Lige et enkelt spørgsmål.... Når kagen er smurt op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

773 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

Mira0911

Skal den på køl når den er smurt op?

Tænker når fondanten skal på, så skal smørecremen være stift eller en mellem ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

MoarTNoah

MoarJ skriver:

Skal den på køl når den er smurt op?

Tænker når fondanten skal på, så skal smørecremen være stift eller en mellem ting?

Jeg lader det blive helt stift inden jeg kommer fondant på, så kan man osse rette de små riller der er i smørren, det gør jeg ved at varme en metal spartel op i vand, tørre den af og så kører jeg henover smørren som stille og roligt smelter de små riller væk. det kan godt tage lang tid, men så er slut-resultatet osså meget glattere og flottere - efter jeg har rettet smørren til får den osse lige en time i køleren så det bliver stift igen - mindre tid kan nok osse gøre det

Glæder mig til at se resultatet

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

KatrineR skriver:

Jeg lader det blive helt stift inden jeg kommer fondant på, så kan man osse rette de små riller der er i smørren, det gør jeg ved at varme en metal spartel op i vand, tørre den af og så kører jeg henover smørren som stille og roligt smelter de små riller væk. det kan godt tage lang tid, men så er slut-resultatet osså meget glattere og flottere - efter jeg har rettet smørren til får den osse lige en time i køleren så det bliver stift igen - mindre tid kan nok osse gøre det

Jeg takker... Er virkelig også spændt på hvordan det bliver...

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

KatrineR skriver:

Nu er det pulver farver jeg har købt, er det noget som smitter meget af? Tænker om det er vildt umuligt at få af fingrene?

Anmeld

5. maj 2010

MoarTNoah

MoarJ skriver:

Nu er det pulver farver jeg har købt, er det noget som smitter meget af? Tænker om det er vildt umuligt at få af fingrene?

Puh det ved jeg ikke, jeg bruger pastafarver til at farve fondanten med. og de pulverfarver jeg har maler jeg med (blandet med sprit)

men pastafarverne og stride at få af syns jeg, så måske pulveren er det samme, jeg har købt handsker til at farve større stykker med for jeg magter ikke at skulle have farve ud over det hele .. hehe

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

KatrineR skriver:

Puh det ved jeg ikke, jeg bruger pastafarver til at farve fondanten med. og de pulverfarver jeg har maler jeg med (blandet med sprit)

men pastafarverne og stride at få af syns jeg, så måske pulveren er det samme, jeg har købt handsker til at farve større stykker med for jeg magter ikke at skulle have farve ud over det hele .. hehe

Sprit - Alkohol?

Er det nemmere?

Anmeld

5. maj 2010

MoarTNoah

MoarJ skriver:

Sprit - Alkohol?

Er det nemmere?

Ja je har købt noget sprit til formålet, men man kan sagtens bruge vodka..

Jeg ved ikke om det er nemmere, ved ikke hvilke farver det er du har nemlig..

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

KatrineR skriver:

Ja je har købt noget sprit til formålet, men man kan sagtens bruge vodka..

Jeg ved ikke om det er nemmere, ved ikke hvilke farver det er du har nemlig..

Jeg tror jeg starter med at male bare med pulveret... Og så må jeg se med næste gang når jeg skal lave det...

Anmeld

5. maj 2010

Anasmor

MoarJ skriver:

Jeg tror jeg starter med at male bare med pulveret... Og så må jeg se med næste gang når jeg skal lave det...

Pulver er til at male, og duste blomster osv med, hvorimod pastafarver er til at farve fondant med ...

Anmeld

5. maj 2010

Mira0911

Anasmor skriver:

Pulver er til at male, og duste blomster osv med, hvorimod pastafarver er til at farve fondant med ...

Okey... Venter lige med at springe ud i pastafarver...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.