikke den unge mand, tager det i stiv arm.

Knus Mette

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline er 17 mdr nu og er lige stoppet....

mit eneste foreslag er at stoppe og ikke noget med at fortynde osv.... bare stop og sørg endelig for ikke at tænke over det... bare lad som om i havde glemt det...

held og lykke med det;0)

Anmeld

6. maj 2010

Lilletrold

tak for de gode og søde svar. Jeg har en enkelt brik tilbage og så vil jeg forklare August at det er slut. Fik bare så dårlig samvittighed da jeg læste at man faktisk skulle stoppe omkring 1års alderen, men så var der alt det med hans ører og var det den eneste måde at få mad i ham. Men han har en sund appetit, så nu må det vist heller stoppe  Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.