Jeg var til mit første kontaktmøde i dagplejen i går. Var faktisk ret nervøs, for jeg havde ikke den ringeste anelse om hvad der skulle ske. Men det gik bare så godt.
Jesse er en glad og udadvendt dreng, og de er glade for at have ham. Han er god til at finde på lege og leger godt med de andre børn. Han er også god til at fordybe sig i egen leg, hvilket han gør når han trænger til lidt fred :P
Han spiser godt og er blevet god til at sidde stille på stolen når de spiser. Han er ikke kræsen og det er min dp mor glad for. ;)
Han er lidt for glad for den ene pige i dagplejen, og det har de fundet ud af ved at han ikke kan sige nej til hende. Hun møder før ham om morgenen, og så gør hun det hele klar til han kommer. En scooter til mig..en scooter til Jesse, en dukkevogn til mig..en dukkevogn til Jesse. Når han så kommer bliver hun ked af det hvis han så går i sandkassen :P Så derfor bestemmer hun faktisk over ham. Men det er ikke noget jeg skal arbejde med, for det er kun overfor hende der er problemer, så det er noget dagplejen tager fat om.
Han ser op til de store drenge (der er kun 2, for han er den 4 ælste overall), og har fundet sin "plads" i det berømte børnehiraki. :D
Dp-goggen er meget forbløffet over at han holder rigtigt på en blyant og han har allerede valgt hånd - den højre. Han er meget dygtig motorisk - både grov og fin (L)
Det vi skal have fokus på er hans sprog. Ikke at der er noget alarmerende, men vi skal holde vores sætninger korte. Lave nogle sætninger som han kan gentage når vi går tur. Som se den fugl osv. Og så skal vi få han til at fokusere når han skal have tøj på. Han er nemlig en krydderrøv, som hele tiden vil lave noget.
Så det er en stolt mor som skriver
(H)
Anmeld